Jump to content

je favoriete drummer

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Overigens krijg ik nou juist de zenuwen van dat jazz-gefriebel met die kwastjes :D En van jazz in het algemeen eigenlijk...

Ach Henrie, ooit komt de dag dat je het zult leren waarderen :D Danny Carey doet toch ook jazz?

Je moet alleen op andere dingen letten / op een andere manier luisteren dan naar Dream Theater. Het gaat een beetje ver om dat Hear uit te leggen. (Bovendien heb ik het ook pas zelf geleerd :huh: )

Is dat dezelfde band als die van het nummer California? Ik denk het niet eigenlijk, want ik hoor vooral een zanger zingen (2e stem wel een vrouw volgens mij). Dat is wel een aardig nummer, maar qua drums niet heel interessant.

Die band inderdaad, maar California is van hun laatste album (The Great Destroyer) en die plaat is niet echt representatief voor de rest van hun oeuvre. Ze zingen heel veel 2-stemmig trouwens.

Er zijn er velen die de beste zouden kunnen zijn...ik ben erg gecharmeerd van deze drummer....

Voor wie 'm niet herkend...Neil Peart

55.jpg

En natuurlijk niet te vergeten......eens uitgeroepen door zijn peers als beste drummer...Cesar Zuiderwijk

i008.jpg

1681-05302005100731.jpg

Als ze al genoemd zijn ok...ik wilde ze gewoon nog even persoonlijk melden... ;)

~ Hans ~

Overigens krijg ik nou juist de zenuwen van dat jazz-gefriebel met die kwastjes :D En van jazz in het algemeen eigenlijk...

Ach Henrie, ooit komt de dag dat je het zult leren waarderen :D Danny Carey doet toch ook jazz?

Je moet alleen op andere dingen letten / op een andere manier luisteren dan naar Dream Theater. Het gaat een beetje ver om dat Hear uit te leggen. (Bovendien heb ik het ook pas zelf geleerd :huh: )

Ik weet niet of Danny Carey ook jazz speelt. Moet hij ook weten. Als ie ook maar bij Tool blijft spelen! :)

Jazz zal ik waarschijnlijk nooit leren waarderen. Net als klassiek, dat trek ik ook niet echt...

Ik weet niet of Danny Carey ook jazz speelt. Moet hij ook weten. Als ie ook maar bij Tool blijft spelen! :)

Jazz zal ik waarschijnlijk nooit leren waarderen. Net als klassiek, dat trek ik ook niet echt...

Ik las ergens in deze thread dat hij naast Tool ook jazzprojektjes on the side doet, was ook nieuw voor mij :huh: Daardoor ben ik hem nog wel wat meer gaan verafgoden :D

En over jazz en klassiek: een jaar geleden dacht ik er ook nog over zoals jij, "Jazz en klassiek, ik zal het wel nooit leren :( ", maar uiteindelijk bereik je een bepaalde rijpheid :lol::lol::lol: en dan sta je er toch meer open voor ofzo.. Maar jij bent nog vrij jong, toch? (K*tstudent!! :lol::lol::lol: )

Nog een favoriet -met een minimaal drumstel: Todd Trainer van het 'minimal rock'-trio Shellac (met Steve Albini :) )

toddtrainer2.jpg

En over jazz en klassiek: een jaar geleden dacht ik er ook nog over zoals jij, "Jazz en klassiek, ik zal het wel nooit leren :( ", maar uiteindelijk bereik je een bepaalde rijpheid :lol::lol::lol: en dan sta je er toch meer open voor ofzo.. Maar jij bent nog vrij jong, toch? (K*tstudent!! :lol::lol::lol: )

Ik ben nog student inderdaad. Ben aan het afstuderen nu... En ja, ik ben dus nog 'jong', al voel ik me soms al bijna oud als ik hoor dat ik huisgenoten heb die in 1987 zijn geboren... K*tfeuten ;)

Maar goed, ik zie wel of ik klassiek en jazz ooit ga waarderen. Ik acht de kans daarop nu niet zo heel groot. Ik heb nu natuurlijk wel een andere muzieksmaak dan pak 'm beet 10 jaar geleden, maar het heeft altijd in de 'rock-hoek' gezeten. Ik ben hooguit wat aan het uitbreiden richting popmuziek (en af en toe extreme metal). Maar jazz is nog wel heel iets anders. Ligt totaal niet in m'n straatje... Nog niet in ieder geval...

tonywilliams.jpg

+

stevegaddclumpsty.jpg

=

vinnicolaiuta.jpg

Toen ik hem eens hoorde, die optelsom, vond ik het wel een grappige quote.

Ik had niet verwacht die quote zo makkelijk terug te vinden.

Plaatjes zijn klikbaar.

Op dezelfde site een lijstje met wat andere trommelaars, voor de liefhebbers die de site nog niet al kennen.

Gadd en Colaiuta. Heel fijn. Gadd zag ik een paar jaar geleden nog eens bij een drum-clinic, waar hij Colaiuta verving die wegens familieomstandigheden niet kon komen. Werelds!

Leuk is de video (misschien is er ook al een cd van) van een van de Buddy Rich Memorial Concerts, waar Gdd, Colaiuta en Weckl samen zijn te zien. Op het laatst zelfs gedrie

Max Weinberg, o.a. van de E-street band (Bruce Springsteen).

Ik zag hem nog niet genoemd, toch zeker beter als de meets van de hier genoemde rock/blues drummers. Helass ken ik te weinig jazmusici.

Maar ben er van overtuigd dat daar de beste drummers oneder schuilen.

Alex

• Members

Voor 2,50 euro had ik pas een drumster, namelijk deze...

sheilae.jpg

Sheila E.

...die ramt er dus aardig op los, erg prettig om naar te kijken ook trouwens. Toch maar eens voor de dvd gaan kijken...