triode Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Volgens mij geeft dit alleen maar aan dat je voor geen cent op je gehoor kunt vertrouwen... absoluut. sommige mensen vinden vervorming mooi . dit noemen ze dan een 'warme klank'. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Volgens mij geeft dit alleen maar aan dat je voor geen cent op je gehoor kunt vertrouwen... absoluut. sommige mensen vinden vervorming mooi . dit noemen ze dan een 'warme klank'. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Sodejuu, heb jij dan weleens een non oversampling DAc bekeken op een scoop ? En wat bedoel je met de "puntjes" die je ziet ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Sodejuu, heb jij dan weleens een non oversampling DAc bekeken op een scoop ? En wat bedoel je met de "puntjes" die je ziet ? Paul. Hoi Paul, Ik heb zeker al eens een sinusweergave van een N-O DAC zonder filter bekeken op de scoop. Dat kan wel eens gebeuren als je zelf zo'n DACje bouwt Wat ik met die puntjes bedoel? Heel eenvoudig. Bekijk een sinus eens op een scoop. Je ziet dan een golf, bestaande uit 1 lijn. Bekijk je hetzelfde signaal dat door zo'n DAC is gereprodeceert, zie je diezelfde golf, maar dan opgebouwd uit puntjes. Dus een stippellijn. Als je dat hebt gezien, ga je je afvragen of dat nog wel "gezond" is. Toch klinkt het prul (hij kost bijna nada) verrekte goed, zeker voor die prijs (ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Volgens mij geeft dit alleen maar aan dat je voor geen cent op je gehoor kunt vertrouwen... absoluut. sommige mensen vinden vervorming mooi . dit noemen ze dan een 'warme klank'. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Sodejuu, ik vraag me dan af of je wel het goede hebt gemeten. De sinus wordt inderdaad opgebouwd uit puntjes. Overigens vraag ik me af of je dat kunt zien op een scope, want het zijn er wel 44.100 per seconde. Maar het is de bedoeling dat alle tussenliggende waardes worden gefabriekt zodat er een vloeiende sinus ontstaat. Als ik het goed zeg, gebeurt dat in het reconstructiefilter. E.e.a. staat los van oversampling of non oversampling. Kun je nog eens nagaan of je destijds de scope wel aan het goede punt hebt gehangen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Hoi Paul, Ik heb rechtstreeks op de uitgang van de DAC gemeten, dus op de RCA bussen. De DDDAC -waar het hier om gaat- is een filterloze non-oversampling DAC (zie voor meer info DDDAC en klik dan op DDDAC1543) Ik heb ook gezegd dat die dac geen filter heeft, waardoor de sinus niet correct gereconstrueerd wordt. De puntjes zijn in een 3kHz signaal met een simpele standaard 20MHz scoop zo te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts