Kermit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ik blijf bij dit soort enthousiaste verhalen over de grote verbeteringen na een upgrade altijd met ambivalente gevoelens zitten. Als het zoveel beter kon, wat zegt dat dan impliciet over de oudere versie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ik blijf bij dit soort enthousiaste verhalen over de grote verbeteringen na een upgrade altijd met ambivalente gevoelens zitten. Als het zoveel beter kon, wat zegt dat dan impliciet over de oudere versie? Kermit, je weet natuurlijk dat er op dit niveau geen grote winsten meer te behalen zijn. Toch is het een behoorlijke stap vooruit. Er zijn n.l. een groot aantal aspecten waaraan een versterker (of set) moet voldoen om 100% te klinken. Die aspecten zoals plaatsing, natuurlijkheid, drive, dynamiek enz zijn bij geen enkele versterker allemaal 100 %. Sterker nog, de duurste versterkers zijn vaak op een beperkt aantal punten maar heel goed. Vooral versterkers met een groot vermogen laten nogal wat dynamiek en openheid liggen. Hiervan zijn er maar enkele die met heel speciale technieken en hoogwaardige componenten bijna het niveau van een goede buizen versterker halen. Als je een versterker heb die op alle punten 70% scoort, heb je al een heel goede. Als je dan een aantal aspecten op de 90% kunt krijgen bouw je een heel goede versterker. Die soort getallen in de vorm van procenten zegt natuurlijk niet veel, maar ik heb door de jaren heen wel geleerd dat het nog veel beter kan als wat nu als beste versterker wordt gepromoot. Je moet dan echter wel een bron en luidsprekers hebben om dat allemaal te kunnen horen. Als je het topic Impact, muzikaliteit en match er op na leest zul je begrijpen wat ik bedoel (hopelijk??). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Kijk, dit spreekt mij dus meer aan. Als ik het allemaal goed begrepen heb komt de nieuwe versie in ieder geval tegemoet aan een van de weinige bezwaren die ik had toen ik ze op mijn ESL's hoorde: te weinig 'body' in het laag, waardoor het voor mij allemaal net te veel staal werd. Wel heel mooi staal overigens... Misschien komt het er nog een keer van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Ik blijf bij dit soort enthousiaste verhalen over de grote verbeteringen na een upgrade altijd met ambivalente gevoelens zitten. Als het zoveel beter kon, wat zegt dat dan impliciet over de oudere versie? Beste Kermit, Mensen leren en ontwikkelen zich steeds verder. Net als de wetenschap. Er zijn nu ook tientallen medicijnen die er 15 jaar geleden niet waren. Wou jij soms ontkennen dat de de huidige Quad's niet zijn verbeterd ten opzichte van de 303 en 405? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik blijf bij dit soort enthousiaste verhalen over de grote verbeteringen na een upgrade altijd met ambivalente gevoelens zitten. Als het zoveel beter kon, wat zegt dat dan impliciet over de oudere versie? Beste Kermit, Mensen leren en ontwikkelen zich steeds verder. Net als de wetenschap. Er zijn nu ook tientallen medicijnen die er 15 jaar geleden niet waren. Wou jij soms ontkennen dat de de huidige Quad's niet zijn verbeterd ten opzichte van de 303 en 405? Groeten, Bas Nee Bas, die zijn anders, niet beter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik blijf bij dit soort enthousiaste verhalen over de grote verbeteringen na een upgrade altijd met ambivalente gevoelens zitten. Als het zoveel beter kon, wat zegt dat dan impliciet over de oudere versie? Beste Kermit, Mensen leren en ontwikkelen zich steeds verder. Net als de wetenschap. Er zijn nu ook tientallen medicijnen die er 15 jaar geleden niet waren. Wou jij soms ontkennen dat de de huidige Quad's niet zijn verbeterd ten opzichte van de 303 en 405? Groeten, Bas Nee Bas, die zijn anders, niet beter.... Beter kon immers niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts