Timeo Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Ik denk erover tweedehands speakers te kopen van iemand in de USA. De vrachtkosten zijn erg hoog maar toch acceptabel voor mij. Maar weet iemand toevallig op er ook nog invoerrechten en B.T.W. moeten worden betaald over tweedehands goederen die van een particulier in de USA gekocht worden? En zo ja, wat voor bedragen dat zo ongeveer zijn? Eventuele B.T.W. is waarschijnlijk 19%, maar wat zijn de invoerrechten? De goederenprijs bedraagt ongeveer 800 Euro. Alvast bedankt voor de reactie! Groeten, Timeo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timeo Posted 31 januari 2004 Author Report Share Posted 31 januari 2004 Ik ben ondertussen al wat wijzer. Ik heb de vrachtkosten via de UPS site opgevraagd. Ongeveer 300 dollar. Na, gaat nog. Inderdaad betaal je dan over deze vrachtkosten en de aankoopwaarde van de speakers nog zgn. douanerechten die voor speakers 4,5% bedragen. Ook nog wel te doen. Uiteindelijk betaal je over de som van aankoopwaarde speakers, vrachtkosten en douanerechten nog 19% btw. De som van vrachtkosten, douanerechten en btw bedraagt in mijn geval zo'n 500 Euro. Is wel een hoop geld, maar voor dat geld plus voor wat de speakers in de USA kosten, kan ik deze hier in Nederland never nooit kopen. Dus toch nog maar even goed over nadenken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts