Jump to content

Eelt

Henk&audio
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Bij het doorspitten van de site van TNT-audio, kwam ik op een interessant artikel over anti-vibratie voeten. Het gaat om een materiaal dat wordt gebruikt om eelt van je huid te schuren:P . Zo'n blokje weegt weinig, maar is wel zeer stijf. Van een blok (kosten EUR 2,-) maak je drie stuljes door het met een metaalzaag of scherp mes te bewerken. Op deze site is informatie te vinden.

Het resultaat laat zich in de configuratie die ik heb in de woonkamer, vergelijken met masterbase.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft opgedaan met dit materiaal. Een bezoek aan een drogist leverde overigens al twee soorten blokjes op:

Ah, daar ben je weer Kon je het forum niet meer vinden Henk

Ben een beetje druk geweest Henk. Ik hoop dat er weer wat meer tijd is om te genieten van muziek. In zo'n periode merk je pas hoe leuk het is om met muziek en met alles wat daar bij komt bezig te zijn. Het laatste half jaar heb ik zelfs geen plaatje meer kunnen schoonmaken.

De vergelijking heb ik inderdaad zelf gedaan. Ik hoor positieve verschillen tov gebruik van de standaard voeten, met masterbase en de eelt-bestrijder. Eigenlijk heb ik een hekel aan al die zweverige kreten zoals meer lucht, doortekening, etc. Gewoon zelf ondervinden en vaststellen wat meer aangenaam klinkt.

Btw: leuk om hier weer eens actief te zijn en niet alleen de berichten en het kiften te absorberen :D

Groet,

Henk

Kijk eens op blz 6 bij :

CHEAP TWEAK Supertrillingsdemper van Schol (Pagina's

Dit heeft toen een vrij melig vervolg gekregen.

Ze staan bij mij nog steeds onder de versterker?

Het geluid is zeker niet slechter geworden.

En dat voor een prikkie.

Wat wil je nog meer?

Misschien kunnen we eens een luistersessie organiseren waarbij we blind verschillende eeltschuurblokken vergelijken?

Na aflop.... afloop......... a flop, kunnen we dan eeltschuurblokken ruilen.

Groeten,

Hans

Beste Dick,

Worden die schuurblokjes maar 1 keer gebruikt?

Een schuurblokje kun je goed wassen in de afwasmachine.

Voor een nog beter geluid moet je bij het volgende drogistbezoek ook wat wattestaafjes meenemen. Maak hiermee je flappen schoon. Het geluid wordt duidelijk schoner .

De mate van kwaliteitsverbetering is omgekeerd evenredig met de bruinheid van het staafje na gebruik.

Succes,

Hans

Beste Dick,

Worden die schuurblokjes maar 1 keer gebruikt?

Een schuurblokje kun je goed wassen in de afwasmachine.

Voor een nog beter geluid moet je bij het volgende drogistbezoek ook wat wattestaafjes meenemen. Maak hiermee je flappen schoon. Het geluid wordt duidelijk schoner .

De mate van kwaliteitsverbetering is omgekeerd evenredig met de bruinheid van het staafje na gebruik.

Succes,

Hans

Beste Hans,

Daar zeg je wat. Ik heb geen flauwe notie, maar neem aan dat de hygi

Niet zo onvriendelijk over je schoonmoeder he :)

Paul.

Beste Paul,

Je weet, ik ben een waarheidslievend mens en na mijn bezoek aan haar gistermiddag vond ik het toch in al zijn algemeenheid een vrij accurate omschrijving ;););)

Met opgewekte groet,