Jump to content

Nieuwe Thorens draaitafels...

Alco
 Share

Recommended Posts

Kwam bij toeval deze nieuwe Thorens draaitafels tegen, op een reportage van

CES2004 in Las Vegas.

Klik HIER voor de link naar de foto's van de 2 nieuwe modellen.

(foto's zijn via + en - uit te vergroten/verkleinen)

Met name de eerste vind ik wel iets weg hebben van de Transrotor Leonardo :rolleyes:

Groeten,

Alco

Guest Hubertinus

Die donkere is inderdaad erg mooi. Wat me wel opvalt aan veel nieuwe draaitafels is dat ze allemaal op elkaar lijken. Deze Thorens tafels, de Musical Fidelity draaitafel, Transrotor,; ze lijken allemaal wel erg veel op elkaar.

Hubertinus

Is zo'n nieuwe Thorens beter dan zo'n oude?

Dat lijkt mij toch niet.

Een goed onderhouden Thorens (het liefst massa gekoppeld, geen subchassis) met SME arm vind ik een betere basis dan een nieuwe Thorens met een Rega arm.. B)

groeten, PD ;)

Een SME arm op zo'n nieuwe Thorens zal het prestatie niveau van de oude Thorens (met SME) weer voorbij gaan.. :huh: Zijn overigens de motortjes ontkoppeld van het loopwerk bij de aller nieuwste Thorensen? :unsure:

groeten, PD

Volgens mij is dat een subschassis op 4 poten.....

Volgens mij hangt het bij een subchassis systeem toch veel af van het gewicht. Veel nieuwere Thorens modellen, zo van na 1980, zijn veel te licht uitgevoerd waardoor ze nogal eens gaan jengelen. Maar een Td 150, 520, 125 of vroege 160 zal dat niet doen. Ook al zijn ze snaaraangedreven met subchassis.

PD,

Ik heb het even nagekeken, die Reference is zeker een subchassismodel.

Kun jij mij uitleggen waarom jij de voorkeur geeft aan massagekoppelde loopwerken?

Hallo Puur,

Ik heb het niet zo op wiebel dingen? Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd. Oneindig in beweging door het motortje, gevoeliger voor akoestische terugkoppeling met een geluid wat niet slecht was maar wat een stuk dynamischer, puntiger en verfijnder kan als je het installeert in een goed massa gekoppeld loopwerk. Het is slechts mijn voorkeur en ik zeg niet dat het beter is. Het audiorack is bij een massagekoppeld loopwerk wel weer heel belangrijk. Weetje? Ik zie het als mijn mountenbike die ik 1,5 jaar geleden heb gekocht. Achtervering leek mij erg gaaf. Dus aangeschaft.. Met stevig trappen voelde ik dat ik door mijn achterste vering ging. Proberen in te stellen maar het hielp niet. De attack van het trappen was gewoon erg slecht. Dus de dure mountenbike verkocht, en een exemplaar aangeschaf zonder vering. Die veel beter en plezieriger fietst. Zo zie ik het ook bij een subchassis. Ontkoppelen met dempers heb ik niets op tegen (Roksan Radius) maar liever geen veren.. :huh:

groeten, PD B)

Welke oude modellen van Thorens zijn massagekoppeld? Ik meende dat het allemaal subchassis modellen zijn.

Volgens mij is de Thorens Reference massa gekoppeld maar weet het niet zeker..

REF01~1.jpg

:rolleyes:

Dit lijkt wel een omgedraaide wasbak met (verkeerd gemonteerde) gouden kranen :lol:

En die knoppen, is het voor kinderen gemaakt?

sorry hoor.

;)

Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd.

De LP12 is een mooi voorbeeld van hoe een geveerd subchassis niet moet.

Ik heb in mijn leven drie keer een LP 12 gehoord en gezien, maar telkens te kort om een oordeel over de bouw of geluidskwaliteit te geven.

Werner, wat doet de LP 12 fout en wat kenmerkt een goed subchassis systeem?