cgm Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Vandaag liep ik langs Snijders in Rotterdam. Daar zag ik bovengenoemd apparaat in de etalage voor 199 euro, afgeprijsd vanwege opruiming daar. Vanavond, na enig nadenken en gezoek op WWW, terug geweest en gekocht. Aangesloten op mijn NAD T562 met een optische kabel, aangezet en WOW! wat een verschil! Veel meer diepte en breedte, minder scherp, alles beter plaatsbaar, details. Voor mij echt een heel mooi koopje op het eerste gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Ik weet al wat Bas straks gaat zeggen Maarreh, als je ook een rca (coax) uitgang op de dvdspeler hebt dan kun je er nog meer uit halen Overigens is het volgende verhaal dan wel weer vreemd: Het resultaat is een zuiverder klank van de muziekinstrumenten, een grotere dynamiekomvang, een natuurlijker klank van de stemmen en een beter klankbeeld. Daarnaast gebruiken we uitsluitend hoogwaardige componenten, zoals metaalfilm weerstanden en poly propyleen condensatoren. Ongebruikelijk bij DVD-spelers zijn de hoogwaardige Burr-Brown (OPA 2134) op-amps, maar in de T562 zijn ze toegepast. Hetzelfde geldt trouwens voor de Wolfsson 24 bit 192kHz D/A-converter in het audio-deel, die normaal alleen te vinden is in zeer dure Cd-spelers. Dit alles leidt dus niet tot een dusdanig goede weergave dat een externe dac niet meer uit maakt .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Ja Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Dat heb je geluk gehad, ze zijn nu niet meer leverbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Dat heb je geluk gehad, ze zijn nu niet meer leverbaar. Heb jij dan de laatste gekocht vanavond? Toen ik wegging hadden ze er zeker nog twee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Bas gaat niets zeggen Ik heb er een keer uitgebreid over verteld. De zoekfunctie biedt uitkomst. Ik blijf niet alles herhalen..... Groeten, Bas Kom op Bassie.. Ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 Dat heb je geluk gehad, ze zijn nu niet meer leverbaar. Heb jij dan de laatste gekocht vanavond? Toen ik wegging hadden ze er zeker nog twee.. Alles is voor Bassie denk dat de flying cow geen opvolger is, de vorige liep op stroom, deze op gras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 Dat heb je geluk gehad, ze zijn nu niet meer leverbaar. Heet de "opvolger" nu Flying Cow Nee dat is niet de opvolger, hij bestaat ook al veel langer. De SuperDac is gewoon uit productie omdat er te weinig vraag naar was. Die SD zit technisch recht-toe-recht-aan in elkaar zonder audiofiele hokus pokus. Toch klinkt ie buitengewoon goed, ook als ie niet gemod is. Geeft wel te denken ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Ik heb de laatste op de kop getikt. Net ff gebeld en er lag er nog 1 in de etalage. Als alles goed verloopt heb ik 'm op het eind van volgende week in huis. En dan gelijk gaan modden Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 januari 2004 Author Report Share Posted 30 januari 2004 Nee joh, eerst luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 heb ook een m-audio superdac op de kop kunnen tikken krijg hem morgen binnen ik begrijp dat ik hem ongebalanceerd aan moet sluiten vanwege de hoge 7,7 v die op de xlr uitgangen staat, nu moet ik dus verloopjes gebruiken van ongebalanceerd naar cinch klopt dat of is er een betere oplossing op mijn set op zolder moet ik ook verlooppluggen van xlr naar cinch gebruiken en de voorversterker niet te ver open draaien op mijn behringer deq2496 ik vindt het alleen een vrij gamelle constructie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 heb ook een m-audio superdac op de kop kunnen tikkenkrijg hem morgen binnen ik begrijp dat ik hem ongebalanceerd aan moet sluiten vanwege de hoge 7,7 v die op de xlr uitgangen staat, nu moet ik dus verloopjes gebruiken van ongebalanceerd naar cinch klopt dat of is er een betere oplossing op mijn set op zolder moet ik ook verlooppluggen van xlr naar cinch gebruiken en de voorversterker niet te ver open draaien op mijn behringer deq2496 ik vindt het alleen een vrij gamelle constructie Beste Ralpf, Waarom sluit je de digitaal uit van de ultracurve niet aan op de digitaal in van de M-audio? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ik zag dat er weer M-audio Superdac te koop staat. Op HiFi.nl voor 200 euro. Dus... Ik zou 'm zelf wel kunnen kopen, maar doe het niet. Ik heb geen plaats en geen extra kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 die op hifi,nl heb ik dus gekocht allen de verkoper heeft de advertentie nog niet verwijderd vandaag de superdac binnen gehad en even op mijn sony sacd 940 via een s/pdif echt veel beter dan de interne dac van de sony ik kan de superdac inderdaad ook op de digitale uitgang van de behringer ultracurve aansluiten alleen dat is dan in mijn set op zolder met actieve monitors ga van de week even proberen waar de superdac de grooste verbetering geeft maar ben nu al erg tevreden en zeker voor 200 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 die op hifi,nl heb ik dus gekocht allen de verkoper heeft de advertentie nog niet verwijderdvandaag de superdac binnen gehad en even op mijn sony sacd 940 via een s/pdif echt veel beter dan de interne dac van de sony ik kan de superdac inderdaad ook op de digitale uitgang van de behringer ultracurve aansluiten alleen dat is dan in mijn set op zolder met actieve monitors ga van de week even proberen waar de superdac de grooste verbetering geeft maar ben nu al erg tevreden en zeker voor 200 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
elca29 Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Ik zag dat er weer M-audio Superdac te koop staat. Op HiFi.nl voor 200 euro. Dus... Ik zou 'm zelf wel kunnen kopen, maar doe het niet. Ik heb geen plaats en geen extra kabel. Geen plaats voor een Super DAC? Moet je wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 (edited) Ik zag dat er weer M-audio Superdac te koop staat. Op HiFi.nl voor 200 euro. Dus... Ik zou 'm zelf wel kunnen kopen, maar doe het niet. Ik heb geen plaats en geen extra kabel. Geen plaats voor een Super DAC? Moet je wel h Edited 16 februari 2004 by Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts