SjaakBall Posted 19 januari 2004 Report Share Posted 19 januari 2004 Ik zoek naar mensen die ervaring hebben met het bi-wiring van Xanadu speakers (zelf heb ik DS 17). Is het de moeite waard, want ik heb in dit form een reactie van iemand gelezen die geen verschil hoorde na bi-wiring. Dus wie kan me meer vertellen.. Gr S B Link to comment Share on other sites More sharing options...
balsan Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Ik heb ook de DS17 en ik heb hem gebiwired omdat ik meer dan voldoende kabel overhad sinds mijn opstelling is veranderd. Mijn conclusie: Geen verschil. Mijn overige spullen: Luxman LV104U Van den Hull kabel Marantz CD67Mkii KI Advies: stop je geld maar liever in goede interlinks o.i.d. Andre Bal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Ik heb ook de DS17 en ik heb hem gebiwired omdat ik meer dan voldoende kabel overhad sinds mijn opstelling is veranderd. Mijn conclusie: Geen verschil. Mijn overige spullen: Luxman LV104U Van den Hull kabel Marantz CD67Mkii KI Advies: stop je geld maar liever in goede interlinks o.i.d. Andre Bal En in echt goede luidsprekerkabels, dan heb je zeker geen bi wiring nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balsan Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 Sjaak, Wat voor versterker hangt er aan jouw DS17? Ik ben op zoek naar vervanging voor mijn Luxmann LV104U, en kan wel wat tips gebruiken voordat ik aan luistersessies ga beginnen. Graag even je reactie, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
SjaakBall Posted 17 augustus 2004 Author Report Share Posted 17 augustus 2004 Beste Andre Ik luister met een Arcam Alpha 9 geintegreerde versterker. Uiteraard geen top of the bill, maar ik ben er heel tevreden mee. Laatst Xindak interconnects gekocht en dat maakte een flink verschil. De luidsprekerbekabeling is van Hull, maar dat moet beter kunnen. Age van der Woud van Xanadu adviseerde me wel om de bruggetjes in de aansluitblokkken achterop de speakers te vervangen voor kabeltjes. Plaatsing van de luidsprekers maakt erg veel uit en daar heb ik veel mee geexperimenteerd. Ook tip voor verbetering van laag weergave en dynamiek is een powerkabel voor de stroomvoorziening voor de cd-speler. Ik was laatst op luisterbezoek bij www.senseofmusic.nl en daar staat een schitterende Opera A120 hybride ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
balsan Posted 18 augustus 2004 Report Share Posted 18 augustus 2004 Sjaak, Ik heb helaas geen documentatie bij mijn DS17's gekregen. Ik denk dat je die bij Xanadu moet shoppen. Wat betreft plaatsing heb ik de volgende ervaringen: c.a 1 meter van de muur plaatsen en c.a. 05,m ernaast aan beide zijden vrije ruimte houden. Gek genoeg nam de ruimtelijkheid toe als ik de speakers niet naar een centrum punt laat wijzen, maar juist van elkaar af onder een hoek van c.a. 15 graden. Ik snap daar niets van, maar probeer maar eens en laat me je bevindingen horen Heb jij meer info van die Opera 120 versterker (dealer, docu, prijsindicatie etc)? Ik heb veel gelezen, en ik zou graag een classe 151 willen horen op mijn DS17's. Ik vermoed dat dit een goede combi gaat vormen. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
SjaakBall Posted 19 augustus 2004 Author Report Share Posted 19 augustus 2004 Beste Andre Je kan voor die Opera het beste op de website www.senseofmusic.nl kijken. Het is een bedrijfje van een uit-de-hand gelopen high-end hobbist. Hij kan je van meer info voorzien. Groetjes Sjaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts