Jump to content

Upgrade SCD555ES

Mr.Dynaco
 Share

Recommended Posts

Gisteren het verhaal van Vacuumstate geprint, had dat vorig jaar ook al eens gedaan, zie de prijsstijging niet direct.

Bouwkitje kost $ 450, ingebouwd en wel is de prijs $ 650, voor de ongebalanceerde uitvoering, gebalanceerd resp. $ 830 en $ 1200.

Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Hij vangt nu minder euro's omdat de euro zo is gestegen tov de dollar.

een prijsverlaging dus.............

Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door Duck-Twacy:

Overigens speelt Arjen hopelijk op zijn ML/Krell stuf.

Ik speel inderdaad gewoon met de Mark Levinson pre- en Krell eindversterkers, echter wel met MIT Shotguns. De meeting stond/staat voor aanstaande zondag gepland, echter moeten we serieus overwegen deze enkele dagen uit te stellen tot na de 19e maart, wanneer bij mij eindelijk mijn gordijnen arriveren voor de broodnodige demping in de toch behoorlijk grote woonkamer. We gaan in ieder geval de gemodificeerde speler vergelijken met de standaard 555ES, alleen zou het voor het mooie ook handig zijn als we dezelfde interlinks kunnen gebruiken voor de blinde test. De enige kabels die ik in voldoende mate aanwezig heb zijn MIT T2's (voor mijn HT-setup).

Wat is je nieuwe datum voorstel Arjen??

Overigens heb ik ook geen meerdere interlinks van hetzelfde merk.

Ik heb een stel Ixos102 (of was het nu 104?). Ik moet nog steeds zo'n stel in extra in elkaar solderen (waar ik de onderdelen al voor in huis heb...)

Verder heb ik wel de "digitale" interlinks om een DAC aan te sluiten (XLR en RCA) en een Kimber PJB (Balanced) kabeltje.

De nieuwe datum laat ik eventueel van jullie afhangen. Het zou woensdag/donderdag middag & avond kunnen, of natuurlijk de hele zaterdag en zondag. Dit zijn voor mij de beste opties.

Beste allemaal,

Ik sluit me aan bij wat de gastheer het beste uitkomt en hoor wel welke dag het wordt.Ik neem idd de goudkleurige mee en stiekem ook een blinde interlink (ZB)ongebal.

Met ongeduldige groet,

Mr.Dynaco :D:D:D

Wat een keuze mogelijkheden allemaal weer :).

Ik vind dat de gastheer het meest in de melk mag brokkelen, maar ik begrijp dat de genoemde dagen/tijden allemaal mogelijk zijn.

Zelf heb ik lichte voorkeur om het gewoon 1 week te verzetten, weer zondag dus (dan zijn de gordijnen ook ingespeeld :) ), maar Andr

Op een zondag hebben we het meeste tijd, dan kunnen we evt ook een middag/avond sessie er van maken, omdat we anders met een uur reistijd zitten (zonder eten eek.gif ).

Doordeweeks 's avonds ben ik afhankelijk van mijn (over)werk en dit kan met files e.d. makkelijk fout lopen.

Andr

Daar kan ik het ook wel in vinden Duck,

Hij is de gastheer en hoeft echt niet voor alle innerlijke geneugten te betalen,we verzinnen wel wat.

(Hoop wel dat de gordijnen fase correct zijn)

We horen het wel

Mvgr Mr.Dynaco

Ik zal zorgen dat ze in fase hangen! Een middag/avond sessie had ik eerlijk gezegd al voor ogen, als we er gewoon de tijd voor kunnen nemen, is dat wel zo prettig! Dit betekend dus inclusief food, we laten wel een willekeurig vreet-scootertje aanrukken.

Goed, dan hebben we de zondag vastgeprikt, 15.00 uur is prima. Kan ik voor die tijd ook

nog de drie groepen voor de audio voltooien.

Ik zal zorgen dat ze in fase hangen! Een middag/avond sessie had ik eerlijk gezegd al voor ogen, als we er gewoon de tijd voor kunnen nemen, is dat wel zo prettig! Dit betekend dus inclusief food, we laten wel een willekeurig vreet-scootertje aanrukken.

Goed, dan hebben we de zondag vastgeprikt, 15.00 uur is prima. Kan ik voor die tijd ook

nog de drie groepen voor de audio voltooien.

En is alles gelukt, Arjen??

Yep! De gordijnen hangen, de kabels voor de drie groepen liggen er, aleen nog een kwestie van aan elkaar knopen in de meterkast (ik heb de ballen verstand van stroom, dus dat wordt morgen door een spannings-guru gedaan, en dan kunnen we zondag een feestje bouwen! Overigens zijn jullie al eerder welkom hoor, 13.00 of 14.00 uur, maakt me allemaal niet zoveel uit.

Yep! De gordijnen hangen, de kabels voor de drie groepen liggen er, aleen nog een kwestie van aan elkaar knopen in de meterkast (ik heb de ballen verstand van stroom, dus dat wordt morgen door een spannings-guru gedaan

Moet dat niet inspelen

:D;)

Beste Ruud,

Dit gaat vele malen sneller dan een interlink of ls kabel,de gebruikte stroomkabel zet zich sneller doordat er continu prik op staat,naar ik heb laten vertellen door een kennis die bij het nuon werkt en een goed electronicus is,dus ik verwacht geen inspeel invloeden.

Met verbrande groet

Mr.Dynaco

Geplaatst door Mr.Dynaco:

Beste Ruud,

Dit gaat vele malen sneller dan een interlink of ls kabel,de gebruikte stroomkabel zet zich sneller doordat er continu prik op staat,naar ik heb laten vertellen door een kennis die bij het nuon werkt en een goed electronicus is,dus ik verwacht geen inspeel invloeden.

Met verbrande groet

Mr.Dynaco

Wat kan zich dan 'zetten' in een stuk koper confused.gif

En wat is er bij jou verbrand? :P

Andr

Beste,

In het koper zitten kristallen en zuurstof,

door de richting van stroom van kast naar stopcontackt zetten de kristallen en zuurstof

zich door de kracht van de stroom.Zo heb je

dus een ingespeelde kabel stroom.BTW

mijn nek en hoofd zijn een beetje verbrand.

MR.Dynaco