Jump to content

Upgrade SCD555ES

Mr.Dynaco
 Share

Recommended Posts

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk mijn 555 misschien ooit nog eens te verblijden met het Zapfilter van LCaudio http://www.lcaudio.dk/com/cdop.htm

(280 euro), of wellicht alleen een AD825.

Een betere klok verkopen ze ook.

Een andere optie is iets met een DAC2tube trafootje van Sowter (moet dan wel een buizentrap tussen) http://www.sowter.co.uk/specs/8347.htm

Moeilijke keuzes want je kunt niet van te voren beluisteren of het er ubehaupt wel beter van wordt :(

Ik laat mijn 555ES binnenkort modificeren bij Louis Raatjes, hij doet de vacuumstate modificatie en naar wens veel meer, een totale modificatie gaat zelfs richting de 1600 Euro (erg arbeidsintensief) maar gezien het zeer hoge niveau dat hij weet te bereiken heb ik dit er wel voor over.

Geplaatst door Duck-Twacy:

Lijkt me erg veel geld. Wie is Louis?

Louis Raatjes is de eigenaar van Art Speak in Ommeren (en uitvinder van "De MAT"). De genoemde modificatie die hij doorvoerd zijn afkomstig van Peter van Willenswaard en is van bijzonder hoog niveau. Alleen een beetje prijzig :rolleyes:

Geplaatst door void:

Ik laat mijn 555ES binnenkort modificeren bij Louis Raatjes, hij doet de vacuumstate modificatie en naar wens veel meer, een totale modificatie gaat zelfs richting de 1600 Euro (erg arbeidsintensief) maar gezien het zeer hoge niveau dat hij weet te bereiken heb ik dit er wel voor over.

Pardon confused.gifeek.gif

Voor dat geld heb je een compleet nieuwe dac die je op de digital out van die Sony kunt aansluiten en dan heb je tevens de jitter geminimaliseerd (voor cd's) ;)

Optisch is minder mooi dan met coax (cinch) en een XLR output (aes/ebu) is natuurlijk helemaal aan te bevelen.

Ik zou nooit (max)

Geplaatst door Duck-Twacy:

Thnx, Peter van W had toch ook een bedrijfje Audio Magic of zo. Is er iets op het net over te veinden (of kan ik dat zelf wel googelen   :) )

Inderdaad wel iest te prijzig.

Juist die Peter, maar een website heeft hij niet. Je kan 'm wel eens bellen, het is voor jou niet ver. ;) Louis doet er wel meer zaken mee

Geplaatst door Sodejuu:

Juist die Peter, maar een website heeft hij niet. Je kan 'm wel eens bellen, het is voor jou niet ver.    ;) Louis doet er wel meer zaken mee

Met bellen maakt de afstand niet zoveel uit hoor. Werk ie ook nog samen met John Versluijs (van Audio&Techniek, tegenwoordig Hawk audio)?

;)

Voor dat geld heb je een compleet nieuwe dac die je op de digital out van die Sony kunt aansluiten en dan heb je tevens de jitter geminimaliseerd (voor cd's)   ;)

Ik doe het alleen voor de SACD weergave, want mijn CD loopwerk en DAC zijn al van topniveau (stukken beter dan standaard SACD weergave). Het niveau wat de totaal gemodificeerde 555ES bereikt overstijgt bijv. de Marantz SA-1 in SACD. Het ongemodificeerde 555ES loopwerk heeft teveel jitter, daar kun je de duurste DAC op hangen maar het zal nooit iets worden, maar goed gemodificeerd overstijgt hij bijv. een CEC loopwerk.

Het is veel geld maar voor dat bedrag koop je gewoon niets beters. Er zijn veel mensen die modificeren maar degenen die echt goed weten waar ze mee bezig zijn, zijn helaas zeldzaam, het is zeker niet een kwestie van wat dure componenten erin solderen.

Allemachtig, 1600 Euro! Daar heb ik mijn Quad 99 CD-P voor gekocht, een digitale voorversterker/CD-speler met 24/192 aan boord en 6 digitale ingangen.... Wat doet-ie daar allemaal wel niet voor?

Wat ik me eigenlijk ook afvraag is hoe je vastgesteld hebt dat de toe te passen modificaties inderdaad tot verbeteringen leiden en bijvoorbeeld beter presteren dan de door jou aangehaalde voorbeelden.

Wellicht een kwestie van opgebouwd vertrouwen

Nee hoor, ik vertrouw alleen mijn oren, ik heb mijn hele set meegesleept om te vergelijken (47 Laboratory), en ja, intussen is mijn vertrouwen wel opgebouwd.

Alles wordt afgeschermd en gedempt, veel onderdelen vervangen, het voedingsgedeelte wordt aangepast, de klok, servo, kijk voor de rest op vacuumstate.com, er blijft weinig origineel, het allergrootste gedeelte van de signaalweg wordt compleet vervangen.

Heb je na de modificatie dan tevens de mogelijkheid hem gebalanceerd aan te sluiten?

Nee, dat is te leveren, maar ik geef de voorkeur aan ongebalanceerd, en mijn versterker is ook ongebalanceerd.

Ik ken deze upgrade,en compleet kost deze

650 USD,daar dit overeen komt met de euro,vindt ik 1000 euro wel veel geld voor manuren,of worden er nog meer componenten vervangen,en is deze upgrade niet hetzelfde als de clock en servo van Guido die beduidend goedkoper is.

Mr.Dynaco

Tube lovers like it hot.

Geplaatst door Mr.Dynaco:

Ik ken deze upgrade,en compleet kost deze

650 USD,daar dit overeen komt met de euro,vindt ik 1000 euro wel veel geld voor manuren,of worden er nog meer componenten vervangen,en is deze upgrade niet hetzelfde als de clock en servo van Guido die beduidend goedkoper is.

Ja, er worden nog meer componenten vervangen en demping en afscherming aangebracht e.d. De modificatie is ca. 12 uur werk (door iemand met ervaring hierin). Maar ik denk wel dat de standaard vacuumstate modificatie de grootste verbetering geeft, dat gaat al behoorlijk ver. ArtSpeak heeft hier weer verbeteringen in aangebracht die vacuumstate vervolgens weer heeft opgenomen in de nieuwste uitvoering van de modificatie, dus anderen profiteren hier ook van.

• 1 month later...

Even een update gevraagd aan void. Ik speel ook met de gedachte om hem te laten upgraden. 3 mogelijkheden, simpelste oplossing: ik koop een losse DAC (waarschijnlijk een M-audio super dac, andere suggesties ook welkom). 2e mogelijkheid, een redelijk uitgebreide vacuumstate upgrade, kosten rond de 900 euro, of 3e mogelijkheid.... een complete verbouwing zoals void hem ook heeft laten doen, kosten richting de

Grappig ik zit ook te denken om mijn 555 te laten kietelen, maar wil echt niet meer dan 1000 neertellen (liefst iets minder).

Had mail gestuurd naar Artspeak voor info, maar nog nix gehoord (is dit het goede email adres: artspeak@planet.nl ??)

Overigens was een maandje terug void's 555 nog maagdelijk dacht ik, dus dat is dan snel gebeurd.

Beste allemaal,

Voor kwantumkorting ben ik altijd in,misschien is het interessant als ik ook een balletje opgooi bij Guido misschien is hij al gevorderd met zijn cloc enz.

Hij was bezig met de upgrading en verbeteringen.Vragen kost je tenslotte niets.

Mvgr,

Mr.Dynaco

Hallo mensen

Ik heb net een Clock 3 modificatie toegepast op mijn Sony XA3es speler. De speler is er geweldig op vooruit gegaan. Betere scheiding van instrumenten, strakker laag en meer diepte en details in het geluidsbeeld.

Komt er een verbeterde clock van Guido?

Ik heb ook gekeken naar LCaudio en andere clocks, maar vond $450 een beetje aan de hoge kant.

Zit er echt veel verschil tussen LC audio, Trichord en de clock van Guido? Heeft iemand deze al kunnen vergelijken?