Jump to content

Goede keus gemaakt?

Jensk
 Share

Recommended Posts

Beste Forum gebruikers, na aantal dagen te zitten denken om een nieuwe set aan te schaffen of gewoon een zelfbouw set te maken.

Is me veel doorgedrongen, ik ga een zelfbouw set maken!

Maar zoals elke beginner heb ik hier een paar vragen voor.

Mijn keuze is gevallen op de :

http://home.hetnet.nl/~geenius/HATT.html

Ik ga een 5.1 set maken. Heb het nu ook hangen van JBL SCS 138, dus de kleine speakers.

Maar nu dus de vragen:

1) De mid-woofer is een : Seas L11RCY/P, dit type is niet meer leverbaar helaas, hier voor heb ik een CA11RCY gekozen, bijna het zelfde kwa specificaties alleen 60 Watt.

Maakt dit wat uit voor de HATT (bovenstaande link) ga maken?

De JBL set zijn de speakers 80 Watt, merk ik verschil? Kan het even hard? Of zijn de JBL in praktijk zachter dan de SEAS?.

2) De tweeter is een : Seas 19TAF/D, deze lijkt me wel goed, mooie tonen etc.

3) Ik heb een 5.1 Receiver van Sony : 5x80 Watt? Is het genoeg?? Kwa aansturing etc.

4) De boxen zijn 60 watt, merk ik verschil kwa hardheid?, ik wil graag klank maar ook wel een staaltje hardheid!

Mijn kamer heeft de volgende breedtes en lengtes:

2,08 M breedt, en 3,24 meter in de lengte.

Is een slaap/tv/kantoor!

Ik wil de boxen gaan gebruiken als Front en Rear, straks natuurlijk een Center erbij en subwoofer zelfbouw.

Kan iemand me wat advies geven??? Waar ik om moet denken?

Alvast bedankt, Jens Kooijenga

psst, je kunt je vragen ook gewoon aan Tony Gee stellen, is een aardige jongeman en de kenner bij uitstek (het is per slot van rekening zijn ontwerp)

psst2, maar je geen zorgen over de luidheid, in zo'n relatief klein kamertjes zal dat best wel genoeg zijn voor normaal gebruik. Ook die Sony is prima (er is natuurlijk altijd beter...). Je kunt natuurlijk geen wonderen op laagweergave verwachten of PA nivo.

Ook wel eens gekeken naar de USB? http://home.hetnet.nl/~geenius/USB.html Erg mooi ook.