mordante Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Wat kunnen jullie mij aanraden wat interlinks en speaker kabel betreft. van mijn power amp naar mijn speaker heb ik standaard 2.5mm2 (maat gok ik)Monster XP van mijn Pre naar power en van CD naar Pre gebruik ik oehlbach met een blaauwe doorzichtige isolatie of VLS. CD speler CEC CD2100 Pre Rotel RC980 Power Rotel RB1070 Speakers Driade 75/B hebben jullie ideeen welke kabels goed zouden zijn zonder een gat in de portemenee te branden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[]= XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[}= Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 januari 2004 Author Report Share Posted 29 januari 2004 hier heb ik wat aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[]=XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[}= onzin . neem gewoon een dropveter Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[]=XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------[}= Erik weet meteen dat ik gevlochten kabels bedoel....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 n dropveter is ook niet alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 n dropveter is ook niet alles Maar wel lekker Maar goed, laat ik dan maar als eerste wel serieus op de topicvraag reageren: (someone's gotta do it ) Mordante, het ligt een beetje aan je budget en je smaak. Goede kabel hoeft absoluut niet duur te zijn. Voor 4,50 euro p.m. koop je bijvoorbeeld Cable-talk 3.1, wat een erg goede kabel is, zowel i.c.m budget alswel high-end apparatuur. Het is een koperkabel die een klein beetje stug is, die 't laag als een wurgslang onder controle heeft en een mooi open middengebied weergeeft, stemmen de nodige body geeft, en met een mooi, sprankelend en gedetailleerd hoog. Ennuh btw Erik... Ik snuffelde vanavond in een kast waar ik nog allerlei, losse, oudere stukken luidsprekerkabel en interlinks had liggen, en vond helemaal weggefrommeld nog 2 stukken dropveter luidsprekersnoer, van een meter of 2,5 per stuk. Je weet wel, van dat simpele, redelijk dunner zwart/rode snoer, wat ook daadwerkelijk verkocht word onder de noemer 'luidsprekerkabel' bij zaken als Gamma, e.d. Na jouw enthousiaste ervaringen met dropveters besloot ik om toch maar eens zelf de proef op de som te nemen, om te kijken of ik wellicht net zo enthousiast zou zijn/worden. Nou,...niet om m'n 'gelijk' te halen, maar ik was er vrij snel uit...jemig, dat klonk dus helemaal nergens naar. Ik heb bewust een CD gedraaid die ik gisteren ook nog heb beluisterd, en die begint met een stem, gebeleidt door een stukje subtiel akoestisch en electrisch gitaar. (titel nr van de CD 'Warmth & Beauty' van Thad Cockrell) Welnu, het middengebied was duidelijk minder open, en de korte gitaarstukjes waren zelfs amper meer te horen/volgen! Na een rustig gezongen opening van ong. 30 seconden begint de bassist mee te doen. Met de dropveters eraan klinkt dat een stuk rommeliger, vetter dan met m'n huidige kabel. (die overigens ook niet duur is) Kortom, na een paar nummers wist ik wel voldoende... Die dropveters zijn goed genoeg voor aan een minisetje op een kinderkamer o.i.d. maar een serieuze muzikale set verdiend toch echt iets beters, naar mijn mening. (Wel heb ik ook m'n bedenkingen heb bij al die peperdure ls-kabels) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 beste alco . je moet een goede dropveter nemen . kermit heeft er een paar (die krijg je kado bij transtac geloof ik . mooie vergulde pluggen , ofc koper . misschien moet je zo iets eens proberen . ps : ik heb geen dropveter maar een fruitella kabel . dat is een interlink uit de car hifi , waar ik zelf een paar stevige pluggen aan heb gesoldeerd . ik noem hem de timrek verde . dit is echt de beste kabel die er is . het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 beste alco . je moet een goede dropveter nemen . kermit heeft er een paar (die krijg je kado bij transtac geloof ik . mooie vergulde pluggen , ofc koper. O,... ik ging er vanuit dat je met dropveter dat megagoedkoepe standaard ls-snoer bedoelde, dat je bij o.a. de Gamma van zo'n rol kunt kopen. en als interlinks van die snoertjes die je ook bij de Hema kunt kopen voor een paar euro, en die je gratis krijgt bij elke CD-speler,.o.i.d. dit is echt de beste kabel die er is .het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Wat is de soortelijke weerstand van drop? Zoet of zout, maakt dat nog uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 januari 2004 Author Report Share Posted 29 januari 2004 Mijn weerstand tegen drop is niet zo groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts