Theo Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Als een van de eersten in Nederland heb ik eind vorige week mijn nieuwe CD-speler opgehaald. Het betrof de Meridian G08, een 24-bits upsampling CD-speler die mijn Meridian 508.24 verving. Het uiterlijk van de nieuwe G-serie van Meridian is heel anders dan van de vroegere 500-serie. Van mid-size naar full-size en niet alleen meer in het zwart leverbaar, maar ook in fraai zilver. Zie de foto's op internet. Na thuiskomst natuurlijk onmiddellijk de nieuwe G08 geinstalleerd. Met gebalanceerde kabels (Harmonic Technolgy Pro Silway II) werd de speler aangesloten op mijn voorversterker, een Chord 3200E. Via hetzelfde kabeltype wordt het signaal dan doorgeleid naar mijn eindversterker, een Mark Levinson 334. Via Harmonic Technology Pro-9 Plus speakerkabels bereikt het signaal dan tenslotte mijn Avalon Arcus luidsprekers. De eerste impressies, zo uit de doos waren zoals te verwachten: de speler klonk rauw en weinig verfijnd. De Oratoria van Gebel op CPO, hele fraaie muziek overigens, klonken nog weinig open en sprankelend. Vervolgens maar eens een dag of 3 de speler op repeat gezet met een CD met burn-in signalen erin. Het resultaat na een dag of 3, 4 mocht er al behoorlijk zijn. Ten opzichte van mijn 508.24 klonk de G08 duidelijk helderder, transparanter en trok hij de muziekbeeld meer open. De echo's in Madonna's American Pie van de CD Music kwamen zeer realistisch over. De Serenade nr 1 van Brahms op Chandos klonk zeer stuwend en opzwepend. Na de eerste indrukken (het inspeel-effect, volgens sommigen op dit forum "gewenning") klinkt de G08 nu al zeer veel belovend. Ik zal hem nog een weekje of twee extra op de proef stellen en kom dan nog terug bij jullie om mijn definitieve ervaringen wat uitgebreider te melden. Als er tenminste belangstelling voor is........ Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2004 Author Report Share Posted 27 januari 2004 Dat is hem inderdaad. Het lukte mij niet zo snel omeen plaatje te plaatsen (dank aan Henk). Wordt vervolgd dus............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Als er tenminste belangstelling voor is........ ...voor elke review is belangstelling Ziet er wel heel gelikt uit. Jammer dat hij er nog niet was toen ik begin vorig jaar mijn T+A speler aanschafte, had de vergelijking wel eens aan willen gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2004 Author Report Share Posted 27 januari 2004 Het leuke is ook dat de bijbehorende (MSR+) afstandbediening sterk verbeterd is. Hij bevat o.a. nu back-light verlichting en (nog belangrijker) hij is zelf-lerend, zodat hij alle afstandbedieningen van andere apparatuur ook kan overnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Het leuke is ook dat de bijbehorende (MSR+) afstandbediening sterk verbeterd is.Hij bevat o.a. nu back-light verlichting en (nog belangrijker) hij is zelf-lerend, zodat hij alle afstandbedieningen van andere apparatuur ook kan overnemen. Maar hij is niet echt handzaam, die afstandsbediening, of wel? Ligt ie wel lekker in de hand..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 .......Vervolgens maar eens een dag of 3 de speler op repeat gezet met een CD met burn-in signalen erin........ zo,n cd lijkt mij wel wat . ik heb pas ergens gelezen dat het heel goed helpt als een mens burn-out signalen af gaat geven . waar las ik dat nou ,,,..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Maar hij is niet echt handzaam, die afstandsbediening, of wel? Ligt ie wel lekker in de hand..? Zo'n AB hoort op een bijpassende design-tafel te liggen onder handbereik. Ziet er overigens schitterend uit. Ben benieuwd naar je review. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 Ik ben ook zeer benieuwd naar de verschillen met de 508.24. Kan het nog beter ?? P.S. Ik zie persoonlijk niet het nut van zo'n afstandbediening. Je gebruikt toch alleen maar play, next, pauze en stop. Dat kan heel goed met een universele ab. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2004 Author Report Share Posted 27 januari 2004 Toch vind ik het makkelijk om met de MSR even te schakelen naar een andere bron, mijn TV aan of uit te zetten en de versterker harder of zachter. De vorige MSR lag iets beter in de hand en reageerde wat sneller op toetsindrukken. De nieuwe MSR+ is wat meer afgerond en laat zich inderdaad minder makkelijk met Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Hai Theo, Als bezitter van een 506.20 zeer benieuwd naar de verdere resultaten. De afstandbediening van de 506 gebruik ik nooit (onhandzaam) , maar wel een gewone Philips kloon. Hoeveel kost die eigenlijk? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 30 januari 2004 Author Report Share Posted 30 januari 2004 Carl, Hij kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Hai Theo, Ik ken Bender natuurlijk. Ik heb er indertijd wel eens luidsperekers willen inruilen en dat lukte niet bij onze Amerikaan. Die korting is redelijk. Misschien maak ik wel eens van je uitnodiging genruik. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 31 januari 2004 Author Report Share Posted 31 januari 2004 Carl, Bij de Amerikaan (je bedoelt Sixter neem ik aan) kon je vroeger helemaal niks inruilen. Nu kan dat in ieder geval wel. Je bent welkom. Stuur maar een PB mocht je interesse hebben. Ik heb zo'n 1750 CD klaarstaan, waar we uit kunnen putten. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts