Jump to content

Audio Note Nederland is niet meer

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Gisteren kreeg ik per post te horen, uit een zeer betrouwbare bron, dat Audio-Note Nederland in Den Haag helaas failliet is. Op 7 jan. was het officieel blijkbaar. Erg jammer.

Gr. Rogier

Ach ze hadden een apart concept, audio systeem als geheel verkopen. Met een eigenzinnig merk als AN zit daar wel wat in. Echter de prijzen waren zeer fors en ze hadden zowel de economie als de marktontwikkelingen tegen (Home theatre Multichannel etc.). En de locatie, apart gebouw, maar 1 stap buiten de deur met je dure apparatuur en je kan een mes in je rug verwachten.

Maar de hapjes en drankjes op de opening waren erg lekker (denk dat ze die nooit terug verdient hebben ;) )

EPSN0025s.jpg

te huur weer, denk ik...

De spullen van audionote worden dus nog verkocht. Ik denk alleen niet dat ze de hele winkel overnemen, een faillisement is immers al door de rechtbank bekrachtigd.

Maar goed, we wachten af natuurlijk!

Gr .Rogier

Hai Telefunken,

Ik heb eens een keer een artikel in HVT of Home studio gelezen over een knaap die een zeer dure installatie had van audio note, echt van een dergelijk bedrag. Op een of nadere manier had ik de idee dat die man die winkel als hobby had.

Groet,

Carl

Was dat met die knaap die zelf een installatie van een miljoen gulden had?

Het is maar wat de gek er voor geeft, ik kan ook wel iets in elkaar solderen en er een hoog prijskaartje aan hangen.

De verhouding tussen kostprijs en vraagprijs is bij dergelijke merken ver te zoeken, blijkbaar ziet de gemiddelde nederlandse kapitalist dit ook in.

De 2 mooiste sets die ik in mijn leven heb mogen beluisteren

(allesbehalve de duurste sets overigens) bestonden allebei uit:

AudioNote versterkers en een (gemodificeerde) AudioNote DAC.

(in de ene set aangesloten op een Micromega Solo, en de andere op een TEAC vrds10)

Ik zou 't begrijpelijk maar wel erg zonde vinden als zo'n merk helemaal ten onder zou gaan...

Groeten,

Alco

Hai Telefunken,

Ik heb eens een keer een artikel in HVT of Home studio gelezen over een knaap die een zeer dure installatie had van audio note, echt van een dergelijk bedrag. Op een of nadere manier had ik de idee dat die man die winkel als hobby had.

Groet,

Carl

hoi carl.

toevallig heb ik een audio vriend die een audio note installatie bezit van 1.2 miljoen guldens.

en hij heeft niks met ed de jong(audio note nl) te maken,sterker nog hij is niet bevriend met ed de jong of hij ooit in het hvt heeft gestaan denk ik niet hij houd niet zo van publiciteit.

maar ik zal dit eens navragen van de week ,want als het wel zo is wil ik het wel een keertje lezen.

Je denkt toch niet dat de Firma Audio Note er veel last van heeft als een grootheids waanzinnige gek in NL er het loodje bij legt :blink: Mr. Ed ziet alleen maar $$ en als die niet snel genoeg en met kruiwagens tegelijk binnenkomen, begint hij wel iets anders :huh::rolleyes:

Hallo allemaal,

Kennelijk heb ik een verkeerde associatie gemaakt. Overigens zullen wel meer high end zaken het moeilijk krijgen. Alle luxe produkten krijgen het de komende jaren moeilijk en niet alleen luxe produkten. De mensen moeten de schulden terugbetalen en de economie draait slecht..

Groet,

Carl

Hallo allemaal,

Kennelijk heb ik een verkeerde associatie gemaakt. Overigens zullen wel meer high end zaken het moeilijk krijgen. Alle luxe produkten krijgen het de komende jaren moeilijk en niet alleen luxe produkten. De mensen moeten de schulden terugbetalen en de economie draait slecht..

Groet,

Carl

Ik geloof er geen snars van. Buiten degene die geen werk (meer) heeft, is er geld zat. 'T wordt alleen niet uitgegeven <_<

Tsja, het geklaagd wordt er niet minder om :rolleyes:

Idd... En de regering praat ons alleen maar verder de recessie in. Kunnen ze daar mooi al die bezuinigingen op afschuiven...

Hai Henrie en Ome Henk,

Niet de bedoeling om over economie te praten, maar net zoals een ieder heeft ook een land een huishoudboekje. Argentinie was voor de tweede wereldoorlog een van de rijkste landen ter wereld. Ook daar wilde men de tering niet naar de nering zetten en hebben de mensen iedere economische werkelijkheid genegeerd. De gevolgen zijn desastreus. Overigens zijn er ook in Argeninie nog mensen met genoeg geld (de schoonfamilie van "Alex"). Stel dat je al dat geld contant maakt en tussen de mensen verdeeld dan maakt dat de welvaart niet groter.

Groet,

Carl