janlemmens Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 ik heb gedurende een periode van 7 jaar in een hifi-zaak van alles en nog wat verkocht en het is duideljk dat er vele persoonlijke voorkeuren zijn voor muziekweergave en gelukkig evenzovele merken en soorten speakers om iedereen gelukig te maken. Voor mij geld echter dat de weergave zo neutraal en gedetailleerd mogelijk moet zijn en dat heb ik duidelijk gevonden in een stel pied pipers. Hoe deze speakers stemmen weergeven is bijna ongeevenaard. Vooral binnen hun prijsklasse en zelfs 2 a 3 maal duurdere speakers leggen het af!! De ruimtelijkheid eveneens enorm. Voor mij voorlopig niets anders!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Wat je zelf zegt, persoonlijke voorkeur.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Ik heb nog een stelletje van de boksjes in mijn schuurtje staan,nou zal het ongetwijfeld om het eerste model gaan hoor.....,maar ze zijn gewoonweg slecht! IKKE En hoe de nieuwe modellen klinken weet ik niet en kan me er ook niet echt voor interesseren als ik denk aan de speakers in mijn schuurtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2004 Report Share Posted 22 januari 2004 Ben eigenlijk bang dat er geen enkele neutrale luidspreker bestaat, buiten kastresonanties en andere fysieke beperkingen, is een speaker ook nog eens een storingsbron van jewelste dankzij de condensatoren, spoelen en magneten die allerlei signalen opwekken, vertragen en retour sturen naar de versterker..................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Jan Lemmers, Ik kom de pied pipers in verschillende topics tegen en ben nieuwsgierig naar de eigenschappen. De meningen lopen namelijk ver uiteen, dus dat moet iets interessants zijn. Kun je me meer vertellen over je ervaringen. Ik begrijp: moet binnenkort ergens eens een live pied piper-ervaring opdoen, maar als voorafje? Ik lees voornamelijk lovende woorden over de laagweergave. Kun je ook iets vertellen over plaatsing, dynamiek, vraag naar aansturing, wijze van plaatsing in luisterruimte e.d. Ik mag hopen dat ik ook te tegenstander hierbij uitnodig tot reactie, daar is een forum immers bla bla bla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Best Jan Ongeveer een jaar geleden hebben we een sessie Conussen vs panelen gehad waar ook een set Pied Pipers aan mee gedaan heeft. Klik maar op onderstaand link.. Conussen vs panelen januari 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Nou Jan, zet um op... Ik verwacht nu toch een degelijk tegengeluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Als we nu allemaal zeven jaar in een audiozaak gaan werken zouden we dan ook PiedPiepers kiezen Waarom heeft Jitze ze eigenlijk niet............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Hallo Gerbrand! Alles goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Als we nu allemaal zeven jaar in een audiozaak gaan werken zouden we dan ook PiedPiepers kiezen Waarom heeft Jitze ze eigenlijk niet............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Als we nu allemaal zeven jaar in een audiozaak gaan werken zouden we dan ook PiedPiepers kiezen Waarom heeft Jitze ze eigenlijk niet............... Nee, maar waarom heeft hij dan wel........... Wat is er mis met klipsch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janlemmens Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Ik heb nog een stelletje van de boksjes in mijn schuurtje staan,nou zal het ongetwijfeld om het eerste model gaan hoor.....,maar ze zijn gewoonweg slecht! IKKE En hoe de nieuwe modellen klinken weet ik niet en kan me er ook niet echt voor interesseren als ik denk aan de speakers in mijn schuurtje. je moet ze maturlijk wel nog even in elkaar zetten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Als we nu allemaal zeven jaar in een audiozaak gaan werken zouden we dan ook PiedPiepers kiezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Een winkelier die nog wat bouw pakketjes heeft liggen? Ontdekt bij de jaarlijkse telling? De "wie maakt me los" strijdkreet ontbreekt nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fytsboy Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 ik heb gedurende een periode van 7 jaar in een hifi-zaak van alles en nog wat verkocht en het is duideljk dat er vele persoonlijke voorkeuren zijn voor muziekweergave en gelukkig evenzovele merken en soorten speakers om iedereen gelukig te maken. Voor mij geld echter dat de weergave zo neutraal en gedetailleerd mogelijk moet zijn en dat heb ik duidelijk gevonden in een stel pied pipers. Hoe deze speakers stemmen weergeven is bijna ongeevenaard. Vooral binnen hun prijsklasse en zelfs 2 a 3 maal duurdere speakers leggen het af!! De ruimtelijkheid eveneens enorm. Voor mij voorlopig niets anders!! Hoi, Ik denk toch dat het een beetje aan je smaak dan ligt hoor. Ik had vorige week ook 5 dagen de PPers hier in huis staan, dat naast een setje B&W DM 220i en 330i, maar dat viel toch echt wel aardig tegen. Inderdaad mooi voor bv klassieke muziek, maar naast mijn B&W's vielen ze toch wel echt erg tegen. Maar ieder het zijne. Zoiezo viel de gevoeligheid van de PPers erg tegen, moest erg veel meer power sturen naar de PPers, dan naar de B&W's. Daarbij klonk met de bass en treble in de neutrale stand, de PPer wel erg (z)ielig... Misschien dat de laatst versie van de PPers stukken beterder zijn dan het paar wat ik in huis had staan, die waren zeker al 8 jaar oud, maar dan nog steeds veel minder oud dan mijn B&W's ... die worden al bijna 15 jaar ..... Groet, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Tja.... veel mensen vinden meer nu eenmaal beter...... Ik blijf erbij... de laatste piepers doen het echt wel goed..... Maar ja.... je moet natuurlijk wel een beetje versterking aan die dingen hangen, anders bepaalt de kast hoe ze klinken, en niet het aangevoerde signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Ik blijf erbij... de laatste piepers doen het echt wel goed..... Als je ze maar niet laat droogkoken die piepers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 ik heb gedurende een periode van 7 jaar in een hifi-zaak van alles en nog wat verkocht en het is duideljk dat er vele persoonlijke voorkeuren zijn voor muziekweergave en gelukkig evenzovele merken en soorten speakers om iedereen gelukig te maken. Voor mij geld echter dat de weergave zo neutraal en gedetailleerd mogelijk moet zijn en dat heb ik duidelijk gevonden in een stel pied pipers. Hoe deze speakers stemmen weergeven is bijna ongeevenaard. Vooral binnen hun prijsklasse en zelfs 2 a 3 maal duurdere speakers leggen het af!! De ruimtelijkheid eveneens enorm. Voor mij voorlopig niets anders!! Hoi, Ik denk toch dat het een beetje aan je smaak dan ligt hoor. Ik had vorige week ook 5 dagen de PPers hier in huis staan, dat naast een setje B&W DM 220i en 330i, maar dat viel toch echt wel aardig tegen. Inderdaad mooi voor bv klassieke muziek, maar naast mijn B&W's vielen ze toch wel echt erg tegen. Maar ieder het zijne. Zoiezo viel de gevoeligheid van de PPers erg tegen, moest erg veel meer power sturen naar de PPers, dan naar de B&W's. Daarbij klonk met de bass en treble in de neutrale stand, de PPer wel erg (z)ielig... Misschien dat de laatst versie van de PPers stukken beterder zijn dan het paar wat ik in huis had staan, die waren zeker al 8 jaar oud, maar dan nog steeds veel minder oud dan mijn B&W's ... die worden al bijna 15 jaar ..... Groet, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Als de pied pipers ergens door de mand vallen is het juist bij klassiek... Die roestvrij stalen violen, schril en dun... Brrrrrr Als die violen werkelijk van roestvrij staal zouden zijn, dan....worden ze toch wel perfect weergegeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
janlemmens Posted 26 januari 2004 Author Report Share Posted 26 januari 2004 Een winkelier die nog wat bouw pakketjes heeft liggen?Ontdekt bij de jaarlijkse telling? De "wie maakt me los" strijdkreet ontbreekt nog. klok horen luiden, maar de klepel? luister je ook zo naar muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janlemmens Posted 26 januari 2004 Author Report Share Posted 26 januari 2004 ik heb gedurende een periode van 7 jaar in een hifi-zaak van alles en nog wat verkocht en het is duideljk dat er vele persoonlijke voorkeuren zijn voor muziekweergave en gelukkig evenzovele merken en soorten speakers om iedereen gelukig te maken. Voor mij geld echter dat de weergave zo neutraal en gedetailleerd mogelijk moet zijn en dat heb ik duidelijk gevonden in een stel pied pipers. Hoe deze speakers stemmen weergeven is bijna ongeevenaard. Vooral binnen hun prijsklasse en zelfs 2 a 3 maal duurdere speakers leggen het af!! De ruimtelijkheid eveneens enorm. Voor mij voorlopig niets anders!! Hoi, Ik denk toch dat het een beetje aan je smaak dan ligt hoor. Ik had vorige week ook 5 dagen de PPers hier in huis staan, dat naast een setje B&W DM 220i en 330i, maar dat viel toch echt wel aardig tegen. Inderdaad mooi voor bv klassieke muziek, maar naast mijn B&W's vielen ze toch wel echt erg tegen. Maar ieder het zijne. Zoiezo viel de gevoeligheid van de PPers erg tegen, moest erg veel meer power sturen naar de PPers, dan naar de B&W's. Daarbij klonk met de bass en treble in de neutrale stand, de PPer wel erg (z)ielig... Misschien dat de laatst versie van de PPers stukken beterder zijn dan het paar wat ik in huis had staan, die waren zeker al 8 jaar oud, maar dan nog steeds veel minder oud dan mijn B&W's ... die worden al bijna 15 jaar ..... Groet, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 (...) Ik blijf erbij... de laatste piepers doen het echt wel goed..... (...) De laatste versie die ik testte, bood het volgende beeld: 31 Hz: -8 dB 62 Hz: 0 dB 125 Hz: +4 dB 250 Hz: 0 dB 500 Hz: -5 dB 1 kHz: -5 dB 2 kHz: -3 dB 4 kHz: +5 dB 8 kHz: +4 dB 16 kHz: 0 dB Concluderend: Geen substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 (...) Ik blijf erbij... de laatste piepers doen het echt wel goed..... (...) De laatste versie die ik testte, bood het volgende beeld: 31 Hz: -8 dB 62 Hz: 0 dB 125 Hz: +4 dB 250 Hz: 0 dB 500 Hz: -5 dB 1 kHz: -5 dB 2 kHz: -3 dB 4 kHz: +5 dB 8 kHz: +4 dB 16 kHz: 0 dB Concluderend: Geen substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Zonder me in PP discussies te willen mengen (zag dat er ook een PP sub is geboren ). Om een speaker an sich te beoordelen, kun je dan niet het beste nearfield meten, met tone bursts, waarbij je alleen naar de eerste paar milliscondes kijkt, voordat het gereflecteerd geluid de microfoon bereikt heeft. Echt alleen direct geluid dus. De in room response is natuurlijk altijd heel wat anders, zeker onder de 200 Hz. +/- 10 db is daar geen uitzondering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Als de pied pipers ergens door de mand vallen is het juist bij klassiek... Die roestvrij stalen violen, schril en dun... Brrrrrr Als die violen werkelijk van roestvrij staal zouden zijn, dan....worden ze toch wel perfect weergegeven Maar ze roesten NIET !!! Oeps, krijgen we naast spekstenen PePers nu ook roestvrij stalen? Is wel lekker stijf materiaal, goed voor de basweergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts