Kermit Posted 25 januari 2004 Report Share Posted 25 januari 2004 Nu heb ik voor iemand anders een Denon DL304 element gekocht op de 2e hands markt, maar hij laat mij de keuze om het eventueel zelf te houden. Voor mij wel aantrekkelijk, omdat ik het rechtstreeks op mijn voorversterker kan aansluiten. Is zo'n element de moeite waard (ik heb nu een Ortofon MC20S, maar daarvoor moet ik mijn vooversterker laten aanpassen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Hai Kermit, Ik heb hem gehad en was er eigenlijk zeer tevreden mee totdat ik in een dronken bui.... Het enige nadeel vond ik de gevoeligheid die wel buitengewoon laag is (0,18 Mv meen ik). Zelfs de Lehmann had er moeite mee zodat de CD wel erg veel harder klonk dan de LP. Ik heb nu een Glider die iets minder "sweet" is dan de Denon. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Indertijd een van de beste elementen in die prijsklasse. Misschien wel het beste. Zoals gezegd: heel weinig uitgangsspanning, en verder een nogal hoge gevoeligheid voor veroudering van de ophanging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 januari 2004 Author Report Share Posted 27 januari 2004 Ik heb het element intussen in mijn Thorens TD2001 gemonteerd en kan maar een ding zeggen: prachtig. Hij blijft... Ik heb niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Indertijd een van de beste elementen in die prijsklasse. Misschien welhet beste. Zoals gezegd: heel weinig uitgangsspanning, en verder een nogal hoge gevoeligheid voor veroudering van de ophanging. Mee eens, uitstekend element! Gelukkig is het element nog steeds leverbaar, dus je kunt (met statiegeldregeling) je versleten DL304 inruilen voor een nieuwe. >> www.lookenlisten.nl << Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Indertijd een van de beste elementen in die prijsklasse. Misschien welhet beste. Zoals gezegd: heel weinig uitgangsspanning, en verder een nogal hoge gevoeligheid voor veroudering van de ophanging. Ik snap 't niet meer. N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 De Denon is 0.18 mV aan 5cm/s (dus 0.13mV aan 3.5cm/s). Dat is niet veel. De Ortofon MC20 Super MkII is 0.2 mV. De oudere MkI mogelijk nog wat minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Wat doet zo'n trafootje met het klankbeeld vergeleken met een high output mc of mm rechtstreeks aan de amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts