Jump to content

nieuwe zuilen

freaker
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik denk dat mijn huidige luidsprekers, JBL LX800, veel te zwaar zijn voor mijn Marantz Sr6200 receiver. JBL is een luidspreker die bekend staat om zijn lage geluid, maar dat laag heb ik vrijwel helemaal niet. Ik wil nu andere luidsprekers gaan aanschaffen. Sterker nog ik wil nu de set compleet maken en meteen achterspeakers en een centerspeaker erbij kopen. Graag zou ik jullie ervaring willen vernemen over merken die goed bij Marantz klinken. En of het een goed idee is om voor zuilen te nemen en voor achter een iets kleiner formaat. Mijn muzikale voorkeur is U2, Coldplay, Marillion, Genesis, Dire straits. Maar ik houd dus WEL van een diepe bass. Ik zie uw reaktie met heel veel belangstelling tegemoet.

Mijn JBL's combineren prima met m'n Marantz-versterker (vind ik). Misschien dat die wat meer power over heeft dan de SR6200 (ik heb een PM7000), of misschien zijn mijn speakers minder lastig. Zou goed kunnen, aangezien het rendement op 92dB/1W/1m ligt. En de nominale impedantie is 8 Ohm, dus das ook vrij makkelijk. Maar hoe het impedantieverloop is, weet ik niet...

Maar goed, dat het bij mij wel goed combineert, heb jij weinig aan. Als de klank van JBL je opzich wel aanstaat, zou je natuurlijk een paar anderen kunnen proberen. Of is JBL in het algemeen lastig aan te sturen? Weet iemand dat?

Vandaag bij de audiowinkel geweest. Zeer vriendelijke medewerker heeft mij verschillende speakers laten horen in verschillende prijsklasse's. Het geluid was van alle speakers erg goed, maar qua bass toch een stuk minder dan mijn jbl's. En dit was een vreemde conclusie, omdat ik dacht dat bij andere speakers de bass dynamischer zou zijn. Dit zat blijkbaar ten onrechte tussen m'n oren...

Hoi,

Misschien een overbodige vraag misschien ook niet.

Heb je het menu van je receiver wel goed ingesteld: Front speakers > Large

Heb je een sub, zo niet Subwoofer > NO

wel Subwoofer > Plus

Veel mensen halen namelijk niet het beste uit DD/DTS receivers omdat ze het

menu niet goed instellen.

Groeten...........