Jump to content

Sphinx Project 8

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

mooi is al goed genoeg. :D

het moet niet mooi zijn .

maar echt .

:rolleyes:

ga dan maar eerst eens in een bandje spelen, dan leer en ervaar je ECHTE instrumenten, en houd het eens op met dat oeverloze gezwets.

:D:lol:

wat voor ECHTE instrumenten zijn dat dan ???

en hoe ECHT klinken ze ??

alleen instrumenten die zonder de hulp van electronica een geluid voortbrengen zijn ECHTE instrumenten ,

de rest zijn speeltjes .

maar echt .

ga dan maar eerst eens in een bandje spelen, dan leer en ervaar je ECHTE instrumenten, en houd het eens op met dat oeverloze gezwets.

alleen instrumenten die zonder de hulp van electronica een geluid voortbrengen zijn ECHTE instrumenten ,

de rest zijn speeltjes .

Beste Eric,

In jou kortizichte belevingswereld misschien wel. In de echte wereld kan alles een isntrument voor iemand zijn. Als iemand muziek weet te maken met een blik en een elastiek, is dat een instrument. !

Jij verwijt de audiofielen dat ze alleen maar naar hun spullen luisteren, en dat het alleen om de muziek mag gaan.

Als het echt om de muziek gaat, maakt het ook niet uit op wat voor instrument ze spelen. Het gaat erom wat iemand overbrengt. Een top toetsenist kan me raken zowel op een steynway als op een casio. Het gaat om zijn intonatie, zijn feeling en verhaal wat hij met zijn muziek brengt.

:D

Groeten,

Bas

maar echt .

de rest zijn speeltjes .

Beste Eric,

In jou kortizichte belevingswereld misschien wel. In de echte wereld kan alles een isntrument voor iemand zijn. Als iemand muziek weet te maken met een blik en een elastiek, is dat een instrument. !

Jij verwijt de audiofielen dat ze alleen maar naar hun spullen luisteren, en dat het alleen om de muziek mag gaan.

Als het echt om de muziek gaat, maakt het ook niet uit op wat voor instrument ze spelen. Het gaat erom wat iemand overbrengt. Een top toetsenist kan me raken zowel op een steynway als op een casio. Het gaat om zijn intonatie, zijn feeling en verhaal wat hij met zijn muziek brengt.

Groeten,

Bas

Hulde! :D Altijd dat gezever over die akoestische instrumenten... Wordt je ook niet goed van... :rolleyes:

Zit nu een cd van Lamb te luisteren (vandaag gekocht). Das zo elektronisch als het maar kan, maar het is wel muziek! Dit in tegenstelling tot veel zogenaamde 'audiofiele' cd's. Das gewoon gepiel op instrumenten, zo 'mooi' mogelijk opgenomen om te zien (horen) of je set wel 'correct' is...

Ik zal als ik nog eens naar een luistersessie ga o.i.d. wel eens wat ruig hakwerk meenemen. Kunnen de audiofielen ook eens horen hoe dat klinkt. En als dat niet klinkt op zo'n geweldige audiofiele set, dan komt ie er bij mij niet in! Heb ik het geld ook niet voor, maar daar gaat het nu ff niet over...

Overigens, ruig hakwerk kan ook best mooi opgenomen zijn, vind ik. Ik vind die cd van Opeth die ik vandaag gekocht heb ('Still Life') best mooi opgenomen. Dynamisch (iig een stuk dynamischer dan menig andere pop/rock-cd) en veel details. Maar bovenal ook gewoon lekker agressieve, ruige, maar ook mooi melodieuze metal!

Ps. Ik denk dat de gemiddelde audiofiel al bij de eerste woorden van de zanger (en misschien al wel eerder ;) ) hard de luisterruimte uitrent. Terwijl ie dan het mooiste gedeelte mist... :)

De eerste woorden van de zanger

Ik vraag me af of die als zodanig te herkennen zijn :blink::unsure::rolleyes:;)

Ik weet wel zeker dat die niet als zodanig te herkennen zijn (niet als je de tekst niet kent iig) :) Maar wat maakt dat uit. Teksten vind ik niet echt interessant, al kan een tekst wel iets toevoegen aan de muziek natuurlijk (of juist afbreken)...

Mijn punt is dat de audiofiele oortjes het dan wel erg zwaar krijgen (ook niet-audiofiele oortjes die niet van metal houden trouwens) en dat men mij dan op z'n minst toch erg raar gaat aankijken :blink::lol: Zo van, 'dat je dit mooi kunt vinden... :o '

Ik lig echt niet wakker van 10 dB niveauverschil. In een concertzaal heb je die meestal ook.

ehhhhhhh,,

die snap ik niet .

een speaker moet recht zijn .

of anders gezegd , een installatie moet recht klinken in de kamer waar ie staat .

hoe het in de concertzaal is , maakt mij niet uit .

het gaat erom , dat het bij jou thuis net zo moet klinken als in de concertzaal.

inclusief die +/- 10 db die je in de zaal hebt .

Ik bedoel dat het in een concertzaal op de ene of andere plaats ook 10 dB kan schelen op

Kort door de bocht en off-topic, als Henrie eens een apart topic over metal en highend opent, lijkt me op zich wel interessant  :rolleyes:

Hoezo? Jij vond metal en high-end toch niet bij elkaar passen?

En dan nog, bijna niemand hier luistert veel naar metal (op een paar na, en die posten het dan ook regelmatig in het muziek topic), dus ik krijg je alleen maar van die reacties als de jouwe. Allemaal bevooroordeelde 'meningen', omdat ze allemaal 'wel eens een keertje' een stukje metal hebben gehoord. De meeste mensen denken bij metal echter alleen maar aan een band als Metallica of Sepultura. En dat ze dat pokkeherrie vinden, kan ik best begrijpen. Dat is ook vooral hard (maar af en toe best lekker vind ik). Maar er zijn zo veel verschillende soorten metal (en cross-over versies)...

Degene die mijn KSA300S kocht speelt ook metal, hij had eigen cd's bij zich en ik heb dus weldegelijk een indruk van hoe dit klinkt.

Hier scheer je dus meteen al weer alle metal over een kam. Er zijn zoveel soorten metal en ik vind ook niet alle metal leuk. Het moet voor mij wel een beetje melodieus blijven, hoe hard het verder ook wordt...

Weet je trouwens nog wat namen van bands die hij meegenomen had?

Een enkele keer komt het in de buurt van symfonische rock en dan is het wel te pruimen, maar het gaat dan om slechts 1 nummer op een cd.

Heb je het hier nou over een bepaalde cd, of weer over metal-cd's in het algemeen?

Soms zitten er wel aardige stukken bij maar mijn muziek zal het niet gauw worden.

Omdat er bewust op vervorming cq oversturing van/met instrumenten wordt aangestuurd vind ik het een gruwel om naar te luisteren.

Maar goed, dit is mijn mening en meer niet  :unsure:

En die synthesizer-muziek van jou stuurt niet bewust op vervorming aan? Laat me niet lachen zeg...

Dat het jouw muziek niet is, is verder prima. Metal is ook maar een relatief klein wereldje. Maar dat geldt voor alle niet-mainstream muziek.

Voor mij is het zo:

Wat die meetapparatuur mij kan vertellen is een bevestiging van wat ik al hoor, maar dan wat duidelijker, scheelt me veel tijd, en het is een basis om efficienter aanpassingen te verrichten die ik toch al wil.

Joopus.....

ik zal het voorzichtig proberen uit te leggen.....

Op een forum als dit is het de bedoeling om alle meningen en ervaringen te delen.

Als jij vind dat dit alleen over muziek moet gaan zit je volgens mij op het verkeerde forum.

Een belangrijk stuk van dit forum is n.l. ingericht om over techniek te praten. Een belangrijk punt of iets wel of niet klinkt ligt aan de kamer acoustiek.

Met dit meten laat ik zien dat

maar echt .

de rest zijn speeltjes .

Beste Eric,

Groeten,

Bas

beste bas ,

ik had het over instrumenten .

niet over muziek .

kijk een chevy V8 is geen instrument .

maar toch kan hij mij als muziek in de oren klinken. :D

duizenden jaren bespeelde de mensen akoestische instrumenten ,

en al die jaren was het goed .

toen kwam de electronica .

en nu is 90 % van de muziek teringherrie.

snap je ?? ;)