Jump to content

grappig ! audio van de site gebruikers

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

Tja

dan zie je de meest komende figuren zo of en toe voor bijkomen

en als ik dan hun eigen sites bekijk hebbe ze stuk voor stuk super audio spullen

van hoge kwaliteit in huis

( denk dan wel eens pffft daar zit ik dan nog steeds te genieten van mijn ouwe meuk,still going strong with a good sound after all those years)

maar ze hebben toch bijna allemaal van die keiharde parket ,hout of laminaat vloeren en dat is toch geen diffus materiaal maar reflecterend als de brandweer ?

maakt dat dus dan nog wat uit die vloer keuzes ???

vroeger deed je van die eierkratjes geschilderd tegen de muur!!!!!

of dat zachte piramide blokjes schuim....

wie doet dat nog in deze tijd !!!!!!

je ziet bijna over al gladde muren

is het dan toch :

time has changed

Tja

en als ik dan hun eigen sites bekijk hebbe ze stuk voor stuk super audio spullen

( denk dan wel eens pffft daar zit ik dan nog steeds te genieten van mijn ouwe meuk,still going strong with a good sound after all those years)

maar ze hebben toch bijna allemaal van die keiharde parket ,hout of laminaat vloeren en dat is toch geen diffus materiaal maar reflecterend als de brandweer ?

is het dan toch :

time has changed

volgens mij zijn jouw spullen, en JIJZELF in 1980 blijven hangen. :rolleyes:

joopus mijn spullen zijn ook uit de t8tiger jaren en zolang werkt, werkt het ,

en nieuw wil in deze dagen nog niet altijd zegge goed of beter !!!

de Luxman en ook de Magnat's uit die tijd waren van top kwaliteit en dat is voor mij nog steeds zo....

maar er zijn er meerdere die de kwaliteit van de toen malige LUXMAN's

nog steeds als uitstekend ervaren,

en de t8tiger en 7ventiger jaren dat waren wel jaren hoor !! tenminste als je ze beleeft hebt opkomst diverse muziek stromingen enz

hieronder een stukkie over de MO3 van de reviews van hear

geluid, opbouw, duurzaamheid

Zwakke punten: Het merk bestaat in Europa niet meer. Zitten helaas geen analoge VU-meters op.

Prijs indicatie: 1275,-

Beschrijving: De versterker wordt al een tijdje niet meer gemaakt, maar er is nog gemakkelijk aan te komen. Als je een van de beste eindversterkers zoekt, koop dan deze.

De versterkers is ongelooflijk sterk, kan elke situatie aan, klinkt altijd zeer goed (zowel bij lage als hoge volumes), warm en neutraal tegelijk, zonder te overdrijven. De vormgeving is eenvoudig. Het gewicht rond de 23 kg en er zit een dijk van een koeling en voeding in. De versterker wordt nauwelijks warm.

Zoek je een nieuwe eindversterker, probeer deze eens als occasion. Ik heb veel beluisterd, ook veel duurdere modellen (soms rond de 3000 euro, de Luxman kostte nieuw zo'n 1275 euro), maar de Luxman bleek telkens beter te klinken. Je kunt heel gemakkelijk combineren met luidsprekers en voorverstekers.

was ik maar nog zo jong als toen hihihihihihihihih

Het geluid is er bij mij niet beter op geworden sinds ik de laminaatvloer had.

Je ziet tenslotte niet voor niks in de meeste gevallen tapijt in luisterkamers van HiFi-zaken, en geen laminaat, o.i.d.

(totdat ik vorig jaar een HiFi-zaak binnentrad die toen net was verhuist naar een andere plek in de stad. Tot mijn verbazing hadden ze toen een (zwevende) laminaatvloer in de luisterkamer liggen. Een korte demo bevestigde mijn vermoedens.... het klonk nergens naar. Galmend en een zwaar dreunend laag.)

Maar goed, ik laat 't nu mooi zitten. Staat mooi(er) en is lekker praktisch.

Wel is 't zo dat als ik zou gaan verhuizen, dat ik dan weer vloerbedekking neem.

Een groot kleed tussen de set en de luisterplek zie ik als een minimale must om de akoestiek dan weer wat op te vijzelen.

Ik heb niet te maken met WAF, maar wel met MAF :P:D (MY acceptance factor)

Het is tenslotte ook een woonkamer.

Nu is 't niet zo dat alleen laminaat de klank van een set helemaal om zeep kan/hoeft te helpen hoor. Als de kamer verder niet al te groot is, en je wel gordijnen hebt (i.p.v bijv:lamellen) en stoffen meubilair (zoals ik) dan is 't best te pruimen.

Groeten,

Alco

Als ik alleen woonde, sloopte ik gelijk een paar muurtjes  Mijn MAF factor is dus een hele andere als die van jouw Alco

Dat denk ik ook Ome Henk :rolleyes:

Ik kan hier moeilijk een paar muurtjes slopen.

Als ik die naar m'n slaapkamer zou slopen, zou ik wel een joekel van een woonkamer krijgen...:), maar..... tevens een probleem erbij, aangzien dat een z.n. dragende muur is :D

Er zijn veel bewoners in mijn flat die ook een muur naar een kleine 3e slaapkamer eruit hebben gehaald, maar daar zie ik 't nut niet echt van in.

In mijn geval ben ik dan m'n computer (ahum,annex rommel)kamertje kwijt, en ik zou dan alleen een smal stukje van circa 1.80cm bij 300 cm erbij krijgen.

Wat ik 't liefste veranderd zou zien (nu te laat voor helaas) is die k_t schouw tussen m'n set.

Die nutteloze brede schouw zorgt er voor dat m'n set niet helemaal ideaal opgesteld kan worden.

M'n audio-rack staat dan ook tussen de speakers op 1 lijn, i.p.v tussen de speakers, zo'n 40cm naar achteren, tegen de muur.

Groeten,

Alco

Tja

is het dan toch :

time has changed

beste luxman ,

kom eens bij mij kijken /luisteren ;)

Tja

en als  ik dan hun eigen sites bekijk hebbe ze  stuk voor stuk super audio spullen

( denk dan wel eens pffft daar zit ik dan  nog steeds te genieten van mijn ouwe meuk,still going strong with a good sound after all those years)

is het dan toch :

time has changed

beste luxman ,

kom eens bij mij kijken /luisteren ;)

En bij mij...... :huh:

Laminaat is idd hoogst reflecterend,wat al afneemt zodra er relief in zit.

Een gelakte vloer reflecteert ook behoorlijk.

Bij een geoliede vloer is het wat harde oppervlakken betreft het minst.

Mocht die vloer dan ook nog geborsteld of geschraapt (zachte structuur eruit verwijderd) dan zal het bij deze variant wel meevallen.

Het is ietwat beknopt maarja.

IKKE :D

Ohja,structuur op de muur is ook prima voor difractie.

Guest muziekfreak

Ikzelf heb ook acoustiek problemen. Ik ga binnenkort beginnen met tubetraps...Mijn flat is redelijk klein, zeker gezien met wat voor speakers ik draai. Nu had ik laatst zitten mailen met Thingman [ook wel een bekende hier denk ik]...Hij zei tegen mij dat ik opzeker 8!! tubes nodig zal hebben..om het gewenste resultaat te behalen.

Ik bedoel 8 traps...het geld valt nog wel mee...maar kwa aanzicht lijkt het me geen porrum <_< dillema!! :)

Maarja..om nu eierdozen tegen de muur aan te kwakken, ziet er natuurlijk ook niet uit :)

Wat ik ook weleens heb gezien, en in ieder geval al iets mooier is om te zien dan eierdozen aan de muur, is een dik kleed aan de muur hangen, boven de luisterplek. (als een soort groot absorberend schilderij zeg maar)

Groeten,

Alco

Ik heb een echt houten vloer, dus geen beton onder het hout. dit bevalt geluidsmatig behoorlijk goed.

Ik woon nog steeds in een studenten kamer en de akoustiek is geweldig!!

De muurkasten achter de luisterplek staan of vol met boeken en elektuurs of vol met kleren.

Rechts van me staat een bed links een bank.

Hoogpolig plastik vloerbedekking. En alle muren bedekt met gipsplaat.

Geen gedreun (ik weet niet hoe 't bij de buren is :P )

Ontzettend goede diepte en breedte in het geluid.

Ik durf niet te verhuizen. :ph34r:

Groeten Simon

Guest Hubertinus

Vroeger had ik een Marantz versterker, Bose 301 mk1 luidsprekers en Dual CS? draaitafel. En... ik genoot van elke plaat die ik draaide. Dat gevoel wil ik houden. Die apparaten zijn er alleen maar om muziek te beluisteren, maar sommigen luisteren naar apparaten.

Hubertinus

Vroeger had ik een Marantz versterker, Bose 301 mk1 luidsprekers en Dual CS? draaitafel. En... ik genoot van elke plaat die ik draaide. Dat gevoel wil ik houden. Die apparaten zijn er alleen maar om muziek te beluisteren, maar sommigen luisteren naar apparaten.

Hubertinus

hier heb je helemaal gelijk in. Te veel mensen luisteren naar vaak te dure apparaten :P zonder echt meer van de muziek te kunnen genieten. Heb nu zelf een redelijk leuke installatie maar zou zelf zeker niet minder genieten als het een midisetje zou zijn. Met muziek (en een lekker boek en bijbehorend glaasje wijn) is de beleving mi ook compleet

aangezien ik ook wel een beetje gehecht ben aan het timeless model van de lux L81 ( voor mij dan he!)

met zijn warme klanken in combie met de german ( don't mention the ....) magnaats

en na de nodige modernere sets in huis te hebben gehad zonder voor mij beter geluid ( zowel amplifeir asl speaker,bijv de b&w klinken wollig met de lux)

( will absoluut geen surround of iets dergelijks ....)

lijkt me de hans en eric reactie zeker een keer de moeite waard

ondanks dat ik al de nodige luisteracties had ondernomen door de jaren heen bij enkele audiozaken

en de nodige thuis probeer acties (want daar hoor je het het meest ...)

uiteindelijk weer blij met de ,,ouwe meuk,,

lekker genieten van de ouwe groepen( ook life gezien toen : led zeppelin / ten years after / pink floyd

eric clapton / stones / beatles en de ouwe bok neil young het wat nieuwere ancient rites (* speelt collega bij) /texas /alanis morissette /eleanor mc evoy /heather nova/ loreena mc kennit * aanrader / natalie merchant enz enz

kom je toch weer tot waar het heen ging : het blijft allemaal heel persoonlijk en betrekkelijk......................,, the sound is what you think it is ,,

gelukkig maar want anders ....................

zo en nu .........................................................een bavaria