Guest Theo H. Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Hallo, De vraag: hoe groot is het belang van een voorversterker? Ik heb (tzt) de keuze tussen de volgende twee mogelijke configuraties: 1. Ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Niemand enig idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Wel, dit is kennelijk te moeilijk voor Hear. Geeft niks hoor, reeds beantwoord op hifi.nl. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Het (niet voor discussie vatbare ) merk is Arcam. Zou het hieraan liggen Ik denk het niet!! Het zal wel komen dat hij niet bij de groep van 10 hoort!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Met alle respect, onzin. Het was een algemene vraag, ongeacht het merk. Groep van 10??? Pfffff Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor een aparte voor- en eindtrap en niet voor een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Wat ik dus bedoel is dat hier een groep van ongeveer tien man[kan meer of minder zijn] die je totaal negeren als je een vraag stelt!! Die zijn alleen maar met elkaar in discussie!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Wat ik dus bedoel is dat hier een groep van ongeveer tien man[kan meer of minder zijn] die je totaal negeren als je een vraag stelt!!Die zijn alleen maar met elkaar in discussie!! Dan zouden er toch nog zo'n 290 anderen zijn die wel zouden kunnen reageren. Maar die weten het kennelijk ook niet. Maar ik weet inmiddels wat ik weten wil, dus ik ben klaar. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Als ik jou zou zijn, eerst een andere eindversterker erbij proberen. Bevalt dat doen Later kun je eventueel altijd nog een voorversterker lenen en vergelijken met de geintegreerde, wellicht weegt het voordeel van bi-ampen op tegen de andere voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Als ik jou zou zijn, eerst een andere eindversterker erbij proberen.Bevalt dat doen Later kun je eventueel altijd nog een voorversterker lenen en vergelijken met de geintegreerde, wellicht weegt het voordeel van bi-ampen op tegen de andere voorversterker Ok. Alles bij elkaar staan de meningen nu zo'n beetje 2-2. Ik heb nog een ander idee: ik ga maar eens luisteren... Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 Nemand een idee? Wel, dit is kennelijk te moeilijk voor Hear. Geeft niks hoor, reeds beantwoord op hifi.nl. Groet, Theo. Je bent wel een tikkeltje ongeduldig en doet behoorlijk verongelijkt, vind je niet? Als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Niet alle forumleden zitten 24 uur per dag op het forum. En niet alle forumleden beantwoorden alle vragen. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 Wat ik dus bedoel is dat hier een groep van ongeveer tien man[kan meer of minder zijn] die je totaal negeren als je een vraag stelt!!Die zijn alleen maar met elkaar in discussie!! zijn over het algemeen hele toffe lui hoor maar dat moet je niet doorvertellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 Als eerste de opmerking over Arcam, ja ze maken mooie spullen maar als je een beetje rondkijkt, ook tweedehands is er veel moois te krijgen. Geintegreerd vs los is ook niet zomaar een vraag die je neerlegd. Bij losse apparatuur heb je "meestal" gewoon het voordeel dat de voedingen een stuk zwaarder zijn uitgevoerd, wat je versterker een stuk beter laat presteren door de speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans Yeah, right... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans Ha haha ha ha hahahaha ha D'r is er toch altijd weer eentje die het probeert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans Ha haha ha ha hahahaha ha D'r is er toch altijd weer eentje die het probeert... Gelukkig maar...anders wordt het zo saai Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans je hebt gelijk hans , alleen is de bron niet de cdspeler , maar de muziekant . daarna gaat het alleen maar bergafwaarts met de kwaliteit . de laatse schakel zijn de weergevers , die vern**ken het meest . dus zijn die automatisch weer het belangrijkst mbt de kwaliteit , toch ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 en als minst belangrijke de luidsprekers. Ha haha ha ha hahahaha ha D'r is er toch altijd weer eentje die het probeert... Jij kan nog lachen. Ik sta sprakeloos.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Ok, was even een tijdje weg maar heb nu alle reacties kunnen lezen. Allemaal dank. Het is duidelijk dat de meerderheid neigt naar een losse voorversterker en aparte eindversterker. Arcam behoort zeker niet tot de top 10 audiomerken Dit lijkt mij een kwestie van smaak. In deze prijsklasse en nog een stuk daarboven staat het merk in ieder geval voor mij op nummer 1. Van alles wat ik gehad (HK, Marantz, en nog zo het e.e.a. wat ik al weer vergeten ben) of gehoord heb (Arcam, Linn, Primare, Meridian, Rega en nog een CD-speler van Audio Research, dit alles in het laatste 1,5 jaar) vind ik de klank van Arcam het mooist. Maar dat is heel persoonlijk. Een ander kiest voor Linn, of Primare, en is daar even enthousiast over. Prima, toch? En er zijn natuurlijk nog tientallen andere merken, dat weet ik best wel, maar ik hoef niet alles te horen wat er op de markt verschijnt. Maar uiteraard mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ieder maakt zijn eigen top zoveel van merken, en ieder kiest de klank die hem het meest aanspreekt. Nogmaals dank, en groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Zoals ik al zei, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Hallo, Een set klinkt net zo goed als zijn zwakste schakel. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Hallo, Een set klinkt net zo goed als zijn zwakste schakel. IKKE Dat klopt, maar bij sommige onderdelen is m.i. het verschil tussen de dikste en de dunste schakel wat minder dan bij andere schakels.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Hallo allemaal, het belangrijkste is de bron (CD-speler en/of platenspeler), dan de voorversterker, daarna de eindversterker en als minst belangrijke de luidsprekers. Ik neem aan dat deze regel ook voor Arcam opgaat daar het voor bijna alle merken opgaat. Kortom, het is denk ik wel duidelijk welke kant ik je op stuur. Groeten, Hans Blijft een giller deze opmerking...... (druk luisterend naar een setje rogers monitoren, klinkt lekker ondanks dat het laag al na 80 hz afvalt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Los van de vraag of de pre+eind of de geintegreerd beter is (daarop betaat geen kosmisch ja of nee), zou ik willen aanraden dat bi-ampen eerst goed te beluisteren alvorens tot aanschaf over te gaan. Bi-ampen (waarbij beide versterkers het volledige signaal moeten verwerken en het passieve scheidingsfilter in de speakers de boel uit elkaar moet trekken, wordt niet altijd als verbetering gezien. In ieder geval is het beperkte winst (tov de investering). Dit geld zeker bij identieke versterkers. Bi-ampen met verschillende versterkers (bv buizen mid/hoog en solid state sublaag) kan voordelen hebben. De frequentie scheiding voor de eindversterkers plaatsen heeft altijd duidelijk voordelen, maar ook dat kan om andere redenen nog steeds onverstandig of lastig zijn, bv ivm correctie netwereken in het passieve filter. Dat hang dus weer van de speakers af. of zoiets heb ik ooit horen luiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts