Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Ik begrijp het niet helemaal. Wordt dit nu een 4-weg systeem, met voor het hoog zowel een bandtweeter als een ringradiator? Het is mijn geimprofiseerde etalge. Dit zijn mijn huidige speakers met Scan-Speak drivers. Maar niet lang meer!! C-Quenze 18 H 52 is bijv. 4x sneller mijn 8545. Met alle voordelen van dien. Als ik de band tweeter zou willen combineren met de 8545 dan moet deze 10cm naar achter geplaats worden. Met de 18 H 52 niet want deze zijn snel, heel snel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Het zal wel aan mij liggen, maar.. Hoe zit het nu met die ringradiator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 C-Quenze 18 H 52 is bijv. 4x sneller mijn 8545. Met alle voordelen van dien. Daarom heb ik ook een 3 weg. Er gaat niets boven een goede 3 of 4 weg (basmid coupling). Mvgr, Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Het zal wel aan mij liggen, maar..Hoe zit het nu met die ringradiator? Je zoekt verbanden die er niet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Heee, een nieuw lid. Welkom! Die op de achtergrond is toch geen 18 cm? En wat is die bandtweeter? Ja ik denk het wel duck Flanger: ik&duck morgen->jouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 februari 2004 Author Report Share Posted 27 februari 2004 Heee, een nieuw lid. Welkom! Die op de achtergrond is toch geen 18 cm? En wat is die bandtweeter? Duck, als je goed kijkt zie je een rode muur op de achtergrond en staat de helehandel op een teakhout dressior Rara wie ben ik Dat had ik wel door hoor (zo'n foeilelijke kleur zie je anders nergens ). Voor de duidelijkheid, niet al die units zijn voor mijn speakers. Alleen 1 paar C-Quenze. De rest is waatschijnlijk voor andere speakers bedoeld. (tot morgen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 februari 2004 Author Report Share Posted 27 februari 2004 Als ik de band tweeter zou willen combineren met de 8545 dan moet deze 10cm naar achter geplaats worden. Met de 18 H 52 niet want deze zijn snel, heel snel! Dan mag ik mij Lambda's wel een halve meter naar voren plaatsen, Gelukkig zijn de kasten diep zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Voor de duidelijkheid, niet al die units zijn voor mijn speakers. Alleen 1 paar C-Quenze. De rest is waatschijnlijk voor andere speakers bedoeld. (tot morgen) Je had toch 15 H besteled........ Geintje! Ik heb hier 6x 18 H52 voor mij staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Heee, een nieuw lid. Welkom! Die op de achtergrond is toch geen 18 cm? En wat is die bandtweeter? Ja ik denk het wel duck Flanger: ik&duck morgen->jouw Juist ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Het zal wel aan mij liggen, maar..Hoe zit het nu met die ringradiator? Bijna klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Dat ziet er niet verkeerd uit. Jij vindt het Avalon ontwerp dus ook wel te pruimen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Die kasten zien er prachtig uit Flanger, veel complimenten. Zou je uit de doeken willen doen hoe je die schuine kanten er aan hebt gemaakt. Toevallig fotootjes stijdens de bouw gemaakt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Het zal wel aan mij liggen, maar..Hoe zit het nu met die ringradiator? Bijna klaar. Goh heb je mijn bouwtekeningen gejat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Gejat... Nee hoor, gewoon gekregen van Duck. Geintje Het ontwerp is volledig van Arie Herweijer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Die kasten zien er prachtig uit Flanger, veel complimenten. Zou je uit de doeken willen doen hoe je die schuine kanten er aan hebt gemaakt. Toevallig fotootjes stijdens de bouw gemaakt ? Paul. Het is een kwestie van een dikke Bafle minimaal 50 mm. En daarna ff zagen. Vervolgens schuren, schuren, schuren ,schuren, schuren. Net zolang tot je op de auto-piloot zit en tot de ontdekking komt dat je iets te ver bent gegaan. Dat wordt dus plamuren,schuren, plamuren, schuren, plamuren schuren enz. Ik hoop dat je wat handiger bent dan ik. Scheeld een hoop tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Leuk die foto's erbij Flanger. Het lijkt me geen sinecure om vanuit zo'n vreemde hoek een plak van die baffle af te zagen. Handwerk ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 februari 2004 Author Report Share Posted 27 februari 2004 Maar losse facetten, zoals Gydotron het hier gedaan heeft, lijkt me ook een ramp (wat passen en meten betreft) http://www.gydotron.com/Projecten/gydolon_mkii.htm Ik ga mijn topkasten gewoon flink afronden (minimaal een straal van 5 cm), waarschijnlijk met een rasp (weet niet hoe makkelijk dat gaat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Leuk die foto's erbij Flanger. Het lijkt me geen sinecure om vanuit zo'n vreemde hoek een plak van die baffle af te zagen. Handwerk ? Paul. Yep! handwerk. De ene kant gaat makklijker dan de andre. Het is maar net hoe je ervoor staat. De makkelijke kant was vrijwel direct goed. de andrere kant had een "kuil" en dat is lastig herstellen. Daarnaast had ik een meet fout gemaakt (ik ben geen timmerman) aan een van de bovenzijdes. Kan je goed zien op de foto. Ik heb er een plankje 12mm op geplakt en het hele schuur en plamuur proces weer herhaald Ik ben van nature ronduit een slechte timmerman, Duck heeft mijn Eve's van dichtbij gezien, maar ik had mij nu voorgenomen het netjes te doen. En ik moet zeggen dat het mij aardig gelukt is Nog wat plaatjes voor de liefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 februari 2004 Author Report Share Posted 27 februari 2004 Hee, een torentje. Wegen ze zo weinig?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Maar losse facetten, zoals Gydotron het hier gedaan heeft, lijkt me ook een ramp (wat passen en meten betreft)http://www.gydotron.com/Projecten/gydolon_mkii.htm Ik ga mijn topkasten gewoon flink afronden (minimaal een straal van 5 cm), waarschijnlijk met een rasp (weet niet hoe makkelijk dat gaat). Heb ik overwogen maar dat is voor mij "not done" en hiermee bedoel ik dat ik het met geen mogelijkheid passend krijg. Alhoewel...oefening baard kunst Ik ga straks de Ribbon en C-Quenze 15 H (zie eerdere foto) samenvoegen tot een monitor. Kan haast niet wachten, ga maandag beginnen, want volgens Per Skaaning wil je na het beluisten van deze tweeters nooit meer iets anders Ik heb ze dus nog niet beluisterd. In Denemarken is deze luidspreker Eben berkoord als beste luidspreker. En daar zit hij in..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Hee, een torentje. Wegen ze zo weinig?? Kwestie van waterpas werken En dat zeg ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 februari 2004 Author Report Share Posted 27 februari 2004 Die Ebens had ik al een keer gespot http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4667 Erg mooi idd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Zo te zien heb je in ieder geval een lekkere ruimte om te klussen. Heb je die bafle eerst aan de kast vastgeplakt en ben je daarna gaan zagen, of andersom ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Het is een werplaats waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik heb de sch..........Bouwplannen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 februari 2004 Author Report Share Posted 28 februari 2004 Even (nog meer) offtopic. Ik zag deze links op diyaudio: http://www.spnet.ne.jp/~hasehiro/product/backlord.html http://www.spnet.ne.jp/~hasehiro/product/b...m/mmtoku02.html Dat is toch een fantastische manier om een speaker te bouwen, met name zo'n hoorn of een transmissie lijn, maar waarom ook geen BR of gesloten systeem. Je kunt je binnenkant helemaal zelf ontwerpen en wat kost nou een plaat 22 MDF van 125*60 cm bij de Gamma (8 euro of zo), 20 platen per speaker, zit je op 160 euro materiaalkosten en heb je echt een kast waar een Nautulis nog niet tegen op kan. Je moet wel even zo'n CNC router frees ding kunnen gebruiken Okay, kost ook wat meer lijm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts