cgm Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 Van zulke argumenten word ik stil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 10 februari 2004 Report Share Posted 10 februari 2004 het klonk gewoon lekker hifi .heel mooi maar net niet echt . nuff said, wat wil je met zo'n curve denk dat de metal van henrie wel heel mooi daarop klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2004 Author Report Share Posted 11 februari 2004 het klonk gewoon lekker hifi .heel mooi maar net niet echt . nuff said, wat wil je met zo'n curve denk dat de metal van henrie wel heel mooi daarop klinkt Goh, Jaspetje baseert zich nu ook al op meetcurves, hij ziet een curve en weet hoe het bij iemand klinkt Jou gaat het dus ook al niet om de muziek Jammer hoor, maar wat wil je ook met low-end voor de student Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Jammer hoor, maar wat wil je ook met low-end voor de student Pas op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2004 Author Report Share Posted 11 februari 2004 Goh Jasper, heb jij nog met een JVC minisetje gespeeld? Draai eens Imaginary day of We live here van Pat in een winkelcentrum, ik ben benieuwd hoeveel mensen dan nog op hun gemak blijven winkelen en hoeveel speakertjes er van de muur komen Als je toch zoveel interesse hebt in de muziek die ik draai, dan kun je in de reviews lezen dat er geen 'muzak' wordt gespeeld, of je weet niet wat die term betekent, maar dat is niets nieuws. Je onderzoekt nog steeds helemaal niets en je roept zomaar wat, op die manier kom je nooit geloofwaardig over Oh ja, een rechte frequentiecurve heeft niets met natuurlijke weergave te maken, ik denk dat daar net iets meer voor nodig is .... Morgen mag ik weer naar dat spannende dorp met die stenen gooiende buurman, ik zal eens uitkijken naar schotels, rondslingerend glas van autoruiten en andere rotzooi die je ook buiten de randstad aantreft, statistisch gezien zal dat niet te vinden zijn, maar ja, is dat eigenlijk wel belangrijk? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2004 Author Report Share Posted 11 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 de curve die op de foto staat hear , is niet DE curve. zou niet goed zijn met zo,n teruglopend hoog . de curve van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2004 Author Report Share Posted 12 februari 2004 de curve die op de foto staat hear , is niet DE curve.zou niet goed zijn met zo,n teruglopend hoog . de curve van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2004 Author Report Share Posted 12 februari 2004 De meest linker led geeft 25Hz weer, die mag best wat lager zijn, aangezien de R90's 27Hz bij -2dB weergeven De dips bij 80 en 2000Hz zijn behoorlijk diep, dit is wel bij roze ruis, het klinkt vrij constant maar het varieert als een gek, vooral het laag. Met de toonfiets kwam ik er achter dat de dip bij 2KHz heel plaatselijk is, 1 dm naar voren meten en is hij weg De 80Hz dip is wel vrij consistent, dat is echt een akoestisch probleem. 1m voor de speaker is alles recht. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2004 Author Report Share Posted 12 februari 2004 Beste, Tijd voor een ultracurve dus Groeten, Bas Beste Tijd voor een verhuizing Morgen komt de makelaar foto's nemen en dan loopt de verkoop dus ook, de mogelijke vraagprijs is heel interessant t.o.v. de vorige taxatie van 2 jaar geleden Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Heb je die makelaar wel verteld dat je huis goed ingespeeld is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Als je die microfoon 20 cm naar voor of naar achter houdt, zitten er soms al verschillen van 10 dB in. De kamer van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Muziekfreak, als je eerst Kappa 9'ns had, en nu Renaissance 90's ontkom je niet aan vergelijk. Ik vind trouwens wel dat je de verschillen heel goed kent. Ik zou nou graag speakers hebben met het laag en hoog van de Kappa's, en het midden van de Renaissance's. Overigens stonden de basspeakers van mijn Kappa's in Serie.... ???? Volgens het schema horen ze parallel te staan, of heb ik een andere versie gehad.?? Ik had dus echt niet dat overdreven laag van de andere Kappa 9'ns die ik gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Ja idd de lemim en emims van infinity zijn echt hele mooie middentoners...alleen een beetje fragiel als je het mij vraagt met sommige stukken muziek. De polygraph en polydome kan wat dat betreft iets meer hebben [moet ook wel gezien de opbouw van de kappa series] Ik weet wel dat er een limited versie van de k9 toendertijd was uitgebracht door infinity [hoogglans lak, en met de middentoner van een r90] dus het is mogelijk ff een pic Zoals je ziet is de polygraph vervangen door een unit uit e r90. Als je deze units aan kan komen [wat nogsteeds kan geloof ik] moet jewel de baffle inzagen...anders past de unit niet Dat is een van de rede dat ik het niet durf tedoen...ik weet niet hoe dat het klinkt...voor hetzelfde geld klinkt het niet...zit ik ermee tekijken bij mij staan ze ook in serie de plus van de onderste waffer op de - van van de bovenste [kwamen we achter toen ik ze heb laten reconen] Dus ze staan in fase...ze vertelde mij dat zo is gedaan [slimme truuk eigenlijk] om het verschil in het tijdsdomein op tehevelen. Ze hebben ook geen grote uitslag die woofers dat vind ik het mooiste van het hele verhaal. Als je ze inextended zet wordt het een ander verhaal, en krijg je ook temaken met de volle potentie van deze jongens [de 0,9 ohmdip gemeten en wel] weleens meegemaakt dat de lampen hier, begonnen tedimmen! De versterkerkillers maken hun naam waar. Enja er zijn verschillende types kappa. Ik heb de kappa 9rs en er is een kappa9A. En dan ga je over naar de volgende series 9.1 9.2 enz Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Ik zal eens een Infinty topic starten.... er zijn blijkbaar veel liefhebber van deze classics (waaronder ikzelf ). Dit topic gaat natuurlijk over de Sphinx project 8..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts