Jump to content

Group buy Skaaning

FrancoB
 Share

Recommended Posts

Is er interesse voor een groepsaankoop van de Skaaning 18H52 midwoofer?

Vanaf zes paar is het kortingspercentage 20%, dus zeer de moeite waard! De prijs komt dan op 194 euro (incl. VAT) per stuk exclusief verzendkosten. Daar koop je geen Seas Excel of een Scan Speak Revelator voor!

Voor informatie over deze driver:

http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|135|||

Mocht er interesse zijn, neemt u dan contact met me op.

Groet,

Franco

Ja mijn oude, scanspeak 19mm. Het is een beetje de goden verzoeken, maar 2kHz-3kHz is voor beide drivers wel te doen. Maximum spl is niet het uitgangspunt, dus kan ik er wel mee wegkomen. Er komt wel een keertje een andere tweeter echter deze buitenkans wil ik niet laten schieten ;)

edit: Tevens heb ik ervaring met de huidige tweeter qua filtering. En zijn kuren ;)

Superboer,

Volgens mij heeft " Open air" in Hamburg een aantal DIY projecten met Audio technology units.

Groet,

Leobus

P.S.

Overigens heb ik zelf een speaker met een 4 inch unit Van Audio technology als middentoner in een 2 en een 1/2 weg systeem. (4H 52 1306) Dat ding wordt alleen voor zijn oplopende karakteristiek gecorrigeerd en loopt dan toch nog door tot ca 5500 hz. Daarboven doet een 19 mm Scanspeak dome de rest.

Het laag wordt door de 18W/ 8545 van Scan speak verzorgd.

Alles bij elkaar een lekker snel systeem.

Waarom ze er een middendome ingeklust hebben is mij niet helemaal duidelijk, ik zou daar eerder een 4" flex unit verwachten. De plaatsing van de tweeter en middendome is mi ook niet helemaal op de juiste hoogte.

Wat betreft een zelfbouwproject met de 18H:

troels gravesen

Zelfde auteur heeft ook de proac 2,5 clone op een hoger plan gebracht.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Dan doe ik het toch wat goedoper ;). In huidige config spelen ze al bovengemiddeld. Als ik tijd heb maar eens gaan meten. (en NEE niet bij MartinHSI ;))

Je MOET wel een plaatje opsturen naar mail@audiotechnology.dk (voor in de gallery) ;)

(anders doe ik het.... :P )