Jump to content

je favoriete drummer

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

ff een topic waar iedereen zijn favoriete drummer kan posten.

:D

1. Tony Williams - absolute drummaster.

williams_tony1.jpg

2. chad wackerman & gary Novak - mijn favoriete holdsworth drummers.

3. billy kilson - moderne tony williams, Een monster.

Het gaat mij niet alleen om chops, hoewel de drummers hierboven die in overvlod hebben, maar ook om hoe mooi ze drummen.

Dave weckl is natuurlijk technisch zeeer begaafd, maar het doet me weining.

En bij vinnie colaiuta heb ik dat ook een beetje.

Mouzon en cobham zijn natuurlijk ook beesten, maar de 4 drummers hierboven hebben net wat extra's volgens mij.

Game <_<

Nog een paar (die vooral Godvergeten snel kunnen drummen!): Vinnie Paul (Pantera), Igor Cavalera (Sepultura) en de meeste black metal drummers. Vooral die vette kerel van Cradle Of Filth is ranzig, wat dat betreft. En ik heb altijd geleerd dat massa traag was, nou bij hem niet dus ;) (Vinnie Paul is ook niet het magerste scharminkel trouwens). De drummer van Opeth (Martin Lopez) laat het trouwens klinken alsof het helemaal niet moeilijk is. Zelfs op het laatste album (Damnation), die toch helemaal niet hard is, drumt ie er lekker op los. Ik kan het af en toe niet helemaal volgen hoor... En toch klinkt het zo makkelijk...

Drummers die ik allemaal live aan het werk gezien heb.

1. Jeff Porcarno/ toto :o

2. Lars Ullrich/ Metallica :huh:

3. Jimmy Chamberlain/Smashing Pumkins B)

4. Neal Peart/ Rush :blink:

5. Dave Grohl/ Nirvana, Foo Fighters :P

Mischien technisch niet allemaal meesters

Maar bij de bezochte concerten van bovengenoemde,

maakte de drummer bij mij de meeste indruk

groetjes Henk

Drummers die ik allemaal live aan het werk gezien heb.

1. Jeff Porcarno/ toto :o

Mischien technisch niet allemaal meesters

Maar bij de bezochte concerten van bovengenoemde,

maakte de drummer bij mij de meeste indruk

groetjes Henk

Helaas is Jeff Porcaro overleden, maar opvolger Simon Philips doet het ook niet slecht, toch? :rolleyes::)

Laat ik er een paar noemen , maar er zijn er zoo veel die ik top vind.

Dit zijn allemaal Jazz/Free Jazz drummers.

1: Elvin Jones (John Coltrane Quartet oa)

2: Max Roach , grandioos!, goed voor zeker 1000 opnames.

3. Rashied Ali

4. Ed Blackwell

5. Al Foster

6. Hamid Drake

7. Art Blakey

8. Gene Lake (Steve Coleman Five Elements)

9. Ronald Shannon Jackson (Decoding Society)

10. Billy Kilson (Dave Holland oa)

11. Han Bennink (Neerlands beste drummer imho)

laat ik het hier maar bij laten , want ik kan nog wel f doorgaan :D

Laat ik er een paar noemen , maar er zijn er zoo veel die ik top vind.

Dit zijn allemaal Jazz/Free Jazz drummers.

1: Elvin Jones (John Coltrane Quartet oa)

2: Max Roach , grandioos!, goed voor zeker 1000 opnames.

3. Rashied Ali

4. Ed Blackwell

5. Al Foster

6. Hamid Drake

7. Art Blakey

8. Gene Lake (Steve Coleman Five Elements)

9. Ronald Shannon Jackson (Decoding Society)

10. Billy Kilson (Dave Holland oa)

11. Han Bennink (Neerlands beste drummer imho)

laat ik het hier maar bij laten , want ik kan nog wel f doorgaan :D

hmmmmzzz, als je kilson heb genoemd net als ik, dan kun je tony williams toch eigenlijk niet overslaan :blink: .

Art blakey? voor de echte jazz fan?

Jack deJohnette?

],12 Jan 2004, 17:46:59] Als je 'skilzz' wilt horen, zit je toch vast aan jazz-drummers... B)

Wat een onzin. Ga jij zondag mee naar Dream Theater (in Ahoy)? Kun je eens zien wat 'skillz' zijn. En het is niet eens jazz. Die gast heeft 3 bass-drums nodig, omdat ie niet bij de meest rechtse kan, als ie links zit, en andersom. Zelfde geldt voor hi-hat, daar heeft ie er ook meerdere van (minstens 2). Zijn hele drumstel past waarschijnlijk niet in mijn kamer (ongeveer 4,6m x 2,8m) en neem maar van mij aan dat ie het niet voor niets meesjouwt van uit de VS...

Die jazz-drummers van jou zullen best een aardig potje kunnen drummen, maar het zijn echt niet de enigen hoor. Ooit een optreden van Led Zeppelin gezien? Zo niet, moet je dat ook maar eens kijken en dan letten op de drummer (geeft waarschijnlijk wel een drumsolo). Die kerel is (was) echt onnavolgbaar. Mike Portnoy (van Dream Theater) wordt wel eens met hem vergeleken (of eigenlijk andersom natuurlijk), alleen speelt hij in een ander genre...

Nee Tony Williams is ook top , maar ik zei toch dat ik er nog veel meer kon posten :D

Vooral z'n eerste album is goed (Life Time uit 1964 , toen was die pas 18 , met Sam Rivers, Anthony Braxton , Herbie etc). En Natuurlijk zn Miles werk , maar de fusion albums van m ben ik minder over te spreken , te smooth voor mij :D

Nee Tony Williams is ook top , maar ik zei toch dat ik er nog veel meer kon posten :D

Vooral z'n eerste album is goed (Life Time uit 1964 , toen was die pas 18 , met Sam Rivers, Anthony Braxton , Herbie etc). En Natuurlijk zn Miles werk , maar de fusion albums van m ben ik minder over te spreken , te smooth voor mij :D

haha 'te smooth'!

Als je de meest harde blackmetal-band wil later schrikken moet je dat opzetten.

Hmmmz ik zal eens lifetime opzoeken.

BTW: wat is jou favoriete miles album? Ik heb "kind of blue" en die vind ik meesterlijk.

Game

BTW: wat is jou favoriete miles album? Ik heb "kind of blue" en die vind ik meesterlijk.

Nou dat is moeilijk te zeggen , net alsof je zou vragen , wat is je favoriete Picasso schilderij . Miles heeft zoveel stijlen gehad, maar ik zou zeggen alles uit de 60er jaren is top (zowel zn eerste (Jimmy Cobb op drums) als 2de quintet (Tony Williams op drums). Ook zn eind 60er begin 70er elektric periode mag ik wel, zn "comeback" in de 80er jaren vind ik eigenlijk helemaal nix , veels te poppy (met dank aan Marcus Miller :( ).

Maar als jij zo voor Fusion/Jazz Rock gaat , moet je toch wel alle elektric Miles albums hebben staan vind ik :D

60er Quintet albums

ESP

Nefertiti

Miles Smiles

Miles in the Sky

70er Elektric

Big Fun

Pangea

Dark Magnus

Live Evil

Bitches Brew

Agharta

Its all good :D

1. Steve Gadd, uitvinder van de meest lekkere grooves. Denk maar aan het intro van '50 ways to leave your lover.

2. Simon Phillips. Geheel andere stijl, maar wel inventief. Let op zijn snoeiharde en strakke shuffles.

3. Manu Katche. Vermengt Afrikaanse ritmes met Westerse.

Groeten,

Manus

Nou dat is moeilijk te zeggen , net alsof je zou vragen , wat is je favoriete Picasso schilderij . Miles heeft zoveel stijlen gehad, maar ik zou zeggen alles uit de 60er jaren is top (zowel zn eerste (Jimmy Cobb op drums) als 2de quintet (Tony Williams op drums). Ook zn eind 60er begin 70er elektric periode mag ik wel, zn "comeback" in de 80er jaren vind ik eigenlijk helemaal nix , veels te poppy (met dank aan Marcus Miller :( ).

Maar als jij zo voor Fusion/Jazz Rock gaat , moet je toch wel alle elektric Miles albums hebben staan vind ik :D

60er Quintet albums

ESP

Nefertiti

Miles Smiles

Miles in the Sky

70er Elektric

Big Fun

Pangea

Dark Magnus

Live Evil

Bitches Brew

Agharta

Its all good :D

neuh... ik ben niet zo'n fan van miles elektrische dingen. Ik hou niet perse van fusion alleen. Ik haaat smooth jazz.

"kind of blue" is ook geen fusion. Maar die cd heeft iets magisch...