Jump to content

Waar in New York

Martin
 Share

Recommended Posts

Best forumleden,

In maart van dit jaar ga ik met mijn zoon een aantal dagen naar New York. Behalve de standaardbestemmingen als Ground Zero en 1 of meer musea ben ik vooral benieuwd naar waar je voor weinig een kunt eten, platen- en cd-winkels en leuke concertzalen/theaters.

Ik heb wel gezocht op het www, maar ben daar hopeloos verdwaald.

Wie van jullie heeft tips van welke aard dan ook? Ook waar ik absoluut niet naar toe moet.

O ja, we zitten in de beurt van Madison Square Garden.

Zeker even kijken of je hier kaartjes voor kan krijgen:

http://www.blueman.com

Voor muziek uiteraard madison square garden en carnagie hall. Je moet meestal wel zien dat je van te voren kaartjes besteld.

Voor de broadway theatershows kun je op times square in de rij gaan staan bij de ticketoffice voor gereduceerd tarief kaartjes. Je weet dan alleen meestal niet van te voren welke show nog beschikbaar is.

http://www.thegarden.com

Voor de gratis boottocht kun je de Staten Island Ferry nemen aan het zuidelijke puntje van Manhattan. Met mooi weer heb je dan fraai uitzicht op Manhattan, het vrijheidsbeeld en de Verazano bridge.

Voor platenwinkels is het niet zo bijzonder. Met name Tower Records en Virgin zijn er wel te vinden. (Tower records is een beetje een aflopende zaak.)

Voor de kleinere winkeltjes met een wat specialer assortiment moet je flink zoeken en ze liggen vaak niet in Manhattan maar in de andere stadsdelen.

Ground zero is niet zo interresant meer. Een grote bouwput eigenlijk.

In het Intrepid Air Sea Museum is een kleine tentoonstelling over ground zero te vinden. Stukjes vliegtuig en ander puin word er 'smaakvol' tentoongesteld.

Frank

Vergeet HMV niet ,1 van de mooiere CD winkels.

De concurent van Virgin.

Voor LP's moet je in de village zijn.

Zo rond Bleecker street , vergeet Bleecker Bob duur en 1 grote puinhoop.

Maar er zijn zat platen shops in dit gebied.

De gouden tip, zodra je in het hotel aan komt ,pak de yellow pages en scheur de pagina's met record shops eruit.

Zit ie er niet meer in , dan heb ik ,of een collega platenshopper ,ook op die kamer geslapen.

Ook een aardige tip die iemand me gaf en werkt.

Mocht er een mooi concert in de Madison Sq.Garden wezen.

halfuurtje voor de show er naar toe.

Eigenlijk lopen er altijd wel lui met kaartjes te leuren.

Lukte mij in Chicago met een concert van de Eagles.

En NIET het volle pond bieden voor de kaartjes.

Het is voor die lui ook , niet verkocht is verlies , weg gedaan voor minder is veel minder verlies.

Ook in de village (eigenlijk het gebied tussen 1st en 14th street, dus nog steeds manhattan) vind je de beroemde Jazz club The bluenote ,mischien ook een bezoekje waard.

Overdag zou je kunnen lopen, het begin van de village is ongeveer 20 blokken (streets) vanaf Madisson Sq.G.

Maar s'avonds zou ik toch maar een taxi terug nemen.

In de village zelf niks aan de hand maar het gebied tussen 14 en 30th street ziet er in het donker toch iets anders uit.

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie tips. Ik kwam zelf niet verder dan Virgin.

Bleecker Streethad ik zeker niet gevonden. New York.com is enorme site. Je kunt het zo gek niet bedenken of je er staat iets over :rolleyes:

He Siep,

Als de yellow pages missen zal ik aan je denken. Mad Sq. is die week het mekka van de WWF-worstelaars. Mijn zoon heeft een ticket, maar ik vind het eigenlijk helemaal niets. Aan de andere kant is het wel super Amerikaans B), dus wie weet

Reserveren is wel handig om zeker te zijn van een kaartje. Ik kon op zaterdag nog kaartjes krijgen aan de kassa voor zondagmiddag show terwijl de rest van de optredens in het weekend uitverkocht waren.

Het is even slikken van de prijs maar je gaat je zeker vermaken. (Op de schaal van New York valt het wel mee...)

Frank