Henrie Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Mee eens...???? Ja, helemaal. Tzal wel aan onze leeftijd liggen dat we dit iets meer relativeren. En een auto met automaat is eigenlijk wat ik al lang zou willen. Alles in die auto is automatisch, maar dat schakelen moet nog met de hand....ongeloofelijk. Barbaar Eigenlijk is de trein (als ie altijd op tijd zou rijden) voor jou het ideale vervoermiddel dus. Hoef je helemaal niks meer te doen. Geen gas meer geven, niet meer remmen, niet meer schakelen. Maar eh... Had je dan eigenlijk niet gewoon die Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2004 Author Report Share Posted 12 januari 2004 Ik zie op dit moment enorm veel luidsprekers te koop staan, ik denk dat dit komt omdat iedereen een HT setje heeft gekocht. Nou is daar op zich niks mis mee, maar wat ik overal in de winkels zie zijn die kleine plastic boxjes. Ik denk dat het veel beter klinkt met de oude grote luidsprekers, gewoon in stereo (aan elke kant van de TV een speaker). Bovendien klnkt muziek dan ook nog eens goed op dezelfde set. Koop dus gewoon een goede DVD/SACD speler en sluit die aan op je TV en stereo setje. Dan stel je op de DVD speler de kanalen zodanig in dat er maar twee luidsprekers beschikbaar zijn. Uit de frontluidsprekers komt dan natuurlijk L+R, maar ook het centerkanaal en de subwoofer. Het enige wat je echt mist zijn de achterspeakers. Maar daar mis ik in elk geval niet veel aan. Wat daar uit komt wanneer alles goed staat ingesteld draagt wel bij tot de beleving, maar staat in geen verhouding tot het gemis aan kwaliteit met die prutsspeakertjes. Probeer het ook eens..... We beginnen maar weer opnieuw..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Een echte HT-freak heeft ook niet van die kleine plasticdoosjes Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Wat "car hifi" betreft, zou ik nog een opmerking willen plaatsen.Ik ben benieuwd of sommigen van jullie ook deze ervaring hebben: In autoshops vind je wel van die demonstratiepanelen met allerlei autoradio's, die je via drukknoppen om beurten kunt laten spelen. Daarbij vind je ook gemonteerde luidsprekers, met ook van zulke drukknoppen. Zo kun je de autoradio's en de luidsprekers snel in allerlei combinaties beluisteren. De duurste luidsprekers zijn driewegsystemen, waarvan de middentoners en de tweeters meestal in de conustrechter van de basluidspreker zijn gemonteerd. Ook zijn er zulke tweewegsystemen. De eenvoudigste speakertjes zijn breedbandluidsprekertjes, met een extra conusje in het centrum ("dubbelconus") voor heldere hoge tonen. Die speakertjes hebben geen filter nodig. 't Mooiste voorbeeld daarvan is een 10 cm speakertje van de fa. Philips te Eindhoven. (Men zag de naam vroeger ook wel in hifi-winkels.) Al die ingewikkelde speakers klinken schor, schel, rafelig, lispelig, ruw, of nog erger. Die eenvoudige "dubbelconus" speakertjes klinken weliswaar niet perfect, maar toch zeker niet zo beroerd als die duurdere krengen. In elk geval veel "natuurlijker". Mee eens? en van twee van die speakertjes heb ik vorige week een zuiltje gemaakt . de uitslag staat hier >>>KLIK<<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Dan weer over audio: de meeste mensen interesseert het geen ruk. Dat ben ik niet met je eens Henrie. Anders zouden die plastic doosjes er niet zo flitsend uit zien Ok, laat ik het dan anders formuleren: het uiterlijk en het formaat vinden ze belangrijker dan de klank Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2004 Author Report Share Posted 13 januari 2004 Dan weer over audio: de meeste mensen interesseert het geen ruk. Dat ben ik niet met je eens Henrie. Anders zouden die plastic doosjes er niet zo flitsend uit zien Ok, laat ik het dan anders formuleren: het uiterlijk en het formaat vinden ze belangrijker dan de klank Er zal zeker een kentering komen, een collega mopperde vanmorgen nog over de beroerde klankkwaliteit van zijn plastic setje. Ik heb hem voorgesteld om in elk geval zijn frontluidsprekers te vervangen door zijn oude kisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts