Manus Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Hallo allemaal, Ik kan mogelijk een tweedehands Duson C1000 voorversterker aanschaffen. Een logische vraag: is dat wat? En: zou hij mogelijk kunnen passen bij een Audio Analogue Donizetti eindversterker? Ik weet het, zelf beluisteren is de beste optie, maar misschien heeft iemand van jullie al ervaring met deze versterker en bovengenoemde combinatie. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Ik heb de Duson C1000/A10 combinatie 4 jaar beluisterd en kan deze set omschrijven als warm en muzikaal. Na een tijdje zocht ik toch wat meer dynamiek, snelheid en neutraliteit en ben op Sphinx Project Series overgestapt. De Duson C1000 voorversterker is verder een goed gebouwde Klasse A voortrap met een uitstekende phono-sectie, die ook nog eens mooi ruisvrij is. De regelknopjes voelen wat gammel aan, maar ik heb er al die tijd geen problemen mee gehad. Afwerking is prima, ook intern en het apparaat heeft voldoende aansluitmogelijkheden. Toenmalige nieuwprijs was Fl. 2799,- De voortrap heeft enige tijd nodig om op klank te komen, ik adviseer je dan ook om 'm altijd aan te laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 januari 2004 Author Report Share Posted 12 januari 2004 Dankjewel Paul, Je had het over 'de toenmalige nieuwprijs'. Hoe lang is dat geleden? Ik weet in elk geval dat deze voorversterker niet meer wordt gemaakt, omdat het bedrijf failliet is. Punt is dat degene die hem mogelijk kwijt wil geen idee heeft wat hij er voor moet vragen. Hij kwam niet veel verder dan: 'voor een mooi prijsje mag je hem meenemen'. Vandaar dat ik eerst nog even wilde rondvragen. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Die prijs gold in 2000 nog. In hetzelfde jaar of iets later is Duson er mee is gestopt, zij zijn dus niet failliet gegaan! Afhankelijk van hoe oud 'ie is, het model bestaat al vanaf begin jaren '90, kunnen jullie nu dus samen dat leuke prijsje bepalen. De combinatie Duson C1000/A10 is ooit getest door HVT, ergens in 1993 of zo, als je daarin ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Beste Paul, Ik ben erg geinterezeerd in de recensie.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Beste Paul, Ik ben erg geinterezeerd in de recensie.... Groeten, Bas Beste Bas, Het zit al in je mailbox! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Beste Paul, Bij deze ook Thanx!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 januari 2004 Author Report Share Posted 14 januari 2004 Denk dat ik maar voor de Duson C1000 ga. De huidige eigenaar vraagt er 250 euro voor, het apparaat is ongeveer 4 jaar oud. Nu nog kijken of hij matcht met de Audio Analogue Donizetti. Maar dan nog, voor zo'n bedrag kan ik me er niet echt een buil aan vallen. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts