ramrod Posted 23 oktober 2001 Report Share Posted 23 oktober 2001 Hoi,ik ben opzoek naar een nieuwe versterker om mijn Diapason Nux Luidsprekers aan te sturen, de versterker moet in het laag absoluut strak en neutraal klinken omdat in m,n luister ruimte het laag al snel te veel aanwezig is. Het hoog mag ook niet te scherp klinken. Nou zou ik van jullie graag wat tips krijgen naar welke versterker (tot zo,n fl 5000,-) ik eens zou moeten gaan luisteren. Hebben jullie misschien ervaring met de Densen 20-30 v.v en e.v combinatie of met de Bellini v.v en de Donizetti mono blokken. Alvast bedankt voor de tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 23 oktober 2001 Report Share Posted 23 oktober 2001 hoi Ramrod, Ik heb zelf een Marantz PM-14KI en deze klinkt vrij neutraal. Hij kost alleen iets meer dan jou budget toelaat. Anders misschien een Linn voor- eind combinatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Hallo Ramrod, Luister eens naar de Linn Wakonda/LK-85 of LK-140 combinatie. Volgens mij is dat een van de zeldzame versterker(combinatie)`s die vriendelijkheid toch met een goede laagcontrole weet te combineren. Volgens mij doet de Nux `t ook wel aardig met een Unison Research S6, die zit wel iets boven de fl. 5000,-. De bekabelingsmix is heel belangrijk om de afstemming van het systeem juist te krijgen. Succes met de luisterproeven, groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramrod Posted 24 oktober 2001 Author Report Share Posted 24 oktober 2001 Bedankt voor de tips,zelf heb ik de unison SR 1 thuis gehad het hoog was erg mooi maar het laag was niet strak genoeg (acoestiek) Nu ook nog een Synthesis Seamus aan het uit proberen ,ook weer de zelfde problemen .Ik denk dat ik in mijn luister ruimte geen buizen kan hebben (helaas). Ook heb ik nog de Donezetti mono blokken en de Bellini v.v geprobeerd,hier mee was het laag wel strak maar vond ik het hoog niet zo mooi als van de SR 1. Eens kijken of ik jullie tips ergens kan lenen en dan horen jullie het misschien wel. Groeten Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Hoi ramrod Op de VAD-show heb ik de Diapason Nux Silver beluisterd met een Audio Analogue Maistro Integrated! Dit klonk ook erg goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Beste Ramrod, Als ik mij niet vergis past de Accuphase E-211 precies binnen je budget. Heb je een krachtige versterker met een zeer strak laag. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Over de E211 ben ik het niet met Michel eens. Ik heb 'em zelf een tijdje gehad: Mijn indruk: Rustige, niet krachtige versterker die wat wollig en minder strak is in het laag. De ruimtelijkheid en 'hederheid' bij hoge tonen zijn wel zeer goed. Voor mijn Nautilus 803 vond ik de E211 minder geschikt. Er zijn voor dat geld betere versterkers (Musical Fidility A3 CR voor en eind??) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door schaap:Over de E211 ben ik het niet met Michel eens. Ik heb 'em zelf een tijdje gehad: Mijn indruk: Rustige, niet krachtige versterker die wat wollig en minder strak is in het laag. De ruimtelijkheid en 'hederheid' bij hoge tonen zijn wel zeer goed. Voor mijn Nautilus 803 vond ik de E211 minder geschikt. Er zijn voor dat geld betere versterkers (Musical Fidility A3 CR voor en eind??) Best Schaap, Smaken verschillen, maar ik durf te stellen dat de E-211 een zeer strak laag produceert. In jouw voorbeeld heb je echter te maken gehad met een mismatch van versterker icm luidsprekers. Allicht dat dan bijvoorbeeld die MF A3 (welke mij weer niet kan bekoren) het beter doet vanwege het extra vermogen...hoewel die 2 x 90 Watt van de E-211 ook niet mis is... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Michel: Beste Schaap, Smaken verschillen, Beste Michel, Even off-topic, maarre.....moet het niet "Best schaap" zijn? Beste schaap zeg je alleen bij bijv. "beste schaap van stal" of "beste schaap 2001" of "dat was het beste schaap wat ik dit jaar gegeten heb!" In het laatste geval klopt de vervolgzin "Smaken verschillen...." ook weer! Toch? H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Audiopaul: Beste Michel, Even off-topic, maarre.....moet het niet "Best schaap" zijn? Beste schaap zeg je alleen bij bijv. "beste schaap van stal" of "beste schaap 2001" of "dat was het beste schaap wat ik dit jaar gegeten heb!" In het laatste geval klopt de vervolgzin "Smaken verschillen...." ook weer! Toch? H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 By the way, Michel Nog 9 postings en je gaat in UBB-code praten! Dan weet je alvast, dat we je pas weer begrijpen na de volgende 50 postings!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Audiopaul:By the way, Michel Nog 9 postings en je gaat in UBB-code praten! Dan weet je alvast, dat we je pas weer begrijpen na de volgende 50 postings!! Maar dat betekent dat jullie me tot nog toe wel begrepen hebben... Dat valt alweer mee! Is het je overigens opgevallen dat Avallon al een tijd niet meer op het forum is geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Michel: Maar dat betekent dat jullie me tot nog toe wel begrepen hebben... Dat valt alweer mee! Is het je overigens opgevallen dat Avallon al een tijd niet meer op het forum is geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Ik vermoed dat hij vanwege het vele forummen, dat hij naar zijn zeggen op zijn werk deed, ontslagen is ... ...Maar ik hoop dat ik het mis heb... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Na al het geblaat nog even op de E 211 terugkomend: De E211 levert inderdaad 90W bij 8 ohm, maar slechts 115W bij 4 ohm. Dat moet je als N. ingenieur toch iets zeggen, Michel... Denk aan P= I*I* R Deze versterker levert dus relatief weinig stroom bij lagere impedanties Z= R+2*pi*f*L en daarbij nog de capactitaire eigenschappen en daar heeft niet alleen de Nautilus last van! groet, Schaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 oktober 2001 Report Share Posted 31 oktober 2001 Geplaatst door schaap:Na al het geblaat nog even op de E 211 terugkomend: De E211 levert inderdaad 90W bij 8 ohm, maar slechts 115W bij 4 ohm. Dat moet je als N. ingenieur toch iets zeggen, Michel... Denk aan P= I*I* R Deze versterker levert dus relatief weinig stroom bij lagere impedanties Z= R+2*pi*f*L en daarbij nog de capactitaire eigenschappen en daar heeft niet alleen de Nautilus last van! groet, Schaap Beste Schaap, Inderdaad, daar is geen speld tussen te krijgen, maar... Hoe gevoelig zijn de aan te sturen luidsprekers, wat voor een soort muziek wordt er gedraaid (disco-basklappen of contrabassen) en op welk volume wordt er gespeeld? M.a.w. wat wordt er van de versterker verlangt? Je verhaal is waterdicht, maar ikzelf heb de 211 mogen beluisteren met de Tannoy D 900. En dat ging laag, heel laag. Zonder ook maar iets aan strakheid in te boeten. Ik kan niets anders verzinnen dan dat het allemaal weer van de gebruikte combinaties afhangt. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 31 oktober 2001 Report Share Posted 31 oktober 2001 Hoi Michel, We zijn het met elkaar eens. 1. Muziek is niet in formules uit te drukken. 2. Nautilus en E211 is geen optimale combinatie. (een en ander afhankelijk van luidsprekerkabel uiteraard. gegroet, Schaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts