JSA Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt Aardige vent Ken je 'm Ik iig niet, maar het lijkt me ook wel een goeie gast. Een van de weinige mensen in de politiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 vooral aardig voor vrouwen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 vooral aardig voor vrouwen.. Zekers, jammer dat ie bij Heleen van Royen vergeten is te betalen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt wie is oudkerk ????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt wie is oudkerk ????????? Anders volg je het nieuws een keer of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt wie is oudkerk ????????? Anders volg je het nieuws een keer of zo... volg jij het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 is die echt paars of wat? nee , hij is zwart Zeker een wandlamp met paarse kap aan de muur hangen Komt Oudkerk misschien ook eens binnen gewipt wie is oudkerk ????????? Anders volg je het nieuws een keer of zo... volg jij het? Beetje. Maar Oudkerk is niet voor het eerst in het nieuws... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 januari 2004 Report Share Posted 21 januari 2004 vieze soep Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 vieze soep OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Shit happens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Nou dan zal ik ook maar eens proberen iets te schrijven. Het eerste deel werd voor mij al duidelijk dat de 4 speakers erg dicht in de buurt van elkaar zaten wat kwaliteit betreft. Wat de eerste helft van de dag aangaat kan ik me niet geheel vinden met wat sommige zeggen dat de muziek niet goed genoeg is om de set te beoordelen. Zelf kan ik van zowel klassiek als pop/rock muziek erg waarderen, en thuis draai ik meer pop/rock als kalssiek waardoor dit voor mij een betere keuze is om de verschillende speakers te testen als klassiek.(maar dat is voor iedereen persoonlijk) Na de tweede helft was voor mij duidelijk dat alle speakers zo hun plus en min punten hadden, maar ik er wel mee zou kunnen leven. Het grootste plus punt had de 801 (vind ik) de geleerden van B&W zijn zo slim geweest om onder die grote zware bas units wieltjes te zetten. Niet optimaal voor je geluids weergave mischien maar toch! Het zou voor andere merken wel eens een uitkomst kunnen zijn.(kan je ze gemakkelijk de deur uit rollen als ze niet bevallen!!! ) Persoonlijk is mijn voor keur uit gegaan naar de ESL63. Het plaatje wat deze speaker neer zet is in mijn ogen formidabel. Mooi breed en diep podium en zeer transparant in het geheel. De B&W 801 staan bij mij op een tweede plaats, maar daar zou ik nog wel eens mee willen experimenteren door met twee balken aan de buitenzijde en drie lijm klemmen kijken of de zijkanten wat doder te maken zijn. En ik zou ze wat hoger neer zetten (op stands) om de mid en tweeter units op oor hoogte te krijgen (kan erg veel schelen) De Zelf bouwers van CGM staan bij mij op nummer drie. Ik kan hier van zeggen dat ik hier in het zelfde mis als mijn eigen speakers, het body in het laag is wat krap. Maar ze zijn nog niet af (zei CGM zelf) dus we wachten af. Verder een zeer aangename speaker om naar te luisteren. Helaas voor de Acustats deze komen bij mij niet hoger als plaats vier. Ze zetten in mijn ogen een te krap podium neer, en de sweet spot is erg klein. Conclusie: Ik blijf sparen voor een setje ESL63. Deze speaker heeft voor mij de meeste impact om mijn muziek belevenis. Wat je ook afspeeld het staat gewoon als een huis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Dan missen wen nog een recensie van Telefunken, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Dan missen wen nog een recensie van Telefunken, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Tjonge Paul, op de eerste pagina van dit topic vind je de meeste recensies, ga je er dan zo snel doorheen dat je hele lappen tekst mist Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Dan missen wen nog een recensie van Telefunken, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Ha ! Mijn geheugen is blijkbaar een zeef these days. Winterdipje zullen we maar zeggen. Komt die Telefunken nou nog met iets constructiefs, of heb ik weer ergens overheen gelezen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Dan missen wen nog een recensie van Telefunken, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Beste Hans, H Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 Ha ! Mijn geheugen is blijkbaar een zeef these days. Winterdipje zullen we maar zeggen. Komt die Telefunken nou nog met iets constructiefs, of heb ik weer ergens overheen gelezen ? Paul. nee paul je hebt nergens overheen gekeken, maar ik heb een probleempje thuis en dat gaat even voor. ik wil wel even hierbij erik een zijn vrouw bedanken voor de gastvrijheid en het mogen nuttigen van de heerlijke beroemde N-B soep. en sorry nog dat ik niks heeft geschreven maar daar staat mijn hooft niet naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 Rustig aan Rob, er zijn belangrijker dingen ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Beste forummers in schotten en kisten, Leuk dat jullie zo met elkaar schotten en kisten vergelijken en daarna op dit forum jullie bevindingen beschrijven. Zelf heb ik ook wat met schotten en kisten eerst heb ik een aantal jaren met de esl 63 gedraaid een hele fraaie speaker, zoals al omschreven door jullie hierboven. Aangezien ik ook orgelmuziek draai kwam ik iets te kort in het sub-laag gebied. Toen heb ik een tijdje gespeeld met een combinatie van schot en kist namelijk de van Medevoort EE-1.25 electrostaat en EB1.5 dynamisch laag. Dit was ook een fraaie speaker heel anders dan de esl63 met meer sub-laag zoals gewenst, maar toch die verfijning van de esl......... En nu speel ik zowaar met een kist een Audio Physic Virgo II ook mooi maar weer anders dan de vorige twee. (In verband met de inrichting van de woonkamer "moest" er iets anders komen dan de van Medevoorts.) Een sterk punt van alle drie is de mooie soundstage die ze kunnen neerzetten. De Virgo komt dan een heel eind in de buurt van een schot. Het mooie van de Virgo is ook de dynamiek en drive die neergezet wordt, dit miste ik bij de elektrostaten weer iets. Al met al hebben vindt ik zowel schotten als kisten mooie weergevers om naar muziek te luisteren. Misschien wordt de volgende speaker wel weer een schot........ Groeten, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Beste forummers in schotten en kisten, ...... Aangezien ik ook orgelmuziek draai kwam ik iets te kort in het sub-laag gebied........ Groeten, Jake beste jake , leuk dat je ook van orgelmuziek houd . ik dacht werkelijk dat ik de enige was hear . als er nou nog iemand is kunnen we misschien wel een orgelavondje organiseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts