Manus Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 sorry er schiet mijn nog 1 een drummer uit de oude doos te binnen namelijkGENE GRUPA. groet henk. Ik denk dat je Gene Krupa bedoelt. Was inderdaad geen verkeerde. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Keith moon is wel genoemd, maar Zack Starkey nog niet. Ik heb em aan het werk gezien in Rotterdan toen The Who eindelijk eens langs kwam om Quadrophenia te spelen. Ik kan er maar een ding van zeggen: WERELDBAND met een waardige opvolger van Keith Moon. (Zeg nu zelf... wat moest Kenny Jones nu bij zo'n band)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Ik ga niet beweren dat jazz of metal of wat voor soort muziek de beste drummer zit zelf vind ik: Dave Lombardo (Slayer) Dave Chris Kontos (Machine Head) Raymond Herrera (Fear Factory) Maar mischien zegt dit meer over mij dan over de drummers, dit soort muziek in niet mijn fovoriet maar wel lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkr Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 hoi manus. inderdaad ik bedoelde krupa en ik schreef stockwood maar ik bedoel natuurlijk woodstock. in de haast gebeurd. groet henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frodo Posted 16 februari 2004 Report Share Posted 16 februari 2004 Ik kan me niet voorstellen dat hij nog niet genoemd is(k heb namelijk geen zin om alles terug te lezen) Maar Dany Carey van Tool. Geniaal metaldrummer en in zijn vrije tijd in hobbyprojecten jazz spelen wat wil je nog meer in een dummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 16 februari 2004 Report Share Posted 16 februari 2004 Waren Ringo Starr en Charlie Watts al genoemd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 18 februari 2004 Report Share Posted 18 februari 2004 Ringo Starr, okay, die man heeft onmiskenbaar een eigen stijl. Nou heeft Charlie Watts dat ook, maar daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Hij drumt houterig, niet vloeiend. Bovendien schommelt zijn tempo tijdens een nummer dikwijls. Kortom, erg vast speelt hij niet, het is geen strakke drummer. Lijkt me in het rockgenre toch wel een vereiste. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sitting Duck Posted 18 februari 2004 Report Share Posted 18 februari 2004 Mijn favoriet dan maar effe noemen: Christian Vander van Magma Intens drummertje... Vroeger iets magerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Hallo, Mijn broers worden kwaad als ik hem niet plaats.. Stewart Copeland! groeten, PD btw. Stewart Copeland heeft ooit eens een solo-album gemaakt: The Rhytmatist. De bieb hier ter plaatse had 'm toendertijd. Later nooit meer gezien. Wie o wie heeft 'm?? Op CD en vinyl. Mijn favorieten zijn overigens Willem Kruysdijk en Mies Wilbrink, van Slagerij van Kampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Een goede drummer heeft naar mijn idee geen meters breed & hoog drumstel nodig 11. Han Bennink (Neerlands beste drummer imho) Absoluut! Behoort tot de wereldtop, al zal het niet ieders smaak zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Mijn favoriete drummer is Animal van de Muppet Show. MY KINDA GUY!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Mijn favoriete drummer is Animal van de Muppet Show. MY KINDA GUY!!! Han Bennink is Animal in het kwadraat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Van de week weer eens een doos met oude jazz-lp's voor de dag gehaald. "Jazz behind the dykes": opnamen van het gelijknamige radioprogramma, in de jaren 1955-57. Heel fris, vernieuwend drumwerk van Wessel Ilcken. Alleen jammer dat-ie er ook bij zong... (Naar Wessel Ilcken is de nederlandse jazzprijs vernoemd. Hij was nederlands kampioen waterski Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Een van de allerbesten: STEVE SMITH klik maar even op deze link: Steve Smith (en vergeet niet het geluid aan te zetten!!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 hmmm, Was dat niet de drummer van ponty op enigmatic ocean?? Wel goed, geen kaliber williams. GAme Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 ],19 Feb 2004, 23:48:35] hmmm, Was dat niet de drummer van ponty op enigmatic ocean?? Wel goed, geen kaliber williams. GAme Ja, en hij is ook "Steve" uit de Jerry Springer Show! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 ],19 Feb 2004, 23:48:35] hmmm, Was dat niet de drummer van ponty op enigmatic ocean?? Wel goed, geen kaliber williams. GAme Ja, en hij is ook "Steve" uit de Jerry Springer Show! haha wat een show. Nee maar hij speelt idd op enigmatic ocean, en dat is een van mijn favoriete cd's. Onderandere door de drums. Maar toch vind ik hem niet van de allerbovenste plank. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 ],20 Feb 2004, 00:01:01] ],19 Feb 2004, 23:48:35] hmmm, Was dat niet de drummer van ponty op enigmatic ocean?? Wel goed, geen kaliber williams. GAme Ja, en hij is ook "Steve" uit de Jerry Springer Show! haha wat een show. Nee maar hij speelt idd op enigmatic ocean, en dat is een van mijn favoriete cd's. Onderandere door de drums. Maar toch vind ik hem niet van de allerbovenste plank. Game Heb 'm een paar maal LIVE gezien. Oh Oh Ohh Game! Je hebt echt wat gemist. Daar vlogen de spetters vanaf, ongelooflijk wat die man allemaal uit de hoed tovert. Die cd'tjes zeggen vaak niet zoveel, omdat het meestal erg ingehouden klinkt. Dat moet van de producers anders verkoopt de plaat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Steve Smith is best wel een drummer die heel wat in zijn mars heeft ,maar komt toch qua felheid en agressie niet in de buurt van drummers als Tony Williams ,Billy Cobham . Op veel platen klinkt hij zelfst vrij ''smooty'' Hij is bekend geworden met de hardrock groep Journey en Vital Information en met toetsenist Tom Coster. Sinds een paar jaar maakt hij al dan niet met gast muzikanten platen voor het Tone Center label. Deze platen heb ik waar hij op mee speeld als drummer. De titels waar * bij staat zoek ik nog. 1977 Jean-Luc Ponty Enigmatic Ocean Atlantic 1981 Tom Coster T. C. Fantasy 1983 Tom Coster <-----Meesterwerk ***** Ivory Expedition Fantasy 1983 * Vital Information Vital Information Columbia 1984* Vital Information Orion Columbia 1985 Jeff Berlin Champion Passport Jazz 1985 T Lavitz Storytime Passport Jazz 1986 Players Players Passport Jazz 1986 Vital Information Global Beat Columbia 1987 Frank Gambale A Present For The Future Wombat 1987 Joaquin Lievano One Mind Global Pacific 1988 Vital Information Fiafiaga (Celebration) Columbia 1989 Steps Ahead NYC Intuition 1992 Steps Ahead Yin Yang NYC 1992 Vital information Easier Done Than Said Blue Note 1993 Matalex Indian Summer Lipstick 1993 Tom Coster Let Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Steve Smith is best wel een drummer die heel wat in zijn mars heeft ,maar komt toch qua felheid en agressie niet in de buurt van drummers als Tony Williams ,Billy Cobham . Op veel platen klinkt hij zelfst vrij ''smooty'' Steve Smith niet in de buurt van Billy Cobham en Tony Williams? Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens . Dit is toch geen vergelijk, of zit je de boel in de maling te nemen? Dit kun je toch niet menen? Billy Cobham is een houthakker, die alsmaar snel zit te roffelen, maar het ontbreekt die man aan flexibiliteit. Zeer middelmatig. En als je hem Live ziet spelen, valt op hoe krampachtig hij zit te klooien. Steve Smith daarentegen schud het allemaal even uit de mouw of het niks is! Tony Williams is geen vergelijk, omdat hij zich toch hoofdzakelijk met jazz bezig hield, en veel ingetogener speelde. Ik heb Tony vaak gehoord, heb er ook veel platen van, maar hij was gewoon geen echte fusion-drummer. Dat is Cobham wel, en die kan nog een puntje zuigen aan de techniek, snelheid, en originaliteit van Steve Smith. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 20 februari 2004 Author Report Share Posted 20 februari 2004 haha, dit is welliswaar een beetje welles nietus, maar het is wel leuk. Tony geen fusiondrummer?? De einge reden dat ie geen vergelijking is, is dat op een veeel hoger plan staat dan smith. Je kent emergency toch wel? Dat drumwerk is belachelijk ruig. Zowieso staat tony erom bekent dat ie een bombastische stijl heeft. Maar hij neigt over het algemeen idd wel iets meer naar jazz. Over Cobham kan ik niet zoveel zeggen. Als jij zegt dat ie eem houthakker is... dan zal dat wel. Misschien weet iemand anders er meer over te zeggen. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Game, heb je nou al eens een stukje (drumsolo) van Mike Portnoy gehoord? Of het intro van 'Honor Thy Father'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Game, heb je nou al eens een stukje (drumsolo) van Mike Portnoy gehoord? Of het intro van 'Honor Thy Father'? Nee ik niet (En [game] waarschijnlijk ook niet) Ik zou zeggen ,laat maar eens wat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Game, heb je nou al eens een stukje (drumsolo) van Mike Portnoy gehoord? Of het intro van 'Honor Thy Father'? Nee ik niet (En [game] waarschijnlijk ook niet) Ik zou zeggen ,laat maar eens wat horen. Ik drum niet, dus ik kan niks laten horen... Maar misschien ga ik wel ff wat moois van Portnoy uitzoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Game, heb je nou al eens een stukje (drumsolo) van Mike Portnoy gehoord? Of het intro van 'Honor Thy Father'? Nee ik niet (En [game] waarschijnlijk ook niet) Ik zou zeggen ,laat maar eens wat horen. Je hebt een PB, qwert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts