Jump to content

Xanadu speakers bi-wiring ervaring?

SjaakBall
 Share

Recommended Posts

• 6 months later...

Ik heb ook de DS17 en ik heb hem gebiwired omdat ik meer dan voldoende kabel overhad sinds mijn opstelling is veranderd.

Mijn conclusie: Geen verschil.

Mijn overige spullen:

Luxman LV104U

Van den Hull kabel

Marantz CD67Mkii KI

Advies: stop je geld maar liever in goede interlinks o.i.d.

Andre Bal

Ik heb ook de DS17 en ik heb hem gebiwired omdat ik meer dan voldoende kabel overhad sinds mijn opstelling is veranderd.

Mijn conclusie: Geen verschil.

Mijn overige spullen:

Luxman LV104U

Van den Hull kabel

Marantz CD67Mkii KI

Advies: stop je geld maar liever in goede interlinks o.i.d.

Andre Bal

En in echt goede luidsprekerkabels, dan heb je zeker geen bi wiring nodig. ;):D

• 2 weeks later...

Sjaak,

Wat voor versterker hangt er aan jouw DS17?

Ik ben op zoek naar vervanging voor mijn Luxmann LV104U, en kan wel wat tips gebruiken voordat ik aan luistersessies ga beginnen.

Graag even je reactie,

Andre

Beste Andre

Ik luister met een Arcam Alpha 9 geintegreerde versterker. Uiteraard geen top of the bill, maar ik ben er heel tevreden mee. Laatst Xindak interconnects gekocht en dat maakte een flink verschil. De luidsprekerbekabeling is van Hull, maar dat moet beter kunnen. Age van der Woud van Xanadu adviseerde me wel om de bruggetjes in de aansluitblokkken achterop de speakers te vervangen voor kabeltjes. Plaatsing van de luidsprekers maakt erg veel uit en daar heb ik veel mee geexperimenteerd. Ook tip voor verbetering van laag weergave en dynamiek is een powerkabel voor de stroomvoorziening voor de cd-speler.

Ik was laatst op luisterbezoek bij www.senseofmusic.nl en daar staat een schitterende Opera A120 hybride ge

Sjaak,

Ik heb helaas geen documentatie bij mijn DS17's gekregen. Ik denk dat je die bij Xanadu moet shoppen.

Wat betreft plaatsing heb ik de volgende ervaringen:

c.a 1 meter van de muur plaatsen en c.a. 05,m ernaast aan beide zijden vrije ruimte houden.

Gek genoeg nam de ruimtelijkheid toe als ik de speakers niet naar een centrum punt laat wijzen, maar juist van elkaar af onder een hoek van c.a. 15 graden. Ik snap daar niets van, maar probeer maar eens en laat me je bevindingen horen

Heb jij meer info van die Opera 120 versterker (dealer, docu, prijsindicatie etc)?

Ik heb veel gelezen, en ik zou graag een classe 151 willen horen op mijn DS17's. Ik vermoed dat dit een goede combi gaat vormen.

Groet,

Andre