Jump to content

Driade

mordante
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ben geen echte audiofiel (heb daar het geld niet voor) maar vindt het wel leuk. Heb een paar jaar geleden een setje Driade 71/B speakers gekocht en vroeg mij af wat de fielen van Driade vinden.

Mij bevallen ze redelijk maar heb ze ook nooit kunnen vergelijken, heb nl. nooit andere luidsprekers op deze set gehad.

Ik zal volgens het forum ook wel geen audiofiel zijn (ook geen geld), maar mijn tweede serieuze speakerset (kocht ik toen ik 16 was, dus mischien toch een beetje audiofiel? :rolleyes: ) was van Driade, en ik meen me te herinneren dat het de 71 was. Zag er heel mooi uit, heb ze vergeleken met klassegenoten, en Driade won het toen voor mij. Helemaal niet verkeerd! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het op mijn buizenbakje zouden doen, keertje bij m'n zus inbreken...

Even preciseren: qua ruimtelijkheid / stereobeeld vond ik ze erg goed, de basweergave wat minder royaal, maar dat lag waarschijnlijk meer aan de kamer (loze ruimte van 1 m hoog onder de plankenvloer) en de mid-fi Denon-versterker die ik toen gebruikte.

(Wat moet je toch veel weten h