Alco Posted 17 januari 2004 Report Share Posted 17 januari 2004 Kwam bij toeval deze nieuwe Thorens draaitafels tegen, op een reportage van CES2004 in Las Vegas. Klik HIER voor de link naar de foto's van de 2 nieuwe modellen. (foto's zijn via + en - uit te vergroten/verkleinen) Met name de eerste vind ik wel iets weg hebben van de Transrotor Leonardo Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 januari 2004 Report Share Posted 17 januari 2004 Ik vind die zwarte erg mooi. Strak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2004 Author Report Share Posted 17 januari 2004 Ik vind die zwarte erg mooi. Strak Als ie echt zwart is wel ja, maar 't lijkt wel of ie donkerblauw is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 januari 2004 Report Share Posted 17 januari 2004 Nu je het zegt ja, hm liever donker (racing) groen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 januari 2004 Report Share Posted 18 januari 2004 Die donkere is inderdaad erg mooi. Wat me wel opvalt aan veel nieuwe draaitafels is dat ze allemaal op elkaar lijken. Deze Thorens tafels, de Musical Fidelity draaitafel, Transrotor,; ze lijken allemaal wel erg veel op elkaar. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 januari 2004 Report Share Posted 18 januari 2004 Allemaal een plaatje acryl (in SE uitvoering twee plaatjes) ) met een Rega arm erop. Allemaal variaties op Basis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Allemaal variaties op Basis! Basis? Dan heb je niet goed opgelet in de geschiedenisles. Heel de acrylhistorie is begonnen in de late jaren zestig met Transcriptor, Gale, en Michell Engineering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 wat kosten die dingen nou?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Is zo'n nieuwe Thorens beter dan zo'n oude? Dat lijkt mij toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Is zo'n nieuwe Thorens beter dan zo'n oude? Dat lijkt mij toch niet. Een goed onderhouden Thorens (het liefst massa gekoppeld, geen subchassis) met SME arm vind ik een betere basis dan een nieuwe Thorens met een Rega arm.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Een SME arm op zo'n nieuwe Thorens zal het prestatie niveau van de oude Thorens (met SME) weer voorbij gaan.. Zijn overigens de motortjes ontkoppeld van het loopwerk bij de aller nieuwste Thorensen? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Welke oude modellen van Thorens zijn massagekoppeld? Ik meende dat het allemaal subchassis modellen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Welke oude modellen van Thorens zijn massagekoppeld? Ik meende dat het allemaal subchassis modellen zijn. Volgens mij is de Thorens Reference massa gekoppeld maar weet het niet zeker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Is het tegenwoordig niet zo dat alleen de naam Thorens nog origineel is, dus gekocht vanwege marketing overwegingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Oja, en de TD 800, 810 en 850(zwaar onderschat) zijn ook al niet meer zo nieuw.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Volgens mij is dat een subschassis op 4 poten..... Volgens mij hangt het bij een subchassis systeem toch veel af van het gewicht. Veel nieuwere Thorens modellen, zo van na 1980, zijn veel te licht uitgevoerd waardoor ze nogal eens gaan jengelen. Maar een Td 150, 520, 125 of vroege 160 zal dat niet doen. Ook al zijn ze snaaraangedreven met subchassis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 en wat was de prijs van die nieuwe dingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Geen idee. (anders zou ik je al hebben geantwoord ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 PD, Ik heb het even nagekeken, die Reference is zeker een subchassismodel. Kun jij mij uitleggen waarom jij de voorkeur geeft aan massagekoppelde loopwerken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 PD, Ik heb het even nagekeken, die Reference is zeker een subchassismodel. Kun jij mij uitleggen waarom jij de voorkeur geeft aan massagekoppelde loopwerken? Hallo Puur, Ik heb het niet zo op wiebel dingen? Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd. Oneindig in beweging door het motortje, gevoeliger voor akoestische terugkoppeling met een geluid wat niet slecht was maar wat een stuk dynamischer, puntiger en verfijnder kan als je het installeert in een goed massa gekoppeld loopwerk. Het is slechts mijn voorkeur en ik zeg niet dat het beter is. Het audiorack is bij een massagekoppeld loopwerk wel weer heel belangrijk. Weetje? Ik zie het als mijn mountenbike die ik 1,5 jaar geleden heb gekocht. Achtervering leek mij erg gaaf. Dus aangeschaft.. Met stevig trappen voelde ik dat ik door mijn achterste vering ging. Proberen in te stellen maar het hielp niet. De attack van het trappen was gewoon erg slecht. Dus de dure mountenbike verkocht, en een exemplaar aangeschaf zonder vering. Die veel beter en plezieriger fietst. Zo zie ik het ook bij een subchassis. Ontkoppelen met dempers heb ik niets op tegen (Roksan Radius) maar liever geen veren.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Welke oude modellen van Thorens zijn massagekoppeld? Ik meende dat het allemaal subchassis modellen zijn. Volgens mij is de Thorens Reference massa gekoppeld maar weet het niet zeker.. Dit lijkt wel een omgedraaide wasbak met (verkeerd gemonteerde) gouden kranen En die knoppen, is het voor kinderen gemaakt? sorry hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 ff een beter pic'je.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 B&O design is er niks bij btw ik lees dat ie een sub chassis heeft. Doe mij maar een emt dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd. De LP12 is een mooi voorbeeld van hoe een geveerd subchassis niet moet. Overigens zijn de Thorens Reference/Prestige inderdaad geveerd. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd. De LP12 is een mooi voorbeeld van hoe een geveerd subchassis niet moet. Ik heb in mijn leven drie keer een LP 12 gehoord en gezien, maar telkens te kort om een oordeel over de bouw of geluidskwaliteit te geven. Werner, wat doet de LP 12 fout en wat kenmerkt een goed subchassis systeem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts