Guest muziekfreak Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 De eigenschappen en gevolgen van het virus W32.Mydoom@MM Naam: W32.Mydoom@MM Type: Internet Worm Besturing: Microsoft Windows Datum: 26 januari 2004 Risico: Hoog Bron: © 2004, VirusAlert Aliassen: W32.Novarg.A@mm W32/Mydoom@mm WORM_MIMAIL.R Risicoschaal: GEVAARLIJK Eigenschappen Laatste update: 27-1-2004 - 09.30 Mydoom is een internetworm die zich verspreidt via e-mail en via het peer 2 peer netwerk van Kazaa. Alle eigenschappen van het e-mailbericht varieren. Daardoor is het lastig te herkennen. Het icoontje van het bijlagebestand is meestal die van een tekstbestand, ookal is het een .exe, .pif, .cmd of .scr bestand. Na installatie wordt een backdoor geinstalleerd, op poort 3127 t/m 3198 wordt gewacht op instructies van de virusschrijver. Uit te voeren acties zouden kunnen zijn: * Het vastleggen van toetsbord-aanslagen * Het openen en verwijderen van geinstalleerde software c.q. bestanden. * Het uitvoeren van een dDOS aanval, startend op 1 februari 2004 Eigenschappen van het e-mailbericht: * Afzender: [wisselend, kan ook een nep-adres zijn] * Onderwerp: Subject: test hi hello Mail Delivery System Mail Transaction Failed Server Report Status Error * Tekst van het bericht: Mail transaction failed. Partial message is available. The message contains Unicode characters and has been sent as a binary attachment. The message cannot be represented in 7-bit ASCII encoding and has been sent as a binary attachment. * Naam bijlagebestand: document readme doc text file data test message body met 1 van de volgende extensies: .pif .scr .exe .cmd .bat .zip MVG MUZIEKFREAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Mijn virusscan had er gisteren inderdaad 2 te pakken ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Ik heb gisteren nog mijn hele harde schijf nog gecontroleerd, omdat ik een andere virusscanner erop gezet had. Er waren 5 meldingen en allemaal onschuldig en geen Mydoom virus. En mocht ik een virus hebben die lekker informatie gaat verzenden over het internet, dan lukt die dat toch niet. Ik heb mijn computer streng beveiligd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 dat denk jij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: dat denk jij Ik weet het zelfs zeker. De enige manier om een virus bij mij iets te kunnen verzenden is om zich voor te doen als een programma die mijn firewall al kent. Ik gebruik Kerio Personal Firewall en die gebruikt de MD5 signature voor programma's. Deze firewall maakt alleen een fout als ik een fout maakt, simpel gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Lars said: Om zich voor te doen als een programma die mijn firewall al kent. En dat noem jij dus veilig Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Mijn zoon checkt zijn E-mail,....... En ik ben mijn complete mail, adressenbestand en favorieten enz. kwijt. Zo dit met dit virus te maken kunnen hebben...???? Ik scan met Norton antivirus, die heeft afgelopen vrijdag nog alles nagelopen, en is volgens mij afgelopen zondag nog geupdate.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Hans van Liempd said: Mijn zoon checkt zijn E-mail,....... En ik ben mijn complete mail, adressenbestand en favorieten enz. kwijt. Zo dit met dit virus te maken kunnen hebben...???? Nee hoor, het lijkt me eerder dat je je instellingen even na moet lopen of zo. Het is trouwens wel aardig om hier een waarschuwing te plaatsen, maar virussen zijn van elke dag. Het is een kwestie van discipline en juiste software om er goed mee om te gaan. Als ik voor ieder nieuw virus een melding moest plaatsen, dan stond ik snel in de top 10 hier.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Die smerige r*****s blijven bezig het net te bevuilen met hun zieke hobby Blijf ze voor met de beste maatregelen die je treffen kunt: Geen mail-bestanden openen,ook al zijn ze van bekenden. Werk met een solide firewall met e-mail scanner...of, gebruik een stevige virus-scanner,en er zijn er voldoende die gratis je pc scannen. Beperk het gebruik van KaZaa,of beter helemaal niet gebruiken, want er zijn voldoende alternatieven aanwezig. Lees op de link maar even welke je het beste toepassen kunt. http://www.firewallguide.com/ --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Ruud said: Lars said: Om zich voor te doen als een programma die mijn firewall al kent. En dat noem jij dus veilig Mijn firewall staat standaard op Deny Unknown, dus de rest wordt genegeert. Tenzij ik een nieuw programma installeer dan staat die tijdelijk op Ask Me First. En verder doet Norton Antivirus de rest. Ik vind dit verder veilig om virussen zoals Mydoom tegen te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 en je draait windows?het is maar wat je veilig vindt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: en je draait windows?het is maar wat je veilig vindt... Ach, ik draai al ruim 3 jaar Windows en heb maar 1 keer een virus op m'n computer gehad. En dat terwijl ik de eerste 2,5 jaar zonder virusscanner of firewall oid draaide. Nu heb ik wel een virusscanner... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Kreeg gister ook een mailtje met subject "hi" en binary inhoud. Heb het weggegooid maar of dat genoeg is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Henrie said: JSA said: en je draait windows?het is maar wat je veilig vindt... Ach, ik draai al ruim 3 jaar Windows en heb maar 1 keer een virus op m'n computer gehad. En dat terwijl ik de eerste 2,5 jaar zonder virusscanner of firewall oid draaide. Nu heb ik wel een virusscanner... ja en je hebt internet via de ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: en je draait windows?het is maar wat je veilig vindt... Ja, Windows 2000 Professional. Met alle updates erop en de overbodige services uitgeschakeld. Tja, ik kan ook Linux gaan draaien, maar dat is elke keer zo'n geklooi om iets te doen. Installeren en afstellen van programma's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: Henrie said: JSA said: en je draait windows?het is maar wat je veilig vindt... Ach, ik draai al ruim 3 jaar Windows en heb maar 1 keer een virus op m'n computer gehad. En dat terwijl ik de eerste 2,5 jaar zonder virusscanner of firewall oid draaide. Nu heb ik wel een virusscanner... ja en je hebt internet via de ut? Ja, en die hebben idd vast wel een firewall staan. Maar ik ben echt niet de enige met Windows en weinig virusproblemen. M'n vader heeft ook bijna nooit virussen (kan me de laatste keer niet herinneren iig)... Hij had lange tijd internet via telefoonlijn. Nu heeft ie @home... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 geklooi? tja, het is niet de meest gebruiksvriendelijke o.s. maar dat is ook juist de uitdaging. Je kunt je er eindeloos in verdiepen, wil nu niets anders meer op m'n server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: geklooi? tja, het is niet de meest gebruiksvriendelijke o.s. maar dat is ook juist de uitdaging. Je kunt je er eindeloos in verdiepen, wil nu niets anders meer op m'n server. Lees je post nog een paar keer en je weet waarom elk weldenkend mens GEEN linux op z'n workstation wil hebben. Het is NIET gebruiksvriendelijk en dat is ook zeker geen uitdaging, das gewoon dom (zo gaat er nooit iemand linux gebruiken) en je in een OS verdiepen dat vind bijna niemand leuk (en terecht ). Mensen willen gewoon een OS dat werkt en simpel te bedienen is. Je gaat je toch ook niet verdiepen in de werking van koffiezetapparaat of zo? Een gebruiksvoorwerp moet gewoon doen waar ie voor bedoeld is en het liefst zo simpel mogelijk. En je kunt zeggen van Windows wat je wilt, maar het gebruiksgemak is is wel hoog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Duck-Twacy said: Kreeg gister ook een mailtje met subject "hi" en binary inhoud. Heb het weggegooid maar of dat genoeg is? Je kunt het nooit helemaal zeker weten totdat je een scanner op je machine zet. Er zijn er genoeg die je zelfs even gratis van je probleem af helpen. Lees mijn link maar even door... Ook dan nog even hier naar toe voor een systeem check van buitenaf,en je zult zien hoe kwetsbaar je dierbare info blijkt. http://scan.sygate.com/prestealthscan.html Veel plezier?.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Henrie said: JSA said: geklooi? tja, het is niet de meest gebruiksvriendelijke o.s. maar dat is ook juist de uitdaging. Je kunt je er eindeloos in verdiepen, wil nu niets anders meer op m'n server. Lees je post nog een paar keer en je weet waarom elk weldenkend mens GEEN linux op z'n workstation wil hebben. Het is NIET gebruiksvriendelijk en dat is ook zeker geen uitdaging, das gewoon dom (zo gaat er nooit iemand linux gebruiken) en je in een OS verdiepen dat vind bijna niemand leuk (en terecht ). Mensen willen gewoon een OS dat werkt en simpel te bedienen is. Je gaat je toch ook niet verdiepen in de werking van koffiezetapparaat of zo? Een gebruiksvoorwerp moet gewoon doen waar ie voor bedoeld is en het liefst zo simpel mogelijk. En je kunt zeggen van Windows wat je wilt, maar het gebruiksgemak is is wel hoog... je reactie is wel uit zn verband getrokken zeg mensen die het zo'n geklooi noemen hebebn het nog nooit geprobeerd en hun mening is dus puur op vooroordeleng gebaseerd. mensen die geen linux op hun systeem willen draaien zijn niet weldenkend, maar gewoon heel lui, dom en onzeker. zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 JSA said: Henrie said: JSA said: geklooi? tja, het is niet de meest gebruiksvriendelijke o.s. maar dat is ook juist de uitdaging. Je kunt je er eindeloos in verdiepen, wil nu niets anders meer op m'n server. Lees je post nog een paar keer en je weet waarom elk weldenkend mens GEEN linux op z'n workstation wil hebben. Het is NIET gebruiksvriendelijk en dat is ook zeker geen uitdaging, das gewoon dom (zo gaat er nooit iemand linux gebruiken) en je in een OS verdiepen dat vind bijna niemand leuk (en terecht ). Mensen willen gewoon een OS dat werkt en simpel te bedienen is. Je gaat je toch ook niet verdiepen in de werking van koffiezetapparaat of zo? Een gebruiksvoorwerp moet gewoon doen waar ie voor bedoeld is en het liefst zo simpel mogelijk. En je kunt zeggen van Windows wat je wilt, maar het gebruiksgemak is is wel hoog... je reactie is wel uit zn verband getrokken zeg mensen die het zo'n geklooi noemen hebebn het nog nooit geprobeerd en hun mening is dus puur op vooroordeleng gebaseerd. mensen die geen linux op hun systeem willen draaien zijn niet weldenkend, maar gewoon heel lui, dom en onzeker. zo Lui, dat zou kunnen. Mensen hebben graag iets simpel. Daarom is er ook vanalles uitgevonden dat je strikt gezien niet nodig hebt. Stuurbekrachtiging in een auto bijvoorbeeld. Of een afstandsbediening voor tv/audio. Mensen die linux geklooi noemen (heb ik nergens gezegd geloof ik), hebben ervaring met DOS en zo'n scherm waar je alles nog moet intypen. Dat gebruikt linux nog steeds. Ik weet dat er ook zoiets is als KDE, maar veel linux gebruikers gebruiken nog steeds dat commandoscherm. De meeste mensen willen daar echter vanaf. Vandaar dat ze Windows nemen. Heeft niks met dom of onzeker te maken. Is gewoon veel makkelijker. Wat is daar mis mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TUX Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Het virus waar we het over hebben is als ik het goed begrijp gericht tegen een bedrijf www.sco.com dat rechten claimt op Linux; ik snap niet hoe dat laatste kan maar ja. Misschien zit Microsoft er wel achter !! Draai zelf ook onder Linux (Suse 9 PRO) en geen problemen hoor. Je moet er even voor gaan zitten maar dan heb je ook wat. Spellen e.d. is een probleempje maar de rest kan veelal draaien onder Wine o.d Tevreden Linux gebruiker.. die geen virusscanner nodig heeft, omdat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 ik heb onlangs een virus scanner van Planet internet laten instaleren ,en hij heeft gisteren deze (besmette) e mail onderschept. Quote Een aan u verstuurd e-mail bericht was een virus. Het e-mail bericht is verwijderd door E-mail VirusScanner van Planet Internet.yourmail.txt.pif: W32.Sober.C@mm Is dat het beruchte nieuwe virus? Zoja dan heeft de virus scanner toch goed gewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Zolang je niet de MS troep zoals Internet Explorer en Outlook gebruikt (komen beide niet eens door mn firewall ) , ben je al verschoond van 90% van de troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Henrie said: Lees je post nog een paar keer en je weet waarom elk weldenkend mens GEEN linux op z'n workstation wil hebben. Het is NIET gebruiksvriendelijk en dat is ook zeker geen uitdaging, das gewoon dom (zo gaat er nooit iemand linux gebruiken) en je in een OS verdiepen dat vind bijna niemand leuk (en terecht ). Mensen willen gewoon een OS dat werkt en simpel te bedienen is. Je gaat je toch ook niet verdiepen in de werking van koffiezetapparaat of zo? Een gebruiksvoorwerp moet gewoon doen waar ie voor bedoeld is en het liefst zo simpel mogelijk. En je kunt zeggen van Windows wat je wilt, maar het gebruiksgemak is is wel hoog... Het spijt me Henrie maar dit is toch een wel kort erg door de bocht (zonder stuurbekrachtiging ). Als je alleen computer "consument" bent heb je aan Winblows genoeg. Je bent dan wel overgeleverd aan wat anderen jou aanbieden en that's it. Wil je meer dan zul je toch moeten snappen wat er onder de motorkap zit en dat geldt ook voor onderhoud. Kijk en dan ben je beter af met Linux. Windows wil nog wel eens vast lopen op een manier dat alleen een re-install soelaas biedt. Kijk dat is eigenlijk net zoiets als steeds een nieuwe auto kopen als je een lekke band hebt omdat je niet snapt hoe je een wiel moet verwisselen. Windows zit helaas zo in elkaar dat als er echt iets mis is er vrijwel geen zoeken aan is. Soort van weggooi OS dus eigenlijk. Doet ie het dan doet ie het en is het zeker makkelijk maar als er iets niet in orde is ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts