Jump to content

v.d. Hul interlinks

Robbert
 Share

Recommended Posts

In testen komen de interlinks van v.d. Hul erg goed uit de bus. Op forums als deze worden ze vaak de grond in geboord. Zijn ze dan werkelijk zo slecht?

Zit zelf naar de 102 mk III of de Integration te kijken. Weet iemand het karakter van deze interlinks?

Hoorde ook dat Pol Audio te Baarn eigen merk interlinks verkoopt die goed zouden zijn. Iemand hier ervaring mee?

Beste Robbert,

Mijn ervaring heeft betrekking op de VDH The First, andere kabels van VDH heb ik nooit beluisterd.

Deze kabel heb ik een paar jaar geleden gekocht als vervanging van een Van Medevoort Silverwire. In eerste instantie redelijk, wat meer breedte en een wat betere verdeling van het klankbeeld (lees minder nadruk op het hoog als de Silverwire). Na verloop van een paar weken begon het gebrek aan details toch wel heel erg te irriteren en heb ik de interlink vervangen door een HiDiamond Red+, die nog steeds tot volle tevredenheid zijn werk doet.

Bijkomend probleem bij de VDH was een vette brom bij de aansluiting van een Sphinx Project 9 CD-speler, net alsof er een aardingsprobleem was. Bij gebruik van een andere interlink was deze storing er niet.

Enno :)

Bijkomend probleem bij de VDH was een vette brom bij de aansluiting van een Sphinx Project 9 CD-speler, net alsof er een aardingsprobleem was. Bij gebruik van een andere interlink was deze storing er niet.

De vdH The First in standaard editie heeft geen afscherming (wordt niet meer geleverd). Sommige spelers kunnen daar niet tegen en dan hoor je een prachtige brom. vdH levert de The First alleen nog maar in Metal Screen of in Ultimate versie. Deze hebben wel een afscherming, waardoor het probleem niet meer opduikt.

Persoonlijk vindt ik het geen slechte kabel, maar zoals dat bij alles gaat, het moet matchen. Natuurlijk zijn er betere kabels en ook voor hetzelfde geld, maar ook die moet matchen. Er zijn ook goedkopere die beter klinken dan een vdH ;)

Robbert,

Als eerste een kabelmerk is niet per definiete goed of slecht.

Zoals sodeju opmerkt moet een kabel matchen in jouw systeem tussen de componenten waar je de kabel wil gebruiken.

Mijn advies is leen bij een hifi zaak diverse kabels van meerdere fabrikanten, die in jouw budget passen maar leen gerust ook goedkopere en duurdere kabels.

Vergelijk deze kabels en beslis dan op je eigen luister waanemingen welke kabel het mooist bij jouw set past.

Pas op voor de kabel "valkuilen" een andere kabel in je set geeft altijd een verandering en de kabel die het meest anders klinkt hoeft echt niet de beste te zijn.

Ik bedoel een kabel die een bepaald onderdeel van de muziekweergave op de voorgrond brengt zoals bijvoorbeeld dynamiek, ritme, lage tonen. Valt bij het vergelijken het meeste op maar is niet de beste verbetering.

Zoek naar een kabel die zoveel mogelijk de muziek ongekleurd en in balans doorgeeft. Deze kabel valt het minst op in hifi termen maar klinkt blijvend muzikaal bevredigend.

In het algemeen wordt er veel over kabels en het nut ervan geschreven op dit soort forums, de een hoort geen enkel verschil de ander juist weer wel.

Meestal worden de eigen merken aangeprezen en andere de grond in geboord.

Dit is een typisch verschijnsel van een forum. "Ieder geeft zijn mening"

Zoals al gezegd moet je door zelf te luisteren je eigen mening vormen en voor je zelf bepalen of iets goed past in jouw installatie.

Succes ermee,

Jake ;)

Jake,

>Meestal worden de eigen merken aangeprezen en andere de grond in geboord.

>Dit is een typisch verschijnsel van een forum. "Ieder geeft zijn mening"

Helemaal mee eens.

Daarbij komt ook nog vaak:

"wat van ver, komt is lekkerder"

"hoe duurder hoe beter"

"hoe exotischer, des te meer ik onderscheid ik me"

Raad? Zelf proberen en horen of het (positief) verschil maakt.

Gr.

Jake,

>Meestal worden de eigen merken aangeprezen en andere de grond in geboord.

>Dit is een typisch verschijnsel van een forum. "Ieder geeft zijn mening"

Helemaal mee eens.

Volgens mij is dit een bestaansvoorwaarde voor een forum, kan aan mij liggen. Het de grond in boren van andere merken dan degene die je zelf bezit wordt door maar een beperkt aantal mensen gedaan, die dan ook meestal snel niet meer serieus genomen worden.

Daarbij komt ook nog vaak:

"wat van ver, komt is lekkerder"

Gaat niet echt op gezien de vaak enthousiaste meningen over Sphinx, Aitos, Siltech, Van Medevoort, VdH (jawel, ook dit merk) om er maar een paar te noemen. De uitzondering op deze regel is voornamelijk Philips waar weinig positiefs over gemeld wordt. Ook zijn er merken waar de meningen (sterk) over verdeeld zijn, bijvoorbeeld Pied Piper en de luidsprekers van de heer Feenstra.

"hoe duurder hoe beter"

Ook hier is enige nuancering op zijn plaats. Er wordt regelmatig geschreven over eigengemaakte platenreinigervloeistof, karton als dempend materiaal, maar ook merken als Vincent en (2e hands) Thorens worden met veel plezier beluisterd. Allemaal spullen die (relatief) goedkoop zijn, niet of nauwelijks onderdoen voor duurdere alternatieven.

"hoe exotischer, des te meer ik onderscheid ik me"

Ach wat is exotisch. Voor meer dan 90% van de Nederlanders is het sowieso niet te begrijpen dat je op een forum over audio komt. Het is nu eenmaal een markt waar heel veel aanbieders zijn, waardoor je automatisch dus ook meer exoten hebt, so what. Als je er naar geluisterd hebt en het mooi vindt, wat maakt het dan in eerste instantie uit wat voor een naamplaatje er op staat. Bij het uitzoeken van mijn spullen heeft dat nooit een rol van betekenis gespeeld. Zo speel ik bijvoorbeeld met Jamo speakers, niet echt de beste naam in de business, maar ik kan je vertellen dat ik vindt dat er een prachtig geluid uit mijn Oriels komt. Dat is mijn mening over mijn set, eigenlijk ook de enige mening die belangrijk is.

Raad? Zelf proberen en horen of het (positief) verschil maakt.
Eindelijk zijn we het eens. De weg naar deze conclusie toe heb ik vraagtekens bij, de eindconclusie kan ik me in vinden.

Robbert,

Als eerste een kabelmerk is niet per definiete goed of slecht.

Zoals sodeju opmerkt moet een kabel matchen in jouw systeem tussen de componenten waar je de kabel wil gebruiken.

Mijn advies is leen bij een hifi zaak diverse kabels van meerdere fabrikanten, die in jouw budget passen maar leen gerust ook goedkopere en duurdere kabels.

Vergelijk deze kabels en beslis dan op je eigen luister waanemingen welke kabel het mooist bij jouw set past.

Pas op voor de kabel "valkuilen" een andere kabel in je set geeft altijd een verandering en de kabel die het meest anders klinkt hoeft echt niet de beste te zijn.

Ik bedoel een kabel die een bepaald onderdeel van de muziekweergave op de voorgrond brengt zoals bijvoorbeeld dynamiek, ritme, lage tonen. Valt bij het vergelijken het meeste op maar is niet de beste verbetering.

Zoek naar een kabel die zoveel mogelijk de muziek ongekleurd en in balans doorgeeft. Deze kabel valt het minst op in hifi termen maar klinkt blijvend muzikaal bevredigend.

In het algemeen wordt er veel over kabels en het nut ervan geschreven op dit soort forums, de een hoort geen enkel verschil de ander juist weer wel.

Meestal worden de eigen merken aangeprezen en andere de grond in geboord.

Dit is een typisch verschijnsel van een forum. "Ieder geeft zijn mening"

Zoals al gezegd moet je door zelf te luisteren je eigen mening vormen en voor je zelf bepalen of iets goed past in jouw installatie.

Succes ermee,

Jake ;)

wat duidelijk is; :D , is dat er absoluut verschil in kabels zijn qua geluid, alleen vind je het mooi.???????????????/

Ik heb net vorige week de second v/d HUL gekocht tussen mij voor en eindversterker en ik moet zeggen hij doet het goed. Ik had er een standaard kabel tussen zitten van 5 euro, dus natuurlijk is het een groot verschil in geld en geluid. Dus ik kan eigenlijk niet zeggen of een ander kabel in die prijsklasse beter is maar ik er SUPER tevreden mee. Dus het is maar welk niveau je gewend ben. :D