dumber Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Na het vervangen van een voedings elco in de hoogspanning van mijn buizen voorversterker vond ik hem een beetje kil en strak klinken. Nu na een kleine week, heb ik het gevoel dat het geluid weer "los" komt, en het geluid weer aangenaam klinkt. Kan zoiets gebeuren door het herstellen van de elco na het insolderen? Meen dat ik ooit zoiets had gelezen over ker. schijfcondensators. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 februari 2004 Report Share Posted 2 februari 2004 Beste Dumber, het die-electricum van de elco heeft zich kunnen vormen. sommige audiofielen noemen dat inspelen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 3 februari 2004 Author Report Share Posted 3 februari 2004 Beste Dumber, het die-electricum van de elco heeft zich kunnen vormen. sommige audiofielen noemen dat inspelen Groeten, Bas Nooit geweten dat dit een dergelijk grote invloed op de weergave heeft. Is dit ook nog verschillend per merk elco dan? Groeten. D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 3 februari 2004 Report Share Posted 3 februari 2004 Sommige fabrikanten van bipolaire elco's verouderen hun elco's kunstmatig. Zal er wel mee te maken hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 3 februari 2004 Report Share Posted 3 februari 2004 Na het vervangen van een voedings elco in de hoogspanning van mijn buizen voorversterker vond ik hem een beetje kil en strak klinken.Nu na een kleine week, heb ik het gevoel dat het geluid weer "los" komt, en het geluid weer aangenaam klinkt. Kan zoiets gebeuren door het herstellen van de elco na het insolderen? Meen dat ik ooit zoiets had gelezen over ker. schijfcondensators. Hoi De elco wordt ook warmer, daardoor daalt de ESR. Meestal hoor je dat..... Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 4 februari 2004 Author Report Share Posted 4 februari 2004 Hoi De elco wordt ook warmer, daardoor daalt de ESR. Meestal hoor je dat..... Guido Hoe bedoel je dat? Ik laat het "spul" echt niet continu aanstaan, alleen als ik wat muziek wil afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2004 Report Share Posted 4 februari 2004 Hoi De elco wordt ook warmer, daardoor daalt de ESR. Meestal hoor je dat..... Guido Hoe bedoel je dat? Ik laat het "spul" echt niet continu aanstaan, alleen als ik wat muziek wil afspelen. Een voeding wordt warm als ie belast wordt, dus na een tijdje spelen daalt die ESR vanzelf wel. Hoef je heus niet je spul de hele dag voor aan te laten staan. Doe ik ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Hoi De elco wordt ook warmer, daardoor daalt de ESR. Meestal hoor je dat..... Guido Hoe bedoel je dat? Ik laat het "spul" echt niet continu aanstaan, alleen als ik wat muziek wil afspelen. Een voeding wordt warm als ie belast wordt, dus na een tijdje spelen daalt die ESR vanzelf wel. Hoef je heus niet je spul de hele dag voor aan te laten staan. Doe ik ook niet... Dus als jij het niet doet, hoeft het niet?? Nee, no offence... Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 ],12 Feb 2004, 00:24:57] Hoi De elco wordt ook warmer, daardoor daalt de ESR. Meestal hoor je dat..... Guido Hoe bedoel je dat? Ik laat het "spul" echt niet continu aanstaan, alleen als ik wat muziek wil afspelen. Een voeding wordt warm als ie belast wordt, dus na een tijdje spelen daalt die ESR vanzelf wel. Hoef je heus niet je spul de hele dag voor aan te laten staan. Doe ik ook niet... Dus als jij het niet doet, hoeft het niet?? Nee, no offence... Game Nee, de reden dat het niet nodig is, staat twee zinnen daarvoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik heb momenteel mij pre niet continu aanstaan omdat er een krantje op ligt te verkoming van MDF stof door de gleuven (want dan wordt ie echt heet als ie aanstaat), maar normaliter hoor ik wel verschil als de pre een weekje aangstaan heeft of net aan is. Mijn pre wordt overigens ook normaliter best behoorlijk warm na een paar dagen, zelfs in stand-by (>45 gr celsius) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Mijn versterker wordt een graag of 35, bij kamertemperatuur. Meestal als ik 's morgens uit bed kom, staat de versterker al een half uur, drie kwartier aan en dan is ie ook meestal al ruim over de 30 graden. Maar meestal is het dan ook wat koeler in m'n kamer (graad of 17, 18)... In de zomer wordt het nogal warm in m'n kamer (met gemak 35 graden, met zo'n hittegolf als afgelopen jaar) en hoe heet ie dan wordt, weet ik niet. Maar aangezien hij nu soms al (na een dag spelen en met een graad of 21, 22 op m'n kamer) 42 graden wordt, wordt ie in de zomer helemaal wel heet. Denk dat ik met 60 graden niet ver uit de buurt zit. Ik heb de kast wel eens gevoeld, afgelopen zomer, en die was nog wel aan te raken, maar lekker was anders. En het koelblok (heb ik een temperatuursensor op geplakt) zit daar nog een eindje onder en wordt dus nog heter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Tijdens hitte golven laat ik mijn pre ook niet aanstaan. Kamertemp is dan meestal rond 30 gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Tijdens hitte golven laat ik mijn pre ook niet aanstaan. Kamertemp is dan meestal rond 30 gr. Als ik binnen was (was iig nog schaduw binnen, en net zo warm als buiten) had ik m'n versterker wel aanstaan. Je moet iets doen niet waar? (muziek luisteren)... Werd toch behoorlijk heet... Moet er ook niet aan denken dat ik dan een klasse A-bak zou hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts