Jump to content

Upgrade SCD555ES

Mr.Dynaco
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Het wordt gezellig en erg nuttig in ieder geval. Ik verheug me d'r op. Nog voorkeur wat betreft drank, of gewoon veel koffie om een beetje helder te blijven?

Koffie is altijd goed natuurlijk. Een glaasje r. wijn gaat er bij mij zeker in, maar hang een beetje af van t tijdstip en vervoer. Wil eventueel we een flesje meenemen.

Overigens, jammer dat je gordijnen pas de 19e komen (toch)? Ik geloof dat je geen vloerbedekking heb (maar parket oid). Ikzelf zit met hetzelfde probleem, te harde kamer.

Wijn heb ik plenty in huis, drink dat nooit en krijg ieder jaar wel weer een paar flesjes erbij voor de collectie. Als ik straks bejaard ben kan ik 3 jaar stilleven van de opbrengst van mijn wijnvoorraad die dan opgebouwd is.

Inderdaad is de 19e pas de boel zoals ik het hopelijk zou willen hebben. Ik zit nog in een redelijk harde kamer, met wel enkele grote meubelstukken, maar dat is gezien de grote ruimte waarin alles staat nog niet voldoende. Een massief eiken vloer, zonder kleed (komt er ook niet overigens), is wel mooi, maar vergt wel wat gekunstel met akoestiek. Gordijnen gaan me waarschijnlijk wel redden, maar die komen pas enkele dagen na onze test :(

Geplaatst door Mr.Dynaco:

Beste

Is er nog een plaatsje vrij voor deze meeting?

En zo ja wie neemt er de gewoone 555 mee.

En zo nee komt er hopelijk een leuke recentie??

Mr.Dynaco

Hehe, ik dacht al waar blijf je.

1. denk het wel, maar Arjen is de gastheer

2. Ik denk ik (tenzij we nog een standaard "gouden" 555 kunnen regelen ivm blind testen).

3. Tuurlijk niet, of wacht Andre komt ook, dan wel denk ik ;)

Jahoor, U is welkom, en dan is bij deze de sessie vol, anders wordt het zo'n stoelendans voor de goede luister plek. Ik zou de meeting een uurtje willen vervroegen, dus naar 15.00 uur, is dit een probleem jongens? Niet dat jullie dan een uur eerder weg moeten natuurlijk, meer in het kader van; hebben we NOG MEER tijd! :D

Mijn speler staat nu bij Artspeak, donderdagmiddag daar langsgeweest om hem weg te brengen. De luistersessie ter vergelijking daar was erg interessant, ik ga hier echter nog niets over zeggen, dat zou onze testsessie alleen maar beinvloeden. Wat me alleen zorgen baart is dat men bij Artspeak ernstig bezwaar maakte om zo snel na de modificatie al zo'n uitgebreide test met mede geintresseerden te doen, gezien de behoorlijke inspeeltijd die benodigd is na zo'n grootschalige modificatie. Wat is jullie mening hierover?

Waarschijnlijk dat ik hem zaterdag a.s. weer op kan komen halen overigens.

Ik vind het geen bezwaar om 1 of 2 weken op te schuiven (dan hangen je gordijnen ook ;) )

Als het maanden wordt vindt ik het wel een beetje lang duren (wordt dan erg nieuwsgierig).

Vraag me af wat Andre en Mr Dynaco vinden.

Enige potentiele probleem is de meeting in Sneek.

edit. Sneek meeting is begin April (op zijn vroegst). 2 weken opschuiven is dus waarschijnlijk wel haalbaar wat dat betreft.

Of we het uit moeten stellen weet ik niet, daarvoor zou ik eerst de geretourneerde speler willen horen. Eventueel uitstel zal ZEKER niet meer dan twee weken zijn, ik ben minstens zo nieuwsgierig als jullie zijn.

Wat me goed lijkt is om even wat referentie titels van jullie zelf hier op te noemen, want het lijkt me goed om een paar dubbele titels bij ons te hebben, ivm het snel op detailniveau kunnen vergelijken van de spelers op sommige momenten. De volume verschillen tussen de speler (de mijne zal behoorlijk zachter klinken bij gelijk niveau) kan ik met mij ML per input compenseren (kan ik die feature eindelijk ook eens gebruiken) zodat onderling vergelijk er weer wat makkelijker op wordt.

Beste Arjan,

Als het beter is om te wachten,geen probleem!!

Wat betreft de ref muziek,laat maar horen wat er nog meegenomen moet worden als het niet aanwezig is,zal 1 of 2 klassieke plaatjes meenemen die wel bekent zijn.

Ik hoor het wel van je wanneer we mogen verschijnen,

Mr.Dynaco :D:D:D

Wllen we nog CD met SACD vergelijken, dan heb je liefst van beide een versie nodig om twijfels over de kwaliteit van de PCM laag op hybride SACD weg te nemen.

Helaas heb ik geen dubbele CD/SACDs. Dus al iemand "Couldn't stand the weather" van Stevie Ray Vaughan op CD heeft, neem ik de SACD mee (als jij die nog niet hebt).

The Raven Van Rebecca Pidgeon heb ik alleen op SACD, maar ik heb wel een Chesky test CD waar er 1 nummer van opstaat (audiofiele plingplong opname dus klink altijd goed)

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het klinkt met minder audiofiele CDs (gewoon een doorsnee pop CD, of wat klassiek wat bij nooit echt mooi klinkt).

Roger Waters ITF live sacd

Toto 1V sacd

Peter White Glow(gitaar)sacd

Roger waters atd op gewone cd??

Shara Mclucklin op gewone cd,deze heeft een pittige bas en piano,en een wonderschone stem.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mr.Dynaco

Ik doe het momenteel met de volgende sacd's:

- Patricia Barber - Nightclub

- Patricia Barber - Cafe Blue

- Michael Jackson - Thriller

- Dave Brubeck - Time Out

- Louis Armstrong Satch Plays Fats

- Georg Szell - Strauss Walzes

- Diana Krall - Look of Love

- Wagner Orchestral Exerpts

- Bob Dylan - Blonde on Blonde

- Simple Minds - The Best Of

- Opus 3 Showcase SACD

- Andrea Bocelli - Chieli Di Toscana

- Patricia Barber - Modern Cool

- Diana Krall - When I Look in Your Eyes

- Carel Kraayenhof - Tango Royal

Gewone cd's lijkt Norah Jones wel een aardige kandidaat, een Eric Clapton Unplugged, Dire Straits Brothers in Arms, dat soort klassiekers, je kent ze wel.

Beste allemaal,

Ik was net aan het snuffelen in wat oude buizenboekjes en kom met mijn suffe hoofd weer iets tegen waarbij ik gelijk dacht heeee.

Kennen jullie het principe SRPP eindtrap voor cd spelers met 2 buisjes,nu ik dit wederom lees ga ik ook even naar dit verhaal

kijken en met wat bevriende bouwers praten.

Uiteraard ben ik zeer benieuwd wat Arjans mod allemaal teweeg brengt,Heb je intussen al wat gehoord van AS???

Ben erg nieuwsgierig.

Mvgr

Mr.Dynaco

Nooooit van gehoord.

Er zijn natuurlijk wel meerdere buisjes eindfilters voor CD spelers bedacht en/of met trafoos

(zie Ultranalog, Triode dick, Tjoeb, Rik stoet en zag bij "blote apparaten" ook nog wat voorbij komen).

Zit er in dat Vacuumstate nu ook een buis? (zie die namelijk niet op de fotos op de site)

Vanavond ga ik hem ophalen. Ik had zojuist gebeld, ze waren er nog mee bezig, maar dachten dat hij voor vanavond wel klaar zou zijn. De vacuumstate mod is overigens sinds zeer recent met 20% gestegen in prijs hoorde ik van Raatjes (Artspeak).

Raatjes vond die prijsstijging ook wel erg gortig en zou hierover contact opnemen A. Wright (maker van de mods) om te zien of dit niet anders kon. Ondertussen staat de speler bij mij opgesteld en heb hem even aangezet (koud uit de doos) en zal ik zoveel ik kan dat ding inspelen. Indrukken? Ja, die heb ik...... maar die hou ik nog even voor me, sorry jongens! :D