SpeedyAndr Posted 31 januari 2004 Report Share Posted 31 januari 2004 De Sphinx Project 8 voorversterker Sinds jaar en dag speel ik met een AR LS2b voorversterker, op zich een mooi apparaat met veel mogelijkheden, maar na mijn laatste aankoop (Aragon Palladium monoblokken) bleek de LS2b niet meer zo goed in de set te passen. Na een vergelijking met o.a. een Array A-1 en later een PJ8 kwam ik tot de conclusie dat de LS2b vrij relaxt en braaf weergeeft en dat het middengebied iets ingetogen klinkt De overall ronde weergave maakt het wel een aangename voorversterker, maar wanneer je eenmaal hebt gehoord dat bepaalde muziek 'ballen' heeft en dat dit met andere sets goed uit de verf komt, dan ga je daar naar op zoek, althans ik wel . De Array A-1 liet in mijn set horen dat het een stuk sneller en opener kan, echter blijft het laag achter omdat de A-1 geen gebalanceerde uitgangen heeft om de monoblokken echt goed aan te sturen Ik heb met een 1:1 trafo van Bas geprobeerd om het signaal van de A-1 geschikt te maken voor de gebalanceerde ingangen van de monoblokken, dit met een tegenvallend resultaat bij met name het laag (dun en krachteloos). Ook de LS2b kon de monoblokken niet goed aansturen via deze trafo's, er ging kennelijk energie verloren, het resulterende signaal was te klein om een krachtig laag te produceren. Het bleef een tijdje stil, er broeide nog een plan om een setup met 2 Array A-1's te maken, die dan samen een gebalanceerde voorversterker zouden vormen, een interessant experiment vind ik. Helaas is het er niet van gekomen, intussen heb ik wel mijn monoblokken bij Henk laten horen en toen pas bleek hoeveel power en drive ze kunnen leveren (met mijn NS192 cdspeler als bron). Het grote verschil was de Sphinx PJ8 van Henk, deze zorgt voor een ongekende drive, openheid en snelheid en het betreft een volledig gebalanceerd ontwerp. De opzet lijkt veel op de Array A-1, de volumeregeling met geschakelde weerstanden, alles is op afstand bedienbaar en je kunt de ingangen een bepaalde demping geven. Bij de PJ8 kun je zelfs per ingang bepalen welke uitgangen (pre out xlr, rca en tape) ingechakeld moeten worden en je kunt elk kanaal een naam geven. Tja, als je eenmaal gefocussed bent op een PJ8, dan biedt iemand hem ook aan, zo gaat dat bij mij meestal. Eigenlijk kwam de aanbieding helemaal niet op een goed moment, ik had net zwaar ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 januari 2004 Report Share Posted 31 januari 2004 Mooi verhaal Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 januari 2004 Report Share Posted 31 januari 2004 kzal geen commentaar leveren dit keer ps , wanneer zal ik met de rta meter langskomen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 januari 2004 Author Report Share Posted 31 januari 2004 kzal geen commentaar leveren dit keer ps , wanneer zal ik met de rta meter langskomen ? Wat mij betreft kan dat zondag (nu) al Samen met Cock mag ook nauurlijk, ik hoor het wel. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 Erg leuk verhaal Andre. Heb je ook nog met andere kabals tussen de NS en de Sphinx geprobeerd om vast te stellen wat het effect is van de Sigma t.o.v. de "oude" kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 de cd speler van sphinx de pj 9 klinkt ook een beetje kil, maar is kwalitatief ook een grootmeester, net zoals andere sphinx producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2004 Author Report Share Posted 1 februari 2004 Ik heb toevallig tijd vandaag, volgende keer beter Cock Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2004 Author Report Share Posted 1 februari 2004 Erg leuk verhaal Andre.Heb je ook nog met andere kabals tussen de NS en de Sphinx geprobeerd om vast te stellen wat het effect is van de Sigma t.o.v. de "oude" kabel? Voordat ik de Monster had speelde ik met m'n zilveren interlinks, deze zijn volledig rca en eigenlijk niet 100% vergelijkbaar omdat je ze anders aansluit. Het middenlaag en laag wordt iets aangedikt, het hoog is fluweler en er is een net zo mooie beeldopbouw. Deze interlinks waren tevens de aanleiding van de de discussie over 'kastgeluid', omdat o.a. bij gitaarinstrumenten dit geluid (te) goed tot zijn recht kwam, terwijl bij bijv. de vlechtwerkjes van Hans de snaar weer (te) duidelijk was. Ook denk ik dat het hele laaggebied een zetje vooruit krijgt, want dat is eigenlijk het meest opvallende effekt in verschillende sets. Ik heb deze interlinks buiten de review gehouden omdat het anders weer zo'n zooitje zou worden De Monster is erg goed in het 'pulsen' van laag en midden, noem het maar snelheid, waardoor je meer 'slamm' ervaart dan bij andere interlinks. Let wel, dit gebeurt zonder dat er frequenties bevoordeeld worden, de heftigheid is opmerkelijk beter en dat bevalt me goed Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2004 Author Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 maandag avond komt goed uit voor ome henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 Mooie review weer andre, heb zelf ook met sphinx en audio research gespeeld, maar in mijn combinatie was het wat "kil"soms. Maar wel een van de meest realistische en gedetaileerde versterkers in mijn optiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 ome henk kan woensdag avond ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 dan is mijn vader jarig Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 hoe oud is SAMPIE??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2004 Author Report Share Posted 1 februari 2004 Zo'n meet en luistersessie lijkt me heel leuk Erik, ik denk dat ik vrijdagavond wel vrij kan houden Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2004 Author Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 -------------------- Eindelijk online! Sound Evolution leuke site bas . echt waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 februari 2004 Report Share Posted 1 februari 2004 Beste Eric, Dank je wel! Het moest wel, en ik kon echt niet meer zonder. Grote dank dus ook aan de heren van www.webpartners.nl voor de (naar mijn mening) mooie chique layout!. Vanaf morgen is het www.soundevolution.nl Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 btw : a.s vrijdagavond kan wel .(6 feb)ik neem de rta meter en een stapelcd,s mee als cock ook kan , zou leuk zijn . neem ik ook nog twee luistersessie cd's mee (van de konus-paneel test) ik hoor het . Ik hou de hele dag vrij voor de zekerheid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts