demon Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 het kan zeer zeker ook anders ruud dat heb ik wel gehoort Terrazzo, viel zwaar tegen, boemerig laag en agressief hoog, speelde veel te luid. Was daar dus snel weg. Sorry, Demon. maar ik heb er ook wel even gezeten van mag het wat minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Ruud:Even iets over andere exposanten. Terrazzo, viel zwaar tegen, boemerig laag en agressief hoog, speelde veel te luid. Was daar dus snel weg. Sorry, Demon. Audiac, Bert Bazuin weet er elk jaar weer een goede show van te maken, lekkere muziek en prima performance w.b.t. home theater. AAP, Zingali hoornluidsprekers en Graaf OTL buizenversterkers, klonken wat mij betreft slecht in het laag, nog net niet zo erg als bij Terrazzo. En het midden/hoog kwam dus echt uit een hoorn en klonk dus ook zo. De kleinere Zingali's klonken wat mij betreft een stuk beter(vorig jaar). Later meer. Zoals ik al in de topic "VAD" had geschreven vond ik die Zingali, Graaf, N.A. niet erg geweldig. Een typisch voorbeeld van een clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door sodejuu: Zoals ik al in de topic "VAD" had geschreven vond ik die Zingali, Graaf, N.A. niet erg geweldig. Een typisch voorbeeld van een clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM Posted 23 oktober 2001 Report Share Posted 23 oktober 2001 Zelf ben ik op zoek naar een nieuw systeem. Met mijn budget in mijn achterhoofd ben ik gaan kijken (en vooral luisteren) naar diverse luidsprekers om een eerste indruk op te doen. Ik vond vooral Tannoy, Cabasse en B&W erg goed klinken. Ik ben ook nog bij magnat lang geweest. Daar speelden ze met een instapmodel van de vintage 4. Voor het geld klonk de speaker behoorlijk goed. Ook hun surround systeem klonk goed (beter dan bij marantz vond ik). Wat ik een beetje jammer vond is dat de meeste exposanten maar 1 muzieksoort speelden (jazz?). Zelf heb ik alleen bij tannoy/teac gehoord dat ze ook andere muziekstijlen speelden. Dit gaf bij mij een veel betere indruk van de speakers. De locatie was opzich wel mooi. Iedere exposant had zijn eigen ruimte. Het nadeel was dat bij veel exposanten buiten moest wachten voordat je eindelijk naar binnen kon i.v.m. de drukte. Al met al vond ik het een geslaagde beurs, ik heb in 1 dag een eerste indruk gekregen van een behoorlijk aantal luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito A. Posted 23 oktober 2001 Report Share Posted 23 oktober 2001 Grappig al die verschillende meningen Ik vond B & W en Tannoy zeer indrukwekkend, maar ook de demo die de piedpiper gaf met een demo van frankie go to hollywood vond ik gaaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2001 Report Share Posted 23 oktober 2001 Hallo allen, Bij dit soort demonstraties heb je altijd met heel veel onbekende variabelen te maken. Als je thuis met 20 mensen naar je normaal zeer goed klinkende set gaat luisteren klinkt het ook heel anders (minder) dan normaal, dat is niet te vermijden. Die Martin .... van Transtec vertelde, dat de meter op de Mcintosh bij de demonstratie tot 300 Watt aangaf. Thuis heb je dit nooit nodig. Zo'n demonstratie zegt alleen dat die Mcintosh veel watten kan leveren en daar goed klinkt meer niet (daarnaast dat ze zeer goed kunnen demonstreren bij Transtec want het klinkt altijd goed bij hen) Je moet dit soort demonstraties op zijn waarde weten in te schatten en er niet al te veel conclusies uit trekken. Leuk overigens, dat die NA draaitafel kennelijk niet goed ingeregeld was en ik maar denken dat ik verkeerd zat. Overigens heb ik me, zoals ik al eerder schreef, toch wel goed geamuseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 1 november 2001 Report Share Posted 1 november 2001 De mooiste set van de VAD 2001 stond in kamer 13. Opvallend was de muziek die daar werd laten horen, overal was het te hard. Deze mensen hebben absoluut verstand van audio. Wij vonden het een TOPSET Master Four, Gamut electronica en Nirvana bekabeling. Het was een verrassing dat het in z'n klein kamertje fantastisch speelde. Mijn vrouw speeld piano in een jazz orkest, bemerkte dat de nuances van de piano verteffelijk werden weergegeven, met name de snelheid en tembre. Deze mensen verdienden een pluim, wij gaan binnenkort naar Rhapsody in Hilversum voor een demo. Dynamic Solutions ga zo door!!!!!! vriendelijke groeten Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 1 november 2001 Report Share Posted 1 november 2001 Geplaatst door Alex:Ik ging toch met gemengede gevoelens naar huis, De VAD2001 was voor mij de eerste keer. Als KEF fan eens goed geluisterd naar de nieuwe Referentie reeks, ben nog niet door de bocht, zal verder kennis moeten gaan maken. Ik was wel meteen gecharmeerd van de MONSOON flat panels, echt heel fraai. Verder stond PCM lekker te blazen, voor de Rock liefhebber een overtuigende speaker, jeetje wat een geluidsdruk. Meridian: heel erg fraai.. Kenwood: Wat deden die daar nou ??? Volgend jaar maar weer eens kijken .... gr. Alex KENWOOD WAT DEDEN DIE DAAR NOU ALS PIONEER EN SONY ER MOGEN ZIJN DAN ZEKER KENWOOD DAN HEB IK NOG NIET OVER SPEAKERS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts