Jump to content

Bestellen in de USA

Timeo
 Share

Recommended Posts

Ik heb gisteren geluisterd naar de Klipsch Reference RB25 (499 Euro per stuk x 2) en de Klipsch RC25 (399 Euro per stuk x1) en die bevallen me wel. Kosten me dus in totaal 1397 Euro. Toen toevallig deze site gevonden: http://www.acousticsounddesign.com/core/search.cfm

Daar kost dezelfde set 498 dollar oftewel ongeveer 400 Euro !!!!! Het loont dus zeker de moeite deze speakers daar te bestellen. Nu weet ik nog niet of dit bedrijf naar Nederland levert, maar heeft er toevallig al ervaring met het bestellen van dergelijke producten in Amerika? Waar moet ik, behalve de verzendkosten, nog rekening mee houden? Invoerrechten etc. ??

Timeo

alle info die jij wil hebben kun je op de site ook vinden

en dus de vragen aan hun stellen

hun shipping info heeft vaak betrekking op amerika zelf ( big country)

de kwaliteit daar is wel goed

alleen met tuner enzo is het wat moeilijker

hun hebben n.l andere schaal indeling voor het bereik

bijv 90.1 90.3 90.5 90.7 enz

dus vaste keuzes

geen tussenliggend bereik zoals hier

dat is het enige .......

Hallo Timeo,

Ik heb laatst een paar kleine onderdelen (afzuigbuisjes) besteld voor mijn VPI platenwasmachine. Het bedrijf waar ik kocht was zeer servicegericht en volgens mij zijn dat alle yanks. Ze gaven me aan hoe ze konden verzenden (verzekerd, per boot, per vliegtuig) en wat dat kostte. Daarnaast moet je nog invoer en BTW betalen. Volgens Siep komt dat op 21% neer. Voor kleine dingen zoals in mijn geval heb ik dat niet betaald. Ik had die buisjes in ieder geval binnen 6 dagen binnen en daar ging het me om.

Ik zou gewoon 21% bij je kooppprijs optellen en een offerte vragen voor verzending. Ten slot loop je risico dat als de zaak kapot gaat je hier in NL geen service zal krijgen. Dat risico moet je afwegen.

Ik ga overigens binnenkort wat Sundazed LP's kopen, in NL niet te krijgen en in Engeland betaal je meer in ponden dan in de US in dollars.

Groet,

Een setje speakers laten overkomen gaat je veel geld kosten.

Ik heb destijds een paartje laten overvliegen incl.stands toch 4 dozen.

Als ik me niet vergis was het toen ongeveer $800.

Dus informeer eerst goed naar de transport kosten.