Paul Jenner Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Kn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Kn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Altijd van je af snijden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Dat kunnen jullie tijdens het etentje dan even demonstreren ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 februari 2004 Author Report Share Posted 28 februari 2004 Duck, dat is een leuke manier om de inhoud te berekenen. Maar de inhoud van een halve cilinder berekenen is toch niet zo'n probleem ? Huppeldepup-pie- r-kwadraat, maal de hoogte, gedeeld door 2 ... Paul. Ik dacht aan een iets spannender inwendige vorm dan een (halve) cilinder, meer een soort amoebe, met veel uitstulpingen ter versteviging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Koplamp van een Mercedes C-Klasse ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 februari 2004 Author Report Share Posted 28 februari 2004 Hoe bedoel u, breed van onder smal van boven ? De achterkant ? Ik ga er overigens vanuit dat "buig" niet goedkoop zal zijn en dat de plaatselijke Hubo het niet heeft ..... Niet dat de kosten mij zullen tegenhouden, maar je gaat dan automatisch andere opties overwegen. PAul. http://www.houthandelblok.nl/leveringsover...%20(Buig%20MDF) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 februari 2004 Author Report Share Posted 28 februari 2004 Koplamp van een Mercedes C-Klasse ? PAul. Maar dan na een frontale botsing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 februari 2004 Author Report Share Posted 28 februari 2004 Dit topic zo eens terug lezend vraag ik mij af: Wordt het niet eens tijd voor een speaker DIY clubhuis? Knutselruimte, goed gereedschap, meetspullen enz. En niet te vergeten een barretje Wat vinden jullie daar van? Ik denk dat als je echt een permanente ruimte gaat huren met eigen gereedschap, dat het een vrij kostbare zaak wordt. Heb je ergens een mooie werkruimte, die je in overleg van de eigenaar/huurder kunt gebruiken en een "clubje" mensen die elkaar wat helpt en eventueel gereedschap onderling uitleent (en wellicht een paar dingen gezamelijk aankoopt, denk aan een verfspuit), dan wordt het wat behapbaarder. Zelf ben ik niet van plan om continue speakers te blijven bouwen. Als mijn huige 3 weg systeem af is zit ik nog wel stiekum te denken aan een bolvormige speaker met een Seas coax unit en aan een kleine Nelson Pass Rushmore. Maar waar laat ik het allemaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Breed van onder en smal van boven zal niet lukken vrees ik met die buigbare mdf platen met evenwijdig gefreesde uitsparingen. Je ziet het spul regelmatig liggen bij de GAMMA. Behoorlijk geschonden omdat iedereen denkt: goh, leuk spul -is dat wel stevig- en er vervolgens een hoek afbreekt. Ik denk dat je een redelijk resultaat kunt bereiken met onderling te verlijmen platen hardboard. Dit buigt beter dan gefreesd mdf en is stukken goedkoper. Met dat spul kun je wel een taps of concentrische vorm maken. Bij het verlijmen van drie lagen blijft de vorm zonder steun intact. Niet dat dat nodig is want je zult onder- en bovenkant en evt. bracings willen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Zelf ben ik niet van plan om continue speakers te blijven bouwen. Als mijn huige 3 weg systeem af is zit ik nog wel stiekum te denken aan een bolvormige speaker met een Seas coax unit en aan een kleine Nelson Pass Rushmore. Maar waar laat ik het allemaal? Dat is mijn probleem ook, en de kosten. Maar nu ik de smaak van zelfbouw te pakken heb kijk ik ook al een heel klein beetje rond naar zelfbouw versterkers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Continu luidsprekers blijven ontwerpen/bouwen is, mits de financien het toestaan, wel mijn bedoeling, echter in dat geval kan ik me dan ook het gereedschap veroorloven. Want dan haal ik het rendement er wel uit . Een hobby kost nu eenmaal geld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 februari 2004 Author Report Share Posted 29 februari 2004 Ik ben (vanaf de aankoop van de woofers) nu ongeveer een jaar bezig. Mijn vorige (Focal) diy systemen zijn 12 a 13 jaar oud (behalve de middentoners, die zijn 5 jaar geleden vervangen). Met deze speakers (kwa tijd en kosten ruim het dubbele) wil ik toch ook wel 10 jaar tevreden mee zijn. Maar voor de lol een paar extra monitors bouwen... wie weet toch aan de multi channel in de toekomst. Heb nog 4 Aleph-X printen liggen Groepsfotootje dan maar (layout werd iets te veel verstoord) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 februari 2004 Author Report Share Posted 29 februari 2004 Hee, heb je dezelfde? (foto was een beetje onscherp vandaar had ik niet verder verkleind, misschien toch moeten flitsen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Ik ben (vanaf de aankoop van de woofers) nu ongeveer een jaar bezig. Mijn vorige (Focal) diy systemen zijn 12 a 13 jaar oud (behalve de middentoners, die zijn 5 jaar geleden vervangen). Met deze speakers (kwa tijd en kosten ruim het dubbele) wil ik toch ook wel 10 jaar tevreden mee zijn. Maar voor de lol een paar extra monitors bouwen... wie weet toch aan de multi channel in de toekomst. Heb nog 4 Aleph-X printen liggen Groepsfotootje dan maar (layout werd iets te veel verstoord) Nu denken de mensen dat de c-quenze niks voorstelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 februari 2004 Author Report Share Posted 29 februari 2004 Ach de onderste octaaf mag je er niet van verwachten, maar in een niet te grote ruimte moet het toch heel mooi klinken vanaf zo'n 50 hz. En als ik Rene mag geloven (en waarom niet) is het laag zelfs nog indrukwekkend te noemen. (ben eigenlijk wel benieuwd naar de afstemming van die monitors van Skaaning). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Even wat anders: Ik wil een betere, mooiere behuizing voor mijn Ultimo's gaan ontwerpen. Ik heb al wat ideetjes, maar wil het eerst visualiseren voordat ik een poging waag. Weet iemand een pakket waarmee je met vormen kan stoeien? Ik bedoel dus niet zoiets ingewikkelds als AutoCad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Ja AutoCad is behoorlijk archaisch. Op mijn werk wordt Autodesk Inventor gebruikt. Heel erg mooi, maar dat kost ook wel een tijdje voor je er mee overweg kan. Maar dan werkt het ook heerlijk. Je hebt er wel een dikke portemonee voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Ja, dat zoek ik dus niet.. Misschien moet ik aan klei of zoiets denken anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Misschien moet ik aan klei of zoiets denken anders? Het enige wat er dan overblijft is potlood en papier voor 3D heb je ook nog een lijmpot nodig. Iets simpels om 3D te ontwerpen op een PC is er gewoon niet. Er zijn wel wat eenvoudige 2D tekenprogramma's voor constructiewerk maar daar kun je niet mee visualiseren. Daarvoor zit je toch echt aan 3D vast. En van wat ik tot nu toe heb gezien is Inventor het meest eenvoudig te leren en mee te werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flanger Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Kn Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 http://www.roomarranger.com/ Het is er eigenlijk niet voor bedoeld en niet iedere vorm is mogelijk maar het is wel makkelijk te gebruiken. Ik gebruik het ook voor vanalles en nog wat, ik heb zelf een eigen gedeelte op de site genaamd "Gerrit". Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 http://www.roomarranger.com/ Het is er eigenlijk niet voor bedoeld en niet iedere vorm is mogelijk maar het is wel makkelijk te gebruiken. Ik gebruik het ook voor vanalles en nog wat, ik heb zelf een eigen gedeelte op de site genaamd "Gerrit". Bedankt voor de tip. Ik heb hem al ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 1 maart 2004 Report Share Posted 1 maart 2004 Er zijn wel wat eenvoudige 2D tekenprogramma's voor constructiewerk maar daar kun je niet mee visualiseren. Ohnee? Dat kan zelfs met Microsoft Paint, plus een programma met verloopeffecten en layers: Maar toegegeven: erg bewerkelijk als je het geheel "even" vanuit een andere hoek wilt bekijken. Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts