TannoJ Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Heeft iemand hier ervaring met supertweeters? Ik ben benieuwd wat een dergelijke tweeter (bijvoorbeeld zo'n Tannoy st 200) aan het geluid toevoegt. Proberen is denk ik geen optie omdat die dingen gruwelijk duur zijn (ik zag op hear een advertentie, prijs 1250 euro per paar). Ik neem dat je in ieder geval een sacd speler nodig hebt om uberhaupt verschil te kunnen horen aangezien het frequentiebereik van normale afspeelapparatuur naar ik meen rond de 20khz wel ongeveer ophoudt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Heeft iemand hier ervaring met supertweeters? Ik ben benieuwd wat een dergelijke tweeter (bijvoorbeeld zo'n Tannoy st 200) aan het geluid toevoegt. Proberen is denk ik geen optie omdat die dingen gruwelijk duur zijn (ik zag op hear een advertentie, prijs 1250 euro per paar). Ik neem dat je in ieder geval een sacd speler nodig hebt om uberhaupt verschil te kunnen horen aangezien het frequentiebereik van normale afspeelapparatuur naar ik meen rond de 20khz wel ongeveer ophoudt. je oren ook wel.... Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Staat wel het een en ander over in het archief, probeer de zoekfunctie eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 ],28 Jan 2004, 16:40:00] Heeft iemand hier ervaring met supertweeters? Ik ben benieuwd wat een dergelijke tweeter (bijvoorbeeld zo'n Tannoy st 200) aan het geluid toevoegt. Proberen is denk ik geen optie omdat die dingen gruwelijk duur zijn (ik zag op hear een advertentie, prijs 1250 euro per paar). Ik neem dat je in ieder geval een sacd speler nodig hebt om uberhaupt verschil te kunnen horen aangezien het frequentiebereik van normale afspeelapparatuur naar ik meen rond de 20khz wel ongeveer ophoudt. je oren ook wel.... Game Tja, die van mij registreren boven de 15,5kHz al niks meer. Niet dat je dan veel mist trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 En hoor je wel iets dan hoor je vast de interferentie van de supertweeter met de gewone tweeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Tja, die van mij registreren boven de 15,5kHz al niks meer. Niet dat je dan veel mist trouwens... Ha, loser! Ik haal nog 16 Khz (-40 db) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Tja, die van mij registreren boven de 15,5kHz al niks meer. Niet dat je dan veel mist trouwens... Ha, loser! Ik haal nog 16 Khz (-40 db) Oh ik misschien ook wel. Heb het alleen maar een beetje op de gok 'gemeten'. Met een functiegeneratortje op m'n computer en dan over de speakers (die niet hard stonden; ben bang dat ik de tweeter opblaas). Dus misschien als ik met m'n oor vlak voor de tweeter ga zitten met de volumeknop een flink eind open, dat ik 't dan nog wel hoor Maar misschien ook wel niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Imho kun je beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Hallo, Ik heb wel eens van die Tannoy supertweeters in huis gehad op proef. Die zijn er ook goedkoper dan de prijs die genoemd wordt. Je hoorde ze duidelijk. Ik vond ze het mooist schuin naar achter gericht. Toen ik ze niet meer had heb ik er overigens niets aan gemist. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Ik vond 't klinken als werd de spatial mogelijkheid benut Spatial? Dat was toch dat 'nepsurround' van meneer Flips uit Eindhoven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 30 januari 2004 Author Report Share Posted 30 januari 2004 Toch wel opvallend dat op 2e hands Hear nu ongeveer alle types supertweeter van Tannoy worden aangeboden (st100/st200/st50). Zou dit iets over hun toegevoegde waarde zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 30 januari 2004 Author Report Share Posted 30 januari 2004 Ik vond 't klinken als werd de spatial mogelijkheid benut Spatial? Dat was toch dat 'nepsurround' van meneer Flips uit Eindhoven? Volgens mij wel......... klonk zeer kunstmatig in mijn herinnering. Maar ja, spatial stereo zat dan ook op de goedkoopste (draagbare) apparatuur van Philips..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 uhuh:) Incredible surround! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 uhuh:) Incredible surround! Hehe... Dat hebben mijn ouders ook op hun tv (Aristona=Philips). Maar ze gebruiken het nooit geloof ik. Er zitten ook nog andere 'voorkeuze' standen op: film (extra bas), spraak (klinkt heel iel), muziek (extreem veel bas; loudness-achtig) en persoonlijk. Die laatste kun je zelf instellen en staat vrij neutraal. Daar staat ie dan ook altijd op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinkie Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Het gaat er volgens mij niet zozeer om dat je een bereik hebt tot 40 KHz ofzo, maar veel en veel meer hoe de tweeter op zich klinkt. Er zijn meerdere zeer goede tweeters te koop, maar welke jij 'lekker' vindt klinken is puur persoonlijk. De een zoekt een zeer agressief klinkende speaker om lekker mee te kunnen 'beuken' Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Ikzelf heb de Scan-Speak Reference Monitor. Daarin huist de D2905/990000 Revelator. Dit vind ik een van de mooist klinkende tweeters ooit.... De tweeter uit o.a. de Dynaudio 1.3 MK II klinkt ook zeer mooi, maar is weer moeilijker aan te komen, denk ik. ... Sinds redelijk kort heeft Scan-Speak nog een nieuwe tweeter, de R2904/700000. Deze loopt door tot 40 KHz. De Dynaudio D330 Esotar is ook weer te koop voor de zelfbouwer, naar mijn idee ook erug goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts