Jump to content

VIRUS WAARSCHUWING

Guest muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Soort van weggooi OS dus eigenlijk. Doet ie het dan doet ie het en is het zeker makkelijk maar als er iets niet in orde is ...

Ik zie het ook als een weggooi OS. En als Windows niet meer helemaal in orde is, dan zet ik met "drive image" weer een back-up terug.:)

En zo kun je weg blijven gooien tot je een ons weegt en het kost niets. :D

Ik heb nog nooit last van een virus gehad. ik hou de Norton virus update's altijd heel nauwkeurig bij. Maar ook de Windows update's. En ik stel outlook zo in, dat ik zelf de berichtjes moet openen. wantrouw ik iets, dan verwijder ik hem direct.:)

Edwin

Lees je post nog een paar keer en je weet waarom elk weldenkend mens GEEN linux op z'n workstation wil hebben. Het is NIET gebruiksvriendelijk en dat is ook zeker geen uitdaging, das gewoon dom (zo gaat er nooit iemand linux gebruiken) en je in een OS verdiepen dat vind bijna niemand leuk (en terecht ;) ). Mensen willen gewoon een OS dat werkt en simpel te bedienen is. Je gaat je toch ook niet verdiepen in de werking van koffiezetapparaat of zo? Een gebruiksvoorwerp moet gewoon doen waar ie voor bedoeld is en het liefst zo simpel mogelijk. En je kunt zeggen van Windows wat je wilt, maar het gebruiksgemak is is wel hoog...

Het spijt me Henrie maar dit is toch een wel kort erg door de bocht (zonder stuurbekrachtiging :D ).

Als je alleen computer "consument" bent heb je aan Winblows genoeg. Je bent dan wel overgeleverd aan wat anderen jou aanbieden en that's it. Wil je meer dan zul je toch moeten snappen wat er onder de motorkap zit en dat geldt ook voor onderhoud. Kijk en dan ben je beter af met Linux.

Windows wil nog wel eens vast lopen op een manier dat alleen een re-install soelaas biedt. Kijk dat is eigenlijk net zoiets als steeds een nieuwe auto kopen als je een lekke band hebt omdat je niet snapt hoe je een wiel moet verwisselen. Windows zit helaas zo in elkaar dat als er echt iets mis is er vrijwel geen zoeken aan is. Soort van weggooi OS dus eigenlijk. Doet ie het dan doet ie het en is het zeker makkelijk maar als er iets niet in orde is ...

B)

Nou, ik heb nog nooit grote problemen gehad met Windows. Tuurlijk, m'n computer is heus wel eens vast gelopen, maar meer niet. En ik ben waarschijnlijk een echte computer consument. Ik heb niks met die dingen. Als het maar werkt en een beetje simpel te bedienen is. En dat is met Windows zo.

Trouwens, de reden dat Windows-computers altijd de klos zijn met die wormvirussen, is natuurlijk niet (alleen) omdat Windows zo slecht is. Het is meer doordat 90% van de mensen (consumenten dus) Outlook en IE gebruikt. Zit standaard bij Windows, dus waarom zou je verder zoeken naar een ander programma? Deze virussen worden juist daarop gemaakt. Als iedereen Linux zou draaien, zouden 'ze' daar wel virussen voor bedenken...

Ik zie het ook als een weggooi OS. En als Windows niet meer helemaal in orde is, dan zet ik met "drive image" weer een back-up terug.:)

Idd de manier. Heb DriveImage een tijdje gebruikt maar vond het toch niet zo handig. Wat ik tegenwoordig doe is eens per week een 1 op 1 clone maken op een 2e harddisk met Ghost. Kost een kwartiertje voor 40 Gb en loopt het mis, verwissel je gewoon de schijven.

;)

geklooi? tja, het is niet de meest gebruiksvriendelijke o.s. maar dat is ook juist de uitdaging. Je kunt je er eindeloos in verdiepen, wil nu niets anders meer op m'n server.

Ik vind open source erg fijn om mee te werken, maar ik ben tijdelijk uitgekeken met Linux. Met Mandrake is erg goed mee te werken, maar sinds Debian ben ik gestopt. ;):P

Maar qua veiligheid is Linux wel erg ideaal, vanwege dat je letterlijk alles zelf mag aanpassen. B)

Idd de manier. Heb DriveImage een tijdje gebruikt maar vond het toch niet zo handig. Wat ik tegenwoordig doe is eens per week een 1 op 1 clone maken op een 2e harddisk met Ghost. Kost een kwartiertje voor 40 Gb en loopt het mis, verwissel je gewoon de schijven.

;)

Maar heb jij dan ook een Basis back-up? Dus de back-up die je gemaakt hebt toen je Windows geinstalleerd had. Want als je telkens een clone maakt van de huidige windows, dan stapel je eigenlijk ook fout op fout. Er komen altijd wel weer registers of andere fouten bij, of overbodige registers omdat je bijv programma's verwijderd hebt.

Zelf heb ik 2 versie's op "drive image". Als eerste de basis versie die gelijk weggezet is, toen windows geinstalleerd was. Dat is de eerste versie met alleen de noodzakelijk drivers.

En een tweede versie die ik telkens net zoals jij doet, overschrijf met de huidige versie. Dit scheelt ook veel tijd vanwege de virus en windows update's.

Na verloop van tijd, bijv 8 keer overschrijven, dan haal ik de basis versie weer tevoorschijn. Download dan alle update's en schrijf hem dan weer weg naar drive image. Op deze manier hou ik Windows schoon en heb ik altijd een schone basis versie achter de hand waar ik op terug kan vallen.

Op zich vind ik "drive image" een heel handig programma. Maar wat jij doet is in feite beter, omdat als mijn schijf crasht, ik niets meer heb. Maar op zich is dat voor mij niet zo erg, omdat de PC hier in feite alleen maar een recreatieve internetfuntie heeft.:} Dus is er verder niets verloren, als dat gebeurt. En alles wat belangrijk is, staat op CD-rom.

Edwin

Als iedereen Linux zou draaien, zouden 'ze' daar wel virussen voor bedenken...

Kijk Henrie, dat kan dus niet. Alleen als ROOT (Administrator in Windows termen) kun je bepalen wat er op je computer komt te staan. Windows voer die scripts namelijk zelf uit. Linux niet.

Tux

Als iedereen Linux zou draaien, zouden 'ze' daar wel virussen voor bedenken...

Kijk Henrie, dat kan dus niet. Alleen als ROOT (Administrator in Windows termen) kun je bepalen wat er op je computer komt te staan. Windows voer die scripts namelijk zelf uit. Linux niet.

Tux

Kijk, en daar zit inderdaad het probleem. Er bestaan WEL virussen voor Linux, en als je als root equivalent werkt, kun je alles verklooien.

Ook op Windows versies zijn er standaard gebruikers en admins. Vaak zijn mensen op hun Windows systemen thuis tevens admin.

Verder is die hele discussie over wat beter is alleen interessant voor techneuten en hobbyisten. De gebruiker kijkt naar applicaties, spellen bv. Al is een OS nog zo mooi, zonder applicaties zal het nooit hoed verkocht gaan worden.

Wellicht al lang bekend maar ik heb een lapmiddeltje dat er voor zorgt dat van mijn pc geen mails doorgaan naar anderen.

Je moet een naam in je adresbook invoeren die !0000 heet en hierbij geen e-mailadres te plaatsen. Het is een lapmiddel, maar zolang een slimme jongen hiervoor niks vind, krijg je een foutmelding als het virus haar werk probeert te doen omdat het geen geldig e-mailadres heeft en helemaal bovenaan de adreslijst staat!!

Als iedereen dit doet zullen er heel wat minder virusmails worden verzonden i.i.g.

Daarnaast heb ik blijkbaar een goede provider die alle virussen tegenhoudt want ik krijg zelden een virusmail. Binnenkort stap ik echter over naar een andere provider, deze heeft echter op dit gebied ook een goede naam (geloof ik).

Conqubite

Maar heb jij dan ook een Basis back-up? Dus de back-up die je gemaakt hebt toen je Windows geinstalleerd had. Want als je telkens een clone maakt van de huidige windows, dan stapel je eigenlijk ook fout op fout. Er komen altijd wel weer registers of andere fouten bij, of overbodige registers omdat je bijv programma's verwijderd hebt.

Ja ik heb een schone installatie back-up van windows + de meeste programma's die ik gebruik al reeds ge-installeerd als image op CDR voor het geval dat.

Heb het tot nu toe niet nodig gehad.

Voordeel van Ghost is dat bij terugzetten ook weer het zelfde volumenummer wordt toegekend aan de C schijf/partitie. Bij formateren kent windows dat random toe. Heb software die dat volumenummer gebruikt als sleutel voor de licentie.

;)