Puur Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Ik zie het als mijn mountenbike die ik 1,5 jaar geleden heb gekocht. Achtervering leek mij erg gaaf. Dus aangeschaft.. Met stevig trappen voelde ik dat ik door mijn achterste vering ging. Proberen in te stellen maar het hielp niet. De attack van het trappen was gewoon erg slecht. Mooi voorbeeld. Waren de veren niet gewoon te slap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Mooi voorbeeld. Waren de veren niet gewoon te slap? De fietsenmaker had gezegd dat de fiets qua formaat (ben uitgebreid opgemeten)en gewicht moest passen. Doordat ik er niet aan kon wennen moest ik gewoon een fiets nemen zonder vering (zei de man, en gelijk had hij).. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Beste PD, Achtervering op een terreinfiets... wat een decadentie! Natuurlijk wordt dan een groot deel van de trapactie opgeslokt in de demping. Racefietsen zijn niet voor niets zo stijf mogelijk. En de bandjes zijn keihard. Je grote enthousiasme voor de SME-armen deel ik niet. Ik heb ruime ervaring met SME (verticale meslagers, met en zonder demping), en juist op het gebied van airborne resonantie heb ik bij grote luidheid met dat type armen meer problemen gehad dan met onwrikbaar verankerde (nou ja...) types, zoals Ortofon AS212. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 januari 2004 Author Report Share Posted 19 januari 2004 Oja, en de TD 800, 810 en 850(zwaar onderschat) zijn ook al niet meer zo nieuw Dat klopt, en misschien heb ik 't verkeerd gelezen/begrepen, maar deze topic gaat over de nieuwste Thorens modellen die volgens mij in Nederland nog niet te koop zijn... ...anders had Haudio er vast en zeker al wat over verteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Ik heb het niet zo op wiebel dingen? Laatst een Benz Micro LP in een Linn LP12 geinstalleerd. Oneindig in beweging door het motortje, gevoeliger voor akoestische terugkoppeling met een geluid wat niet slecht was maar wat een stuk dynamischer, puntiger en verfijnder kan als je het installeert in een goed massa gekoppeld loopwerk. Het is slechts mijn voorkeur en ik zeg niet dat het beter is. Het audiorack is bij een massagekoppeld loopwerk wel weer heel belangrijk. Weetje? Ik zie het als mijn mountenbike die ik 1,5 jaar geleden heb gekocht. Achtervering leek mij erg gaaf. Dus aangeschaft.. Met stevig trappen voelde ik dat ik door mijn achterste vering ging. Proberen in te stellen maar het hielp niet. De attack van het trappen was gewoon erg slecht. Dus de dure mountenbike verkocht, en een exemplaar aangeschaf zonder vering. Die veel beter en plezieriger fietst. Zo zie ik het ook bij een subchassis. Ontkoppelen met dempers heb ik niets op tegen (Roksan Radius) maar liever geen veren.. groeten, PD In dit geval zou ik de eigenaar aanraden ogenblikkelijk de draaitafel in de auto te zetten en naar de firma Latham rijden om de setup te laten controleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now