Jump to content

Lange interlinks

Zee
 Share

Recommended Posts

Nee, de eerste Mondeo was een totaal andere auto dan de Sierra. Totaal ander concept en geen schroef hetzelfde.

Paul.

Dan ben ik in de war met een andere zeker... :unsure::ph34r:

Btw. Het concept was nou niet spectaculair anders hoor. Gewoon een 4- of 5-deurs sedan/hatchback. Op zich niks bijzonders...

Maar ja, als je in januari (van welk jaar weet ik al niet meer  :rolleyes: ) een Sierra koopt, en in September komt er een Mondeo.... wordt je ook niet blij. 

Meestal is het in de auto-industrie al maanden bekend dat er een opvolger aankomt, dat schijnt behoorlijk "lekgevoelig" te zijn :o

Vanzelfsprekend zijn de autodealers daar niet blij mee :( het zet tenslotte de prijzen van de uitlopende serie onder druk :rolleyes:;)

Mijns inziens gaat deze vergelijking dus een beetje mank :blink:

In de audio-branche is het echter gebruikelijk stilzwijgende "modificatie

OT lijkt me ook. Wat de vdH Second betreft, ik heb er zelf ervaring mee, geballanceerd gebruikt. Niet zo dramatisch als in de opstelling bij Zee. Klank was ronder en iets minder gedetailleerd dan WWGoldIII. De lengte van 10 meter is mi door de hoge Ri inderdaad te groot voor deze kabel. Zou hem zelf wel in willen korten, maar weet iemand hoe? Was in gebruik bij studio als microfoonkabel. Vreemd genoeg werkt het daar wel, terwijl de signaaltjes toch redelijk delicaat zijn. Wel microfoons met phantomvoeding gebruikt.

Microfoons en de bijbehorende pre-amps zijn er doorgaans op berekend dat er lange kabels worden toegepast. Er zit natuurlijk zelden een kabeltje van 60 cm aan een microfoon.

Ik zie niet hoe het gebruik van fantoomvoeding hier invloed kan hebben. Dat kan m.i. buiten beschouwing gelaten worden.

Paul.

Microfoons en de bijbehorende pre-amps zijn er doorgaans op berekend dat er lange kabels worden toegepast. Er zit natuurlijk zelden een kabeltje van 60 cm aan een microfoon.

Ik zie niet hoe het gebruik van fantoomvoeding hier invloed kan hebben. Dat kan m.i. buiten beschouwing gelaten worden.

Paul.

Die fantoomvoeding opzich maakt niet uit, maar wel of het microfoonsignaal versterkt wordt of niet <_<

Zo'n versterkertje heeft natuurlijk een heel andere uitgangsimpedantie dan het microfoon element en de kabel heeft in beide gevallen een heel verschillende invloed .... :rolleyes:

Andr

Ja dat bedoelde ik de voeding is er om het microfoonsignaal direct vanaf het kapsel te versterken cq de impedantie aan te passen. De essentie in de kabeltest is denk ik, de impedantie die de kabel ziet en de hoge weerstand van de Second. Zee vertelde dat in zijn CD speler, waar de Cinch bussen direct vanaf de Alps potmeter aangesloten zijn, de uitgangsweerstand ruwweg kan varieren van een paar Ohm tot een paar KOhm. Afhankelijk van de stand van de potmeter.

Dat klopt Alexandrov. Feitelijk is de uitgangsimpedantie van de Sony maar op 2 punten optimaal: volume helemaal dicht (z out ongeveer 0 ohm) of volume helemaal open (z out in d eorde van 10-100 ohm, ik weet even niet wat de uitgangsimpedantie de uitgangsstage is).

Beide standen van de (10k) volumeregelaar zijn in praktijk geen optie, dus zal de uitgangsimpedantie ergens in de orden van enkele honderden ohms tot ongeveer 5k (half volume) zijn.

Het zou heel goed kunnen zijn dat de voordelen in toevoeging van de Array met name zijn gelegen in de constante lage uitgangsimpedantie, waardoor de lange interlinks minder hun invloed doen gelden.

Hallo forummers over lange interlinks,

Leuke test en goede omschrijvingen van jullie bevindingen, heel leerzaam.

Het blijkt maar weer dat uit diverse goede produkten, zoal de - JK Acoutics type 2 en WireWorld Gold Eclipse III de juiste combinatie een mooi resultaat geeft zoals:

Dit klonk zo fenomenaal goed dat we met z

Het blijkt maar weer dat uit diverse goede produkten, zoal de - JK Acoutics type 2 en WireWorld Gold Eclipse III de juiste combinatie een mooi resultaat geeft.

Groeten,

Jake ;)

Tja, die Wireworld van Alexandov heeft me natuurlijk wel nieuwsgierig gemaakt naar wat deze kabel in mijn thuissituatie zou kunnen betekenen.

Alleen de prijs... Nee, er zijn grenzen. Dat zit er (op dit moment) gewoon niet in.

Ach, ik ben heel gelukkig met wat ik nu heb. En ik combineer graag beide: live concert en het luisteren thuis. Soms het (bijna) zelfde concert. Zoals het NSO te Rotterdam afgelopen ma 26-1-2004. In Groningen klonk het 23-1 prachtig (en was het publiek muisstil), in Rotterdam werd ook een schitterende uitvoering neergezet -via een uitstekende live radio uitzending gehoord; het gekuch maar op de koop toe genomen...-. En een CD-tje gebrand natuurlijk.