luxmanL81 Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 wat is je lekkerste blues nummer voor mij 1 ) Slow Blues in ' C ( ten years after ,album recorded live) van een tijd geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Het allereerste (en nog steeds heerlijke) bluesnummer wat ik hoorde en mij direct wat deed was: - 'Linda' van 't album 'I like it when it rains' van Ronnie Earl Mooiste bluesnummer..hmmm, moelijk Maar ik denk ook: Tin Pan Alley van Stevie Ray Vaughan. (met name de bonus-liveversie op de geremasterde CD) (voor slechts 10,- euro) of 'Lenny', het laatste nummer op SRV's debuutalbum 'Texas flood' Greetings, Alco (en volgende week vrijdag is 't weer 't jaarlijkse bluesweekend, hier in Assen. Yeah! Dat wordt weer genieten van allerlei blues(y) bands in alle kroegen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Moeilijk hoor, er is zoveel moois...SRV, oude Fleetwood Mac, maar ook Keb'Mo' of Gary Moore enz. Momenteel luister ik ook veel naar Michael de Jong, maar m'n favoriet is toch nog steeds het nr. "Cold rain" van The Blues Company. Gewoon lekker simpel, mooi gitaarwerk en strakke tekst van een Duitse bluesband. Blues Company - Blues, Ballads & Assorted Love Songs De cd is in Nederland niet zo makkelijk verkrijgbaar (label: InAkustik), vandaar dat ik 'm zelf een keer uit Duitsland heb meegenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 januari 2004 Author Report Share Posted 25 januari 2004 stev ray was geen optie te veel keus STEVE RAY VAUGHAN 1983 TEXAS FLOOD STEVE RAY VAUGHAN 1984 STEVIE RAY VAUGHAN & DOUBLE TROUBLE ( LIVE at loreley 25 08 84 ) STEVE RAY VAUGHAN 1986 LIVE ALIVE STEVE RAY VAUGHAN 1989 STEVIE RAY VAUGHAN & BUDDY GUY STEVE RAY VAUGHAN 1990 UNPLUGGED AND MORE STEVE RAY VAUGHAN 1990 UNFORGETTABLE NIGHT STEVE RAY VAUGHAN 1991 SKY IS CRYING STEVE RAY VAUGHAN 1992 COLD SHOT STEVE RAY VAUGHAN 1993 LIFE WITHOUT YOU STEVE RAY VAUGHAN 1994 PRECIOUS STONES II STEVE RAY VAUGHAN 1995 GREATEST HITS STEVE RAY VAUGHAN 1996 THE WILD MAN FROM TEXAS PLAYS HOUSTON ( texas 1990 ) STEVE RAY VAUGHAN 1996 UP FROM THE SKIES STEVE RAY VAUGHAN 1997 THE HOUSE IS ROCKIN ` 2 STEVE RAY VAUGHAN 1999 PEACE IN HET VALLEY (august 25 1990 soundboard ) zo zie je maar weer een keus hoeft nog niet altijd een goede keus te zijn maar teveel keus is ook weer wat...........................behalve bij het biljarten!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Ik weet niet zo snel meer hoe dat nr heet van Mighty Sam Mclain,maar het is wel een lekker nummer. ik zoek het nog wel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 Born in the bottoms van Sam lightnin' Hopkins. En wel van deze lp/cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocooner Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Stevie Ray behoort natuurlijk tot de aller, allerbesten, maar een nummer dat bepaald ook niet te versmaden is, is de live uitvoering Parisienne Walkways van Gary More. Lijkt wel of je tweeters de kamer in komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Mijn absoluut favoriete nummer van SRV is Boot Hill! Raar dat niemand dat nummer noemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinder Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Groeten uit Grolloo van C&B, niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 10 februari 2004 Author Report Share Posted 10 februari 2004 toch dan nu STEVE RAY VAUGHEN track: champagne and reefer 25:49 sec das bijna een half uur get the blues as you want eg wel onwijs gaaf * album: stevie ray vaughen & buddy guy recorded live at buddy guy legend club chicago 30-07-1989 the swinging pig records * lang niet gedraaid........................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 toch dan nu STEVE RAY VAUGHEN track: champagne and reefer 25:49 sec das bijna een half uur get the blues as you want album: stevie ray vaughen & buddy guy recorded live at buddy guy legend club chicago 30-07-1989 Hee, die heb ik ook Inderdaad een must voor de fans, alleen jammer dat de geluidkwaliteit bagger is. Alles van C&B kan natuurlijk ook Nou, een ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik heb die Muskee nu 3x live gezien, en vond 't elke keer nog om te janken, zo slecht. De hele band vind ik (althans, live) van amateur niveau. Ze proberen bluesy te klinken/over te komen, maar helaas... Ze zijn nog steeds een 'living legend' en vorige week was 't ook weer bomvol in 1 van de kroegen hier in Assen, tijdens de Bluesnacht, maar ik snap 't niet.... (zal wel teveel, met name Amerikaanse Bluesbands gezien hebben, door de jaren, waardoor ik wellicht wat teveel 'verwend' ben ) Een ander blues-juweeltje vind ik deze CD: Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 10 februari 2004 Author Report Share Posted 10 februari 2004 kwoot Alco: Hee, die heb ik ook Inderdaad een must voor de fans, alleen jammer dat de geluidkwaliteit bagger is. dan heb je een andere als ik denk ik want de kwaliteit die ik heb is gewoon goed....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Ik hou wel van lekker rauwe en simpele blues zoals Cuban Heels - Cut tot Pieces. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 dan heb je een andere als ik denk ikwant de kwaliteit die ik heb is gewoon goed...... Dat denk ik niet, want alle gegevens kloppen die je erbij vermelde. Ook 't label. Ok, wellicht is 't woord 'Bagger' ietsie TE. Het is tenslotte een live-opname, en die klinken meestal minder goed, maar ik vind die CD nogal schel klinken. Beetje bootleg kwaliteit. (Blind-Pig is sowiezo niet zo'n bijzonder label, als 't puur om de opnamekwaliteit gaat) Ik hou wel van lekker rauwe en simpele blues zoals Cuban Heels - Cut tot Pieces. OK, zo mag ik 't horen Coen Vooral nu Cuban Heels wordt versterkt door 'Billy the Kid' (alias Richard Koster) als smoelschuiver. Tjongejonge, wat is die goed!!! Lijkt wel de Nederlandse reincarnatie van Lester Butler. (hoewel Kim Snelten van Drippin' Honey ook errrug goed is, wat dat betreft) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts