Jump to content

op zoek naar nieuwe speakers

dickster
 Share

Recommended Posts

Voor dat bedrag is erg veel moois te koop, als ik voor mezelf een shortlist zou maken (voor full range speakers), dan zou ik gaan luisteren naar

Von Schweikert VR4SE (eigenlijk 8500, maar het oude model zie wel eens voor 5500)

Isophon Europa (7000) of Vieta

Piega P8 of P10 (als ie nog te koop is)

Usher Dancer AC10 wellicht (kost dat??)

een B&W Nautilus, ter vergelijking.

Maar dat is zo even voor de vuist, je hebt ook nog Thiel, AP, PMC, Wilson Benesh, Vienna Acoustics, JM LAb, Master, Dynaudio en ga zo maar door.

Belangrijk is ook je een geschikte amp hebt, die B&W en Isophon bv vereisen krachtige versterkers die veel stroom kunnen leveren. Piega of Von Schweikert in iets mindere mate. Heb je een buizen of SE klasse A bak, dan moet je naar hele andere speakers uitkijken, Klipsch of die PHY oid.

Tja,ik kan het niet teveel roepen....

Het aanschaffen van weergevers heeft met veel factoren te maken.

De twee belangrijkste zal ik je aanreiken:

# 1 ] En die geef je eigenlijk zelf al aan,en dat is de prijs die je er voor betalen wilt.

# 2 ] Is wat je oren ervan vinden....

Want het kopen van weergevers is en blijft een subjectieve aangelegenheid,en je hebt reeds gelezen dat je naar een goede audio-zaak moet, waar je op je gemak luisteren kan naar wat je kopen kunt voor jou beurs.

Want het aanbod is zo groot dat het geven van tips je enkel nog dieper het bos in sturen :D

Alle andere tips zijn dus goed bedoelde persoonlijke ervaringen waar je eigenlijk niks mee aanvangen kunt.

Suc6 met de zoektocht ;)

--Hans.

Als we dan toch op de politiek correcte adviezentoer gaan ;) , vergeet dan ook niet niet de uiteindelijke geprefereerde speakers (of een paar alternatieven)) thuis te beluisten op de eigen set. Voor dit bedrag mag je dat zeker verwachten.

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers tot een 6000 euri p.p

heeft iemand suggesties

greetz dickster :D

De te besteden gelden zijn gezakt tot 6000 euro. Met de elektronica ben je kennelijk al klaar? :D (zie Link naar hifi.nl)

Audio Analogue bevalt kennelijk goed. Geen idee wat daar fijn mee matcht -maar de importeur ervan heeft wat mij betreft zeer overtuigende combinaties laten horen op diverse shows-. Als je zoveel ervoor wilt uitgeven zou ik er maar ruim de tijd voor nemen om te luisteren.

In de regio Rotterdam zijn toch genoeg winkels te vinden waar je iets moois kunt beluisteren?

Kun je het ook nog een beetje mooi neerzetten?

(ik vond het trouwens wel een aardig gedachten-experiment: wat zou ik doen als ik een nieuwe set moest kopen voor .... 10.000 euro?; in Music Home heeft Jo Mullers dat spelletje ook een paar keer mogen spelen en voor minder dan dat bedrag een paar mooie sets samengesteld)

Laat nog eens weten wat het is geworden.

Of wellicht een JBL TI10K? Zijn meen ik €3000 per stuk. Lijken me mooie speakers (heb ze helaas nog nooit gehoord). Ook qua uiterlijk (vind ik)...

Ik heb ze dus wel gehoord.

Ik zou ze nooit durven aanraden als ik ze niet gehoord had, en nu zeker niet..

Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar aangezien ik zelf ook JBL's heb en er erg goeie verhalen over heb gehoord, dacht ik... Tja, maar jij (en dickster ook zo te zien) vindt het dus niks. Ik (denk ik) wel... Maar misschien niet voor dat geld...

Het bedrag speelt zeker mee, vond het veel te duur voor deze speaker.

Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar aangezien ik zelf ook JBL's heb en er erg goeie verhalen over heb gehoord, dacht ik... Tja, maar jij (en dickster ook zo te zien) vindt het dus niks. Ik (denk ik) wel... Maar misschien niet voor dat geld...

Dat zou kunnen. Toch krijgen ze wel een hoge waardering in veel reviews. Zal ook een kwestie van smaak zijn...

Dat zou kunnen. Toch krijgen ze wel een hoge waardering in veel reviews. Zal ook een kwestie van smaak zijn...

Natuurlijk is het een kwestie van smaak, wat ik zeg is zo subjectief als wat.

Dat geldt echter ook voor reviews, en daar spelen ook nog eens andere zaken mee (als advertentie-inkomsten bv.). Tegenwoordig lees ik nog maar weinig slechte reviews, of worden er alleen nog maar goede produkten gemaakt? ;):)