Manus Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Vanaf morgen is het www.soundevolution.nl En dat dat maar lang zo mag blijven. De site ziet er geweldig uit. Mijn complimenten. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Vanaf morgen is het www.soundevolution.nl En dat dat maar lang zo mag blijven. De site ziet er geweldig uit. Mijn complimenten. Manus Dank dank dank!!! Ik zal mijn best doen de site te blijven vernieuwen en up to date te houden. Daar kunnen jullie van op aan . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Ik zal mijn best doen de site te blijven vernieuwen en up to date te houden. Daar kunnen jullie van op aan . Groeten, Bas Juist! Daar schort het namelijk altijd aan met die sites, jarenlang dezelfde info. Dus als je dit waar gaat maken, uit de kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Beste, Ja voor de liefhebbers, Hou vooral de modificatie's pagina's in de gaten. Daar zal de komende tijd een hoop toegevoegd worden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Beste, Ja voor de liefhebbers, Hou vooral de modificatie's pagina's in de gaten. Daar zal de komende tijd een hoop toegevoegd worden. Groeten, Bas Zal ik doen In ieder geval ziet je site er tip-top uit, wat betreft het foto-werk......daar kan onze Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Beste, Ja voor de liefhebbers, Hou vooral de modificatie's pagina's in de gaten. Daar zal de komende tijd een hoop toegevoegd worden. Groeten, Bas Zal ik doen In ieder geval ziet je site er tip-top uit, wat betreft het foto-werk......daar kan onze Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Beste, Ja voor de liefhebbers, Hou vooral de modificatie's pagina's in de gaten. Daar zal de komende tijd een hoop toegevoegd worden. Groeten, Bas Hoi Bas, Ik hou m'n ogen open Prima site trouwens. Niet te druk en informatief. Goeie achtergrond (daar kik ik op), want die standaard witte vind ik verschrikkelijk. Nog mooier zou het zijn als de foto's klikbaar zouden zijn, zodat ze ook "in het groot" te bewonderen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Weer even on-topic: Gisteren ben ik bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 februari 2004 Author Report Share Posted 7 februari 2004 We hebben een heel leuke avond gehad, het Jan-gehalte van Erik was heel hoog in het begin maar gelukkig ging de aandacht daarna naar de metingen Aan de ruis (vanaf cd) kon je niet echt veel horen, wel hoor je dat ook het diepste laag in de ruis zich af en toe laat horen als onweer in de verte Uit de metingen is gebleken dat de karakteristiek op de hotspot niet helemaal recht is, er zijn een aantal dipjes die (net opgezocht) niet bij de overnamefrequenties van de units (200, 600 en 3000Hz) zitten, maar ergens bij 80 en 2000 Hz en bij 40-50Hz zit een kleine bult. Van links naar recht is dit de schaal: 25 31.5 40 50 63 80 100 125 160 200 250 315 400 500 630 800 1K 1,25K 1,6K 2K 2,5K 3,15K 4K 5K 6,3K 8K 10K 12,5K 16K 20K Ik heb met een signaalgenerator de betreffende frequenties per stuk nog eens bekeken en toen waren de dipjes en bulten duidelijker zichtbaar. Opvallend is dat 30 Hz nog duidelijk meetbaar wordt weergegeven en dat op een afstand van 3m het hoog aardig af valt. Door de microfoon nabij een speakerunit te houden kun je redelijk inschatten wat de spreidingshoek is, dit is handig als je iets met de akoestiek wilt doen. Ook heel aardig is wat je oren er van maken, de 2KHz toon vond ik niet hoorbaar zachter dan een 1KHz toon, maar de meter vond van wel Het instrument is zo goed als de microfoon die er aan zit, ik denk niet dat ze ooit gekalibreerd zijn, dus ik beschouw de metingen als indicatief. De oude klassieke opnamen (met 2 microfoons) die Erik mee nam zijn erg mooi, je hoort de complete ambiance, het orkest speelt in volle grootte voor je en de speakers 'verdwijnen' inderdaad volledig, alleen de muziek is er nog. Cock had een opname met 3 bekende bass spelers bij zich, je kon ze goed onderscheiden en het snaargefriemel was niet van de lucht, Erik vond dat 2 spelers ieder 'in een speaker' speelden Tja, toevallig klopte dat bij deze opname, de middelste bass had een mooie losse plaatsing in het midden en een stuk naar achteren. De meter is bij mij achter gebleven, zodat ik de gelegenheid heb om nog wat plaatjes te schieten en te kijken of ik de meetresultaten kan uitprinten Ook wil ik nog spelen met meer ingedraaide speakers, dit zou het hoog ten goede kunnen komen, maar het gaat ten koste van de plaatsing. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Het ging dus bij de bassisten om dit album: Ray Brown, John Clayton en Christian McBride. Erik vond het close mike, te dichtbij. Ikzelf doe mijn ogen dicht en zie ze voor me staan en vind het prima zo. Het is voor mij anders dan een symphonie orkest, zo'n trio in een club waar je er vlak op kan zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 ja , was lache . meer gediscusseerd dan geluisterd , maar dat geef niet . vooral de kabel en opname discussies waren niet van de lucht . maar ja , twee geloven in Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 dat zal het ook NOOIT worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. het moet niet mooi zijn . maar echt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. het moet niet mooi zijn . maar echt . dus siliconen zijn aan jou niet besteed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. het moet niet mooi zijn . maar echt . Dan zul jij nooit gelukkig worden met welke set dan ook. Het zal nooit helemaal 100% echt kunnen klinken. Kan me ook niet voorstellen dat je dat in je woonkamer wilt. Ik zou het niet willen iig. Wel gewoon een goeie weergave... Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Erik had een stuk met opgenomen kanonnen en musketten uit de 19e eeuw. En ik maar denken dat die Erik een vredelievend persoon is. Gaat ie nota bene op zo een mooie set oorlogje voeren. (Zeg eens eerlijk Erik, was je de set van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Als je die microfoon 20 cm naar voor of naar achter houdt, zitten er soms al verschillen van 10 dB in. De kamer van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Leuk verhaal om te lezen heren. Is altijd aangenaam als de moeite is genomen om een verslagje te typen. Precies. Ik lees het ook graag van anderen, dus doe ik er zelf ook moeite voor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. het moet niet mooi zijn . maar echt . dus siliconen zijn aan jou niet besteed.. als autospuiter heb je zoiezo al een gruwelijke hekel aan siliconen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Ik lig echt niet wakker van 10 dB niveauverschil. In een concertzaal heb je die meestal ook. ehhhhhhh,, die snap ik niet . een speaker moet recht zijn . of anders gezegd , een installatie moet recht klinken in de kamer waar ie staat . hoe het in de concertzaal is , maakt mij niet uit . het gaat erom , dat het bij jou thuis net zo moet klinken als in de concertzaal. inclusief die +/- 10 db die je in de zaal hebt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 februari 2004 Author Report Share Posted 7 februari 2004 Zo'n rta meter is best handig Het hoog heeft een nogal smalle afstralingshoek, ik denk niet breder dan 10 graden en dit ook in de hoogte. Rechtop zetten en op de hotspot richten scheelt zo 10 dB, 1m dichterbij luisteren kan nog eens 10dB opleveren, maar of je dat wilt .... Toch is het wat minder luide hoog geen probleem in mijn beleving, het is schoon en zeer snel, ik vind de kwaliteit belangrijker dan de intensiteit Door het indraaien kun je last krijgen van zijreflecties, indien de afstand tot de muur minder dan 1m is. Het beeld 'buigt' dan langs de muur naar voren, alsof je continu naar Qsound opnames zit te luisteren. Dit effekt had ik ergens vorig jaar toen Picoso kwam luisteren, de speakers stonden toen 75cm van de muren (geschat aan de hand van foto's). De verschillen met de vorige keer toen Erik hier was zijn de Sphinx PJ8 pre en de Monster Sigma 2000 interlinks. De set heeft vooral gewonnen aan dynamiek, rust en neutraliteit, zover de kamer dat laatste toe laat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 mooi is al goed genoeg. het moet niet mooi zijn . maar echt . ga dan maar eerst eens in een bandje spelen, dan leer en ervaar je ECHTE instrumenten, en houd het eens op met dat oeverloze gezwets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Ik lig echt niet wakker van 10 dB niveauverschil. In een concertzaal heb je die meestal ook. ehhhhhhh,, die snap ik niet . een speaker moet recht zijn . of anders gezegd , een installatie moet recht klinken in de kamer waar ie staat . hoe het in de concertzaal is , maakt mij niet uit . het gaat erom , dat het bij jou thuis net zo moet klinken als in de concertzaal. inclusief die +/- 10 db die je in de zaal hebt . niet mogelijk dit verhaal, weer een gebrek aan ervaring, net zoals de meesten hier. als je op het podium staat ervaar je het heel anders dan maak je je geen zorgen meer om 10 db. zodra er een micro bij staat klinkt het al anders. waarom mooier als de band zelf klinken, ga met z,n allen eens meer naar live optredens. of kom eens bij mij live kijken als ik speel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts