Rogier Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Hallo allemaal, Gisteren kreeg ik per post te horen, uit een zeer betrouwbare bron, dat Audio-Note Nederland in Den Haag helaas failliet is. Op 7 jan. was het officieel blijkbaar. Erg jammer. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Wel jammer, maar ook goed te begrijpen. Het heeft, vind ik, nogal een hoog "Ik klop al je geld uit je portemonee" imago. Maar klinken doet het absoluut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 25 januari 2004 Author Report Share Posted 25 januari 2004 Volgens mij was het ook een erg dure lokatie, en dan die teruggang in de economie... Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Ik denk dat het ook mee speelt dat het aangebodene erg eenzijdig was. Je kon het vergellijken met een verfwinkel die alle kleuren aanbood, zolang het maar groen was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 25 januari 2004 Author Report Share Posted 25 januari 2004 Dat is waar, maar ze verkochten wel vi..pod nu dus maar afwachten wat de curator verder doet.. gr Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Was dat met die knaap die zelf een installatie van een miljoen gulden had? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Het lijkt erop dat De Jong Systems het merk nog voert cq over neemt, want http://www.audionote.nl verwijst nu direct naar hun website .... Dus er is nog hoop Rogier Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Ach ze hadden een apart concept, audio systeem als geheel verkopen. Met een eigenzinnig merk als AN zit daar wel wat in. Echter de prijzen waren zeer fors en ze hadden zowel de economie als de marktontwikkelingen tegen (Home theatre Multichannel etc.). En de locatie, apart gebouw, maar 1 stap buiten de deur met je dure apparatuur en je kan een mes in je rug verwachten. Maar de hapjes en drankjes op de opening waren erg lekker (denk dat ze die nooit terug verdient hebben ) te huur weer, denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 25 januari 2004 Author Report Share Posted 25 januari 2004 De spullen van audionote worden dus nog verkocht. Ik denk alleen niet dat ze de hele winkel overnemen, een faillisement is immers al door de rechtbank bekrachtigd. Maar goed, we wachten af natuurlijk! Gr .Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Was dat met die knaap die zelf een installatie van een miljoen gulden had? leg eens uit , want die snap ik niet. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Hai Telefunken, Ik heb eens een keer een artikel in HVT of Home studio gelezen over een knaap die een zeer dure installatie had van audio note, echt van een dergelijk bedrag. Op een of nadere manier had ik de idee dat die man die winkel als hobby had. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Was dat met die knaap die zelf een installatie van een miljoen gulden had? Het is maar wat de gek er voor geeft, ik kan ook wel iets in elkaar solderen en er een hoog prijskaartje aan hangen. De verhouding tussen kostprijs en vraagprijs is bij dergelijke merken ver te zoeken, blijkbaar ziet de gemiddelde nederlandse kapitalist dit ook in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 De 2 mooiste sets die ik in mijn leven heb mogen beluisteren (allesbehalve de duurste sets overigens) bestonden allebei uit: AudioNote versterkers en een (gemodificeerde) AudioNote DAC. (in de ene set aangesloten op een Micromega Solo, en de andere op een TEAC vrds10) Ik zou 't begrijpelijk maar wel erg zonde vinden als zo'n merk helemaal ten onder zou gaan... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Hai Telefunken, Ik heb eens een keer een artikel in HVT of Home studio gelezen over een knaap die een zeer dure installatie had van audio note, echt van een dergelijk bedrag. Op een of nadere manier had ik de idee dat die man die winkel als hobby had. Groet, Carl hoi carl. toevallig heb ik een audio vriend die een audio note installatie bezit van 1.2 miljoen guldens. en hij heeft niks met ed de jong(audio note nl) te maken,sterker nog hij is niet bevriend met ed de jong of hij ooit in het hvt heeft gestaan denk ik niet hij houd niet zo van publiciteit. maar ik zal dit eens navragen van de week ,want als het wel zo is wil ik het wel een keertje lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Je denkt toch niet dat de Firma Audio Note er veel last van heeft als een grootheids waanzinnige gek in NL er het loodje bij legt Mr. Ed ziet alleen maar $$ en als die niet snel genoeg en met kruiwagens tegelijk binnenkomen, begint hij wel iets anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Hai, de man van de audio note set van een miljoen is de man die startpagina.nl heef verkocht en vervolgens oa een "mooi audio setje" er van heeft gekocht Dit stond ergens een keer op het net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Hallo allemaal, Kennelijk heb ik een verkeerde associatie gemaakt. Overigens zullen wel meer high end zaken het moeilijk krijgen. Alle luxe produkten krijgen het de komende jaren moeilijk en niet alleen luxe produkten. De mensen moeten de schulden terugbetalen en de economie draait slecht.. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Hallo allemaal, Kennelijk heb ik een verkeerde associatie gemaakt. Overigens zullen wel meer high end zaken het moeilijk krijgen. Alle luxe produkten krijgen het de komende jaren moeilijk en niet alleen luxe produkten. De mensen moeten de schulden terugbetalen en de economie draait slecht.. Groet, Carl Ik geloof er geen snars van. Buiten degene die geen werk (meer) heeft, is er geld zat. 'T wordt alleen niet uitgegeven Tsja, het geklaagd wordt er niet minder om Idd... En de regering praat ons alleen maar verder de recessie in. Kunnen ze daar mooi al die bezuinigingen op afschuiven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 30 januari 2004 Author Report Share Posted 30 januari 2004 Audionote is wel nog verkrijgbaar in nederland. De distributie is overgenomen door de jong systems. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Hai Henrie en Ome Henk, Niet de bedoeling om over economie te praten, maar net zoals een ieder heeft ook een land een huishoudboekje. Argentinie was voor de tweede wereldoorlog een van de rijkste landen ter wereld. Ook daar wilde men de tering niet naar de nering zetten en hebben de mensen iedere economische werkelijkheid genegeerd. De gevolgen zijn desastreus. Overigens zijn er ook in Argeninie nog mensen met genoeg geld (de schoonfamilie van "Alex"). Stel dat je al dat geld contant maakt en tussen de mensen verdeeld dan maakt dat de welvaart niet groter. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts