WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Frank ik heb nooit gesteld dat meerkanaals slechter zou zijn dan stereo. Integendeel, lees er de verschillende topics maar op na. Dat heb ik gelezen. Het ene moment beweer je dat het prachtig is en het andere moment is het 'niet meer muziek'. Dus wat is het nou? Ps. de mensen die plastic surround setjes kopen hebben doorgaans toch al geen beste luidsprekers. Dus waar heb jr het over? Bovendien is het parkeren op de VAD gratis. Kun je nagaan hoe ze moeten sappelen voor de hifi. En als je bovendien geen auto hebt, om je setje te kunnen bekostigen, is daar volgens mij ook helemaal niks mis mee. Er moeten nu eenmaal keuzes worden gemaakt in het leven. Ik hoef niet te kiezen. Ik heb geen auto nodig om naar m'n werk te komen. Elke dag 30km op de fiets heen en weer is veel gezonder. Om die mensen dan maar uit te schelden voor Stereosukkels gaat mij wat te ver. Hep je de smilies uitstaan ofzo? Omdat jij je geld verdient met surround, moet iedereen dat dan maar kopen. Ik heb een machine gebouwd om grafkisten te maken, moet iedereen dan maar dood....??? Ben je niet helemaal wijs? Je gaat toch geen machine bouwen als je overal voor een appel en en ei een zaag en een hamer kan kopen? Ik geld verdienen met surround? Waar haal je dat vandaan? Het kost me alleen maar geld. Iedereen in zijn waarde laten is ook een kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Frank wat ik bedoel met niet meer muziek is dat ik ca. 2000 LP's in stereo heb, bovendien zo'n 500 CD's in stereo. En maar 5 of 6 SACD surroundopnamen. Die achterluidsprekers doen dus bij mij (en bij de meeste mensen) meestal gewoon niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 De meeste van die lp's en cd's doen hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Nou ik geloof niet dat een audioset (laat 2) noodzakelijk is, dus doe 'm dan maar weg. Maar volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen. Jij hebt dus een goedkopere auto dan je collega's gekozen, omdat je het wel prima vond. Maar je collega's hebben in feite ook 'slechts vervoermiddelen'. Ook wel logisch als je veel onderweg bent, maar een liefhebber zou liever een Subaru Impreza GT Turbo (ooit maar 50.000 gulden!) hebben dan een 2x zo dure Renault of Peugeot. Gewoon omdat die minder leuk zijn om te rijden. Maar goed, zo'n schreeuwerige bak zal je baas niet leuk vinden denk ik Zo'n taartschep achterop doet toch wat patserig aan en dat kunnen klanten waarschijnlijk niet waarderen. Tenzij ze zouden weten wat voor auto het echt is... Ik heb een paar keer in zo'n ding zonder vering met keiharde stoelen met zijplanken mogen reizen. Doe mij maar wat comfortabelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 De meeste van die lp's en cd's doen hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niks. Klopt, want ik,draai er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Nou ik geloof niet dat een audioset (laat 2) noodzakelijk is, dus doe 'm dan maar weg. Maar volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen. Jij hebt dus een goedkopere auto dan je collega's gekozen, omdat je het wel prima vond. Maar je collega's hebben in feite ook 'slechts vervoermiddelen'. Ook wel logisch als je veel onderweg bent, maar een liefhebber zou liever een Subaru Impreza GT Turbo (ooit maar 50.000 gulden!) hebben dan een 2x zo dure Renault of Peugeot. Gewoon omdat die minder leuk zijn om te rijden. Maar goed, zo'n schreeuwerige bak zal je baas niet leuk vinden denk ik Zo'n taartschep achterop doet toch wat patserig aan en dat kunnen klanten waarschijnlijk niet waarderen. Tenzij ze zouden weten wat voor auto het echt is... Ik heb een paar keer in zo'n ding zonder vering met keiharde stoelen met zijplanken mogen reizen. Doe mij maar wat comfortabelers. Om in te reizen wel ja. Maar om in te rijden niet. Ooit op een kart gereden? Zo ja, dan weet je dat dat supergaaf is. Ookal ga je misschien maar 60km/u op een gemiddelde indoorkartbaan. Overigens hoeft een auto echt niet snoeihard geveerd te zijn om leuk te zijn. Een Alfa 156 is (schijnt) leuk (te zijn) om te rijden maar is toch comfortabel. Een GTA versie is helemaal gaaf, en nog steeds redelijk comfortabel. Het hoeft dus echt geen sportwagen te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Ben je wel eens op een kart naar Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ben je wel eens op een kart naar Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Ben je wel eens op een kart naar Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Vertel, wat wil je van me horen Nog ff over de dakar: die technici zijn net zulke helden als de deelnemers voor het algemeen klassement. Maar dat je er weinig van hoort is begrijpelijk. In de F1 hoor je ook nooit wat van de mensen in de fabriek en in het team, die tot diep in de nacht aan de auto werken om op zondag de coureurs een perfecte auto te geven. Feitelijk doen die meer dan de coureurs, maar de eer gaat naar de coureurs en het team in het algemeen. Dan weer over audio: de meeste mensen interesseert het geen ruk. Hebben daarom dus ook geen mening. Net zoals jij geen mening hebt over auto's. 'Als ie het maar doet en comfortabel is' zeg jij. Dat zeggen de meeste mensen ook over audio: 'als ie het maar doet en er geluid uit komt' (liefst met het loudness-geluid)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Vertel, wat wil je van me horen Nog ff over de dakar: die technici zijn net zulke helden als de deelnemers voor het algemeen klassement. Maar dat je er weinig van hoort is begrijpelijk. In de F1 hoor je ook nooit wat van de mensen in de fabriek en in het team, die tot diep in de nacht aan de auto werken om op zondag de coureurs een perfecte auto te geven. Feitelijk doen die meer dan de coureurs, maar de eer gaat naar de coureurs en het team in het algemeen. Dan weer over audio: de meeste mensen interesseert het geen ruk. Hebben daarom dus ook geen mening. Net zoals jij geen mening hebt over auto's. 'Als ie het maar doet en comfortabel is' zeg jij. Dat zeggen de meeste mensen ook over audio: 'als ie het maar doet en er geluid uit komt' (liefst met het loudness-geluid)... Henrie..... we zijn het eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Tja, je kunt het ook combineren idd: auto's en hifi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Tja, je kunt het ook combineren idd: auto's en hifi... Ik ben bang dat we het daar helemaal niet overeens worden........ Wat als auto "HIFI" verkocht wordt, is het woord nog geeneens waardig. Brullen en boemen, daar gaat het meestal om. Probeer eens een simpele stem van b.v. een nieuwslezer te volgen op zo'n z.g. hifi systeem...... Laat me niet lachen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Tja, je kunt het ook combineren idd: auto's en hifi... Ik ben bang dat we het daar helemaal niet overeens worden........ Wat als auto "HIFI" verkocht wordt, is het woord nog geeneens waardig. Brullen en boemen, daar gaat het meestal om. Probeer eens een simpele stem van b.v. een nieuwslezer te volgen op zo'n z.g. hifi systeem...... Laat me niet lachen.... Ik zei niet dat ik dat graag in m'n auto zou willen. Ik heb liever een mooi motorgeluid dat niet al te opdringerig maar wel duidelijk hoorbaar is. Muziek kan ik dan thuis wel weer horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Tja, je kunt het ook combineren idd: auto's en hifi... Ik ben bang dat we het daar helemaal niet overeens worden........ Wat als auto "HIFI" verkocht wordt, is het woord nog geeneens waardig. Brullen en boemen, daar gaat het meestal om. Probeer eens een simpele stem van b.v. een nieuwslezer te volgen op zo'n z.g. hifi systeem...... Laat me niet lachen.... Ik zei niet dat ik dat graag in m'n auto zou willen. Ik heb liever een mooi motorgeluid dat niet al te opdringerig maar wel duidelijk hoorbaar is. Muziek kan ik dan thuis wel weer horen Ik heb liever g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Dit is wel leuk in de auto: Alpine Tja, je kunt het ook combineren idd: auto's en hifi... Ik ben bang dat we het daar helemaal niet overeens worden........ Wat als auto "HIFI" verkocht wordt, is het woord nog geeneens waardig. Brullen en boemen, daar gaat het meestal om. Probeer eens een simpele stem van b.v. een nieuwslezer te volgen op zo'n z.g. hifi systeem...... Laat me niet lachen.... Ik zei niet dat ik dat graag in m'n auto zou willen. Ik heb liever een mooi motorgeluid dat niet al te opdringerig maar wel duidelijk hoorbaar is. Muziek kan ik dan thuis wel weer horen Ik heb liever g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Dit topic gaat wel alle kanten op, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2004 Author Report Share Posted 12 januari 2004 Mee eens...???? Ja, helemaal. Tzal wel aan onze leeftijd liggen dat we dit iets meer relativeren. En een auto met automaat is eigenlijk wat ik al lang zou willen. Alles in die auto is automatisch, maar dat schakelen moet nog met de hand....ongeloofelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Dat is toevallig wel hetzelfde plastic als dat van die Nautulissen. (En het kraakt ook niet) nee, dan gaan ze huilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Mee eens...???? Ja, helemaal. Tzal wel aan onze leeftijd liggen dat we dit iets meer relativeren. En een auto met automaat is eigenlijk wat ik al lang zou willen. Alles in die auto is automatisch, maar dat schakelen moet nog met de hand....ongeloofelijk. Barbaar Eigenlijk is de trein (als ie altijd op tijd zou rijden) voor jou het ideale vervoermiddel dus. Hoef je helemaal niks meer te doen. Geen gas meer geven, niet meer remmen, niet meer schakelen. Maar eh... Had je dan eigenlijk niet gewoon die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts